Téma diplomové práce pojednává o možnostech hudebního vzdělávání studentů v České republice a v USA. Nejdříve na obecné úrovni popisuje systém českého a amerického hudebního školství a posléze se konkrétněji zaměřuje na University of South Florida. Základní literaturou je studie Hany Ripkové Vysoké školství v USA (2006). Pracuji s těmito obecnými termíny: College (kolej), undergraduate (studenti bakalářského studia), graduate (studenti magisterského studia), tutors (studenti, kteří jsou placeni za služby univerzitě), GPA (celkový průměr známek); rovněž zařazuji i termíny specificky hudební.
Cílem práce je podat nástin českého, především však amerického vysokého školství se zaměřením na School of Music na Univerzitě South Florida, poskytované studijní programy, jednotlivé předměty a následnou komparaci s českým hudebním školstvím.
Anotace v angličtině
The master thesis describes the possibilities of music education in Czech Republic and the United States. At first, is describing the general level of Czech and American educational system, then it aims in detail to the University of South Florida. The basic foundation for my work is a study of Hana Ripková Vysoké školství v USA (2006). I have used these general terms: College, undergraduate, graduate, tutors, GPA; as well as specific music terms.
The main goal of this master thesis is to introduce the system of American music education with main focus in School of Music of University of South Florida, provided undergraduate and graduate studies, individual subjects and subsequent comparison with the conditions of the Czech education.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Téma diplomové práce pojednává o možnostech hudebního vzdělávání studentů v České republice a v USA. Nejdříve na obecné úrovni popisuje systém českého a amerického hudebního školství a posléze se konkrétněji zaměřuje na University of South Florida. Základní literaturou je studie Hany Ripkové Vysoké školství v USA (2006). Pracuji s těmito obecnými termíny: College (kolej), undergraduate (studenti bakalářského studia), graduate (studenti magisterského studia), tutors (studenti, kteří jsou placeni za služby univerzitě), GPA (celkový průměr známek); rovněž zařazuji i termíny specificky hudební.
Cílem práce je podat nástin českého, především však amerického vysokého školství se zaměřením na School of Music na Univerzitě South Florida, poskytované studijní programy, jednotlivé předměty a následnou komparaci s českým hudebním školstvím.
Anotace v angličtině
The master thesis describes the possibilities of music education in Czech Republic and the United States. At first, is describing the general level of Czech and American educational system, then it aims in detail to the University of South Florida. The basic foundation for my work is a study of Hana Ripková Vysoké školství v USA (2006). I have used these general terms: College, undergraduate, graduate, tutors, GPA; as well as specific music terms.
The main goal of this master thesis is to introduce the system of American music education with main focus in School of Music of University of South Florida, provided undergraduate and graduate studies, individual subjects and subsequent comparison with the conditions of the Czech education.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Systém, propracování a organizace hudebního školství v USA je pro Evropana ne zcela přehlednou entitou. Diplomantka by se po svém semestrálním pobytu na univerzitě v Tampě (Florida) pokusila o jakýsi nástin možností k získání hudebního vzdělání, příp. toho kterého gradu v rámci hierarchie hudebního školství Spojených států (nejsou vyloučeny ani rozdílnosti mezi jednotlivými státy unie).\\
Vhodné by bylo využít komparační metody opírající se o znalost našeho školského systému, porovnat jej s americkým, včetně hledání jistých společných bodů či vzájemných odlišností.\\
Zásady pro vypracování
Systém, propracování a organizace hudebního školství v USA je pro Evropana ne zcela přehlednou entitou. Diplomantka by se po svém semestrálním pobytu na univerzitě v Tampě (Florida) pokusila o jakýsi nástin možností k získání hudebního vzdělání, příp. toho kterého gradu v rámci hierarchie hudebního školství Spojených států (nejsou vyloučeny ani rozdílnosti mezi jednotlivými státy unie).\\
Vhodné by bylo využít komparační metody opírající se o znalost našeho školského systému, porovnat jej s americkým, včetně hledání jistých společných bodů či vzájemných odlišností.\\
Seznam doporučené literatury
Hudební rozhledy\\
Opus musicum\\
Učební plány a curicula studijních oborů s hudebním zaměřením\\
Propozice k přijímacím zkouškám, požadavky na vstup i výstup z jednotlivých úrovní a typů škol atd.\\
Seznam doporučené literatury
Hudební rozhledy\\
Opus musicum\\
Učební plány a curicula studijních oborů s hudebním zaměřením\\
Propozice k přijímacím zkouškám, požadavky na vstup i výstup z jednotlivých úrovní a typů škol atd.\\
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu obhajoby diplomantka svou práci stručně představila.Následně byla komise seznámena se všemi posudky. Diplomantka pak reagovala na připomínky a otázky, které vyplynuly ze všech tří posudků. V navazující rozpravě diplomantka objasnila svůj přístup ke zpracovanému tématu.
Při obhajobě diplomantka odpovídala na otázky:
1.Jaký je odpovídající český překlad anglických termínů
2. Vysvětlete disproporci mezi deklarovanou rovností příležitostí a školným na Vš v USA
3. PosuĎte rozdílnost motivací studentů a sledování jejich odborného růstu budoucím zaměstnavatelem v USA