Diplomová práce se bude zabývat tím, jak mohou schémata složených slovních úloh ovlivnit úspěšnost žáků při jejich řešení. \\
Zpracování diplomového bude probíhat v několika fázích:\\
- studium literatury vztahující se k řešení slovních úloh a jejich schématickému znázornění\\
- analýza přístupu k řešení složených slovních úloh v nejčastěji používaných českých učebnicích matematiky pro 2. - 5. ročník základního vzdělávání \\
- příprava metodicky řešení složených slovních úloh vycházející ze znázornění úlohy schématem,\\
- praktické odzkoušení metodiky v experimentálním vyučování ve vybraném ročníku,\\
- úprava metodického materiálu.\\
Na základě analýzy výsledků experimentálního vyučování by měla diplomantka odpovědět na otázku, zda znamená použití schématu při řešení slovní úlohy pomoc nebo obtíž?\\
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat tím, jak mohou schémata složených slovních úloh ovlivnit úspěšnost žáků při jejich řešení. \\
Zpracování diplomového bude probíhat v několika fázích:\\
- studium literatury vztahující se k řešení slovních úloh a jejich schématickému znázornění\\
- analýza přístupu k řešení složených slovních úloh v nejčastěji používaných českých učebnicích matematiky pro 2. - 5. ročník základního vzdělávání \\
- příprava metodicky řešení složených slovních úloh vycházející ze znázornění úlohy schématem,\\
- praktické odzkoušení metodiky v experimentálním vyučování ve vybraném ročníku,\\
- úprava metodického materiálu.\\
Na základě analýzy výsledků experimentálního vyučování by měla diplomantka odpovědět na otázku, zda znamená použití schématu při řešení slovní úlohy pomoc nebo obtíž?\\
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání\\
CLEMENTS, D., H., SARAMA, J. (2007) Early childhood mathematics learning. In F. K. Lester, Jr. (Ed.) Second handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte: Information age publishing, 461-556.\\
NESHER, P., HERSHKOVITZ, S. (1994). The role of schemata in two-step problems: Analysis and research findings. Educational studies in Mathematics, 26, 1-23.\\
HERSHKOVITZ, S. (2009). Intuition, schema, and problem solving. SEMT. In J. Novotná, H. Moraová (Eds.) International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings. Praha : Charles University, Faculty of Education, 31 - 41\\
Seznam doporučené literatury
Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání\\
CLEMENTS, D., H., SARAMA, J. (2007) Early childhood mathematics learning. In F. K. Lester, Jr. (Ed.) Second handbook of research on mathematics teaching and learning. Charlotte: Information age publishing, 461-556.\\
NESHER, P., HERSHKOVITZ, S. (1994). The role of schemata in two-step problems: Analysis and research findings. Educational studies in Mathematics, 26, 1-23.\\
HERSHKOVITZ, S. (2009). Intuition, schema, and problem solving. SEMT. In J. Novotná, H. Moraová (Eds.) International Symposium Elementary Maths Teaching. Proceedings. Praha : Charles University, Faculty of Education, 31 - 41\\