Tématem této bakalářské práce je představit různé formy dělení zájmové činnosti. Na začátku je čtenář seznámen se základním a ústředním pojmem ?volný čas? a dále zájmovou činností jako volnočasovou aktivitou, které patří převážná část této práce. Jsou zde představeny různé charakteristické prvky zájmové činnosti, její základní dělení a formy. V dalších kapitolách jsou představeny rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním. Na základě stanovení základních cílů vzdělávání jsou představeny nové teorie dělení zájmové činnosti, a to z pohledu jejich specifikace a způsobu naplňování. Závěr práce je věnován porovnání a analýze cílů zájmové činnosti několika volnočasových zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of the Bc. thesis is to introduce various forms of dividing of leisure activity. The beginning of this thesis attends to the ground notion ?leisure time?. The bulk of the thesis is concerned with the leisure time activity, its ground dividing, forms and characteristic components. The next chapters describe differences between the formal and informal education. Then there are presented new theories of dividing of the leisure activity on the basis of the objective setting of education, namely from the view its specification and the way of fill. The targets of the leisure activity of several leisure facilities are compared and analyzed in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova
pedagogika volného času, volnočasové zařízení, formální, neformální vzdělávání, zájmová činnost, výchova, vzdělávání, socializace, cíle
Klíčová slova v angličtině
pedagogy of leisure time, leisure facilities formal and informal education, leisure activity, education, socialization, targets
Rozsah průvodní práce
34 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je představit různé formy dělení zájmové činnosti. Na začátku je čtenář seznámen se základním a ústředním pojmem ?volný čas? a dále zájmovou činností jako volnočasovou aktivitou, které patří převážná část této práce. Jsou zde představeny různé charakteristické prvky zájmové činnosti, její základní dělení a formy. V dalších kapitolách jsou představeny rozdíly mezi formálním a neformálním vzděláváním. Na základě stanovení základních cílů vzdělávání jsou představeny nové teorie dělení zájmové činnosti, a to z pohledu jejich specifikace a způsobu naplňování. Závěr práce je věnován porovnání a analýze cílů zájmové činnosti několika volnočasových zařízení.
Anotace v angličtině
The topic of the Bc. thesis is to introduce various forms of dividing of leisure activity. The beginning of this thesis attends to the ground notion ?leisure time?. The bulk of the thesis is concerned with the leisure time activity, its ground dividing, forms and characteristic components. The next chapters describe differences between the formal and informal education. Then there are presented new theories of dividing of the leisure activity on the basis of the objective setting of education, namely from the view its specification and the way of fill. The targets of the leisure activity of several leisure facilities are compared and analyzed in the conclusion of the thesis.
Klíčová slova
pedagogika volného času, volnočasové zařízení, formální, neformální vzdělávání, zájmová činnost, výchova, vzdělávání, socializace, cíle
Klíčová slova v angličtině
pedagogy of leisure time, leisure facilities formal and informal education, leisure activity, education, socialization, targets
Zásady pro vypracování
Seznámení se základními pojmy.
Obsah a cíle výzkumu.
Výzkum mezi vedoucími zájmových kroužků.
Shrnutí výzkumu.
Zásady pro vypracování
Seznámení se základními pojmy.
Obsah a cíle výzkumu.
Výzkum mezi vedoucími zájmových kroužků.
Shrnutí výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Školní didaktika, Zdeněk Kalhous, Otto Obst a kol.
Obecná didaktika, Skalková J.
Děti, mládež a volný čas, Hofbauer B.
Pastorace mládeže, Kaplánek M.
Jak se připravovat na práci s mládeží, Ward P., Adams S.
Seznam doporučené literatury
Školní didaktika, Zdeněk Kalhous, Otto Obst a kol.
Obecná didaktika, Skalková J.
Děti, mládež a volný čas, Hofbauer B.
Pastorace mládeže, Kaplánek M.
Jak se připravovat na práci s mládeží, Ward P., Adams S.