Základním cílem diplomové práce byla analýza využívání multikanálového retailingu hypermarketu Globus v Českých Budějovicích. Ten byl rozdělen dle Levyho a Weitze (2009) do tří základních kanálů - maloobchod, katalog a internet, které byly doplněny o některé složky komunikačního mixu.
Následné návrhy na zlepšení stávající situace v této oblasti vycházely primárně z informací zjištěných na základě provedených případových studií jak samotného hypermarketu, tak také jeho nejvýznamnějšího konkurenta na tuzemském trhu, a jednoho velmi uznávaného retailera ze zahraničí. Dále byla provedena marketingová situační analýza hypermarketu Globus v Českých Budějovicích. Dílčí návrhy byly rozděleny dle jednotlivých kanálů. Vybraný návrh byl rovněž ekonomicky zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the use of multichannel retailing in Globus hypermarket in České Budějovice. Dispensation was done according to Levy and Weitz (2009) into three main channels - retail store, catalogue and the internet which were supplemented by some components of the communication mix.
On the basis of the case studies and marketing situation analysis of Globus hypermarket in České Budějovice some measures were proposed to improve the competitive position of this company by the use of multichannel retailing. Partial proposals were devided by particular channels. One of them was also economically evaluate.
Základním cílem diplomové práce byla analýza využívání multikanálového retailingu hypermarketu Globus v Českých Budějovicích. Ten byl rozdělen dle Levyho a Weitze (2009) do tří základních kanálů - maloobchod, katalog a internet, které byly doplněny o některé složky komunikačního mixu.
Následné návrhy na zlepšení stávající situace v této oblasti vycházely primárně z informací zjištěných na základě provedených případových studií jak samotného hypermarketu, tak také jeho nejvýznamnějšího konkurenta na tuzemském trhu, a jednoho velmi uznávaného retailera ze zahraničí. Dále byla provedena marketingová situační analýza hypermarketu Globus v Českých Budějovicích. Dílčí návrhy byly rozděleny dle jednotlivých kanálů. Vybraný návrh byl rovněž ekonomicky zhodnocen.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the use of multichannel retailing in Globus hypermarket in České Budějovice. Dispensation was done according to Levy and Weitz (2009) into three main channels - retail store, catalogue and the internet which were supplemented by some components of the communication mix.
On the basis of the case studies and marketing situation analysis of Globus hypermarket in České Budějovice some measures were proposed to improve the competitive position of this company by the use of multichannel retailing. Partial proposals were devided by particular channels. One of them was also economically evaluate.
Cíl práce:
Cílem práce je analýza využívání multikanálového retailingu v hypermarketu Globus v Českých Budějovicích a vypracování doporučení pro tento maloobchodní subjekt.
Metodický postup:
Studium odborné literatury, zpracování literární rešerše
Sběr a analýza dat a informací
Vlastní analytická část, marketingová situační analýza hypermarketu Globus v Českých Budějovicích
Závěry a vlastní doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíl a metodika. 4. Situační analýza hypermarketu. 5. Zhodnocení, vlastní doporučení. 6. Závěr. 7. Summary. 8. Přehled použité literatury. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analýza využívání multikanálového retailingu v hypermarketu Globus v Českých Budějovicích a vypracování doporučení pro tento maloobchodní subjekt.
Metodický postup:
Studium odborné literatury, zpracování literární rešerše
Sběr a analýza dat a informací
Vlastní analytická část, marketingová situační analýza hypermarketu Globus v Českých Budějovicích
Závěry a vlastní doporučení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíl a metodika. 4. Situační analýza hypermarketu. 5. Zhodnocení, vlastní doporučení. 6. Závěr. 7. Summary. 8. Přehled použité literatury. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P. a kol.Retail management. Praha: Management Press, 2007. HESKOVÁ, M.Category management. 1. vyd. Praha: Profess Consulting s.r.o., 2006. HORÁKOVÁ, H.Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. KOTLER, P.Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. PRAŽSKÁ, L. a kol.Obchodní podnikání: Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2002.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P. a kol.Retail management. Praha: Management Press, 2007. HESKOVÁ, M.Category management. 1. vyd. Praha: Profess Consulting s.r.o., 2006. HORÁKOVÁ, H.Strategický marketing. 2. rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada Publishing a.s., 2003. KOTLER, P.Marketing Management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. PRAŽSKÁ, L. a kol.Obchodní podnikání: Retail management. 2. přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2002.