Alšova jihočeská galerie je nejvýznamnější uměleckohistorickou výstavní institucí v Jihočeském kraji. Po mnoha letech fungování s nepříliš jasným profilem se nyní instituce snaží o zviditelnění v očích veřejnosti. Dlouhodobá koncepce rozvoje však galerii chybí. Neexistují totiž žádné výzkumy, týkající se sociálního a věkového rozvrstvení publika. Bakalářská práce Květy Pořádkové se bude v mezích časových možností snažit postihnout tento segment, důležitý pro cílenou propagaci i plán výstavní činnosti galerie. Studentka přitom použije metody sociologického a terénního výzkumu. Výsledky jejího šetření budou prezentovány jako návrhy na zpřesnění a zlepšení představy galerie o jejím publiku. Přitom budou jistě zjištěna "slabá místa" galerie nejen na poli propagace, ale také jejího výstavního programu. Bakalářská práce Květy Pořádkové bude vycházet nejen z teoretických muzeologických prací, ale také z rozhovorů s pracovníky galerie, odpovědných za různé úseky její činnosti. Práce tak bude moci sloužit jako praktická pomůcka regionálním galeriím.
Anotace v angličtině
The Aleš South-Bohemian gallery is the most important art-historical exhibition institution in South Bohemian. After many years of operation with not a very clear profile, now, the institution is trying to highlight its public image. However, the long-term development concept of the gallery is missing. There is no a research concerning the social security and the age stratification audience. The bachelor thesis of Květa Pořádková will try to capture this segment within the narrow time, which is important for targeted promotion and plans of gallery exhibitions. The student will cooperate with sociological methods and the field research. Results of the investigation will be presented as proposals to specify and improve the idea of the gallery about its audience. Vulnerabilities of the gallery will be certainly found not only in the field of the promotion, but also its exhibition program. The bachelor thesis of Květa Pořádková will be based not only on theoretical museological works, but also on interviews with gallery staff responsible for various segments of its business. Therefore, the work will serve as a practical aid to regional galleries.
Klíčová slova
Management, muzeum umění, Alšova jihočeská galerie, segmentace trhu
Klíčová slova v angličtině
Management, art museum, Ales South-Bohemian gallery, market segmentation
Rozsah průvodní práce
40 s. (72 127 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Alšova jihočeská galerie je nejvýznamnější uměleckohistorickou výstavní institucí v Jihočeském kraji. Po mnoha letech fungování s nepříliš jasným profilem se nyní instituce snaží o zviditelnění v očích veřejnosti. Dlouhodobá koncepce rozvoje však galerii chybí. Neexistují totiž žádné výzkumy, týkající se sociálního a věkového rozvrstvení publika. Bakalářská práce Květy Pořádkové se bude v mezích časových možností snažit postihnout tento segment, důležitý pro cílenou propagaci i plán výstavní činnosti galerie. Studentka přitom použije metody sociologického a terénního výzkumu. Výsledky jejího šetření budou prezentovány jako návrhy na zpřesnění a zlepšení představy galerie o jejím publiku. Přitom budou jistě zjištěna "slabá místa" galerie nejen na poli propagace, ale také jejího výstavního programu. Bakalářská práce Květy Pořádkové bude vycházet nejen z teoretických muzeologických prací, ale také z rozhovorů s pracovníky galerie, odpovědných za různé úseky její činnosti. Práce tak bude moci sloužit jako praktická pomůcka regionálním galeriím.
Anotace v angličtině
The Aleš South-Bohemian gallery is the most important art-historical exhibition institution in South Bohemian. After many years of operation with not a very clear profile, now, the institution is trying to highlight its public image. However, the long-term development concept of the gallery is missing. There is no a research concerning the social security and the age stratification audience. The bachelor thesis of Květa Pořádková will try to capture this segment within the narrow time, which is important for targeted promotion and plans of gallery exhibitions. The student will cooperate with sociological methods and the field research. Results of the investigation will be presented as proposals to specify and improve the idea of the gallery about its audience. Vulnerabilities of the gallery will be certainly found not only in the field of the promotion, but also its exhibition program. The bachelor thesis of Květa Pořádková will be based not only on theoretical museological works, but also on interviews with gallery staff responsible for various segments of its business. Therefore, the work will serve as a practical aid to regional galleries.
Klíčová slova
Management, muzeum umění, Alšova jihočeská galerie, segmentace trhu
Klíčová slova v angličtině
Management, art museum, Ales South-Bohemian gallery, market segmentation
Zásady pro vypracování
Alšova jihočeská galerie je nejvýznamnější uměleckohistorickou výstavní institucí v Jihočeském kraji. Po mnoha letech fungování s nepříliš jasným profilem se nyní instituce snaží o zviditelnění v očích veřejnosti. Dlouhodobá koncepce rozvoje však galerii chybí. Neexistují totiž žádné výzkumy, týkající se sociálního a věkového rozvrstvení publika. Bakalářská práce Květy Pořádkové se bude v mezích časových možností snažit postihnout tento segment, důležitý pro cílenou propagaci i plán výstavní činnosti galerie. Studentka přitom použije metody sociologického a terénního výzkumu. Výsledky jejího šetření budou prezentovány jako návrhy na zpřesnění a zlepšení představy galerie o jejím publiku. Přitom budou jistě zjištěna "slabá místa" galerie nejen na poli propagace, ale také jejího výstavního programu. Bakalářská práce Květy Pořádkové bude vycházet nejen z teoretických muzeologických prací, ale také z rozhovorů s pracovníky galerie, odpovědných za různé úseky její činnosti. Práce tak bude moci sloužit jako praktická pomůcka regionálním galeriím.
Zásady pro vypracování
Alšova jihočeská galerie je nejvýznamnější uměleckohistorickou výstavní institucí v Jihočeském kraji. Po mnoha letech fungování s nepříliš jasným profilem se nyní instituce snaží o zviditelnění v očích veřejnosti. Dlouhodobá koncepce rozvoje však galerii chybí. Neexistují totiž žádné výzkumy, týkající se sociálního a věkového rozvrstvení publika. Bakalářská práce Květy Pořádkové se bude v mezích časových možností snažit postihnout tento segment, důležitý pro cílenou propagaci i plán výstavní činnosti galerie. Studentka přitom použije metody sociologického a terénního výzkumu. Výsledky jejího šetření budou prezentovány jako návrhy na zpřesnění a zlepšení představy galerie o jejím publiku. Přitom budou jistě zjištěna "slabá místa" galerie nejen na poli propagace, ale také jejího výstavního programu. Bakalářská práce Květy Pořádkové bude vycházet nejen z teoretických muzeologických prací, ale také z rozhovorů s pracovníky galerie, odpovědných za různé úseky její činnosti. Práce tak bude moci sloužit jako praktická pomůcka regionálním galeriím.
Seznam doporučené literatury
Kesner, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005.
Vojík, Vladimír: Podnikání v kultuře a umění, Praha 2008.
Výroční zprávy Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou
Seznam doporučené literatury
Kesner, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek, Praha 2005.
Vojík, Vladimír: Podnikání v kultuře a umění, Praha 2008.
Výroční zprávy Alšovy jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
autorka obhajuje nedostatek srovnání omezným rozsahem práce
oddělení managementu uměleckých institucí
vytváří specifické podmínky
obhajuje postup dotazníkového šetření
praktický přesah práce