Práce se zabývá hledáním smyslu života učňovské mládeže ve vztahu k práci.
Zjišťuji perspektivy dnešních mladých lidí v porovnání s perspektivami učňovské
mládeže za Baťova systému v období první republiky.
Práce má tři hlavní části.
V první je podán problém smyslu života obecně - z hlediska filosofického,
psychologického a dále pak s pohledem na adolescenci z hlediska sociologického.
Druhá část rozebírá práci a její smysl pro člověka.
Třetí část vyplňuje výchova mládeže a stav učňovského školství dnes ve srovnání
s Baťovou mládeží a výsledky dotazníku dnešních učňů na uvedené téma.
Závěr pak shrnuje všechny uvedené poznatky.
Anotace v angličtině
The work considers the finding of meaning of life of appretinces in relation to
work.
I gather the perspectives of today´s young people in comparison with perspectives
of appretinces in Baťa´s system in the first Czechoslovak Republic time.
The work has three main parts.
The first part considers generally the problem of meaning of life - from the
philosophical, psychological and sociological point of view.
The second part analyses the work and its meaning for a man.
The third part considers the education of youth and the stay of today´s educational
system in comparison to Baťa´s youth and the outcome of my answer sheet about
today´s appretinces
Klíčová slova
smysl života, práce, Baťova škola práce, výchova mládeže,
učňovství, školství, postoje, průzkum, zjištění
Klíčová slova v angličtině
Key words: meaning of life, work, Baťa´s school of work, youth education,
apprenticeship, educational system, bearings of state and public, research,
findings
Rozsah průvodní práce
47 s, 2 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá hledáním smyslu života učňovské mládeže ve vztahu k práci.
Zjišťuji perspektivy dnešních mladých lidí v porovnání s perspektivami učňovské
mládeže za Baťova systému v období první republiky.
Práce má tři hlavní části.
V první je podán problém smyslu života obecně - z hlediska filosofického,
psychologického a dále pak s pohledem na adolescenci z hlediska sociologického.
Druhá část rozebírá práci a její smysl pro člověka.
Třetí část vyplňuje výchova mládeže a stav učňovského školství dnes ve srovnání
s Baťovou mládeží a výsledky dotazníku dnešních učňů na uvedené téma.
Závěr pak shrnuje všechny uvedené poznatky.
Anotace v angličtině
The work considers the finding of meaning of life of appretinces in relation to
work.
I gather the perspectives of today´s young people in comparison with perspectives
of appretinces in Baťa´s system in the first Czechoslovak Republic time.
The work has three main parts.
The first part considers generally the problem of meaning of life - from the
philosophical, psychological and sociological point of view.
The second part analyses the work and its meaning for a man.
The third part considers the education of youth and the stay of today´s educational
system in comparison to Baťa´s youth and the outcome of my answer sheet about
today´s appretinces
Klíčová slova
smysl života, práce, Baťova škola práce, výchova mládeže,
učňovství, školství, postoje, průzkum, zjištění
Klíčová slova v angličtině
Key words: meaning of life, work, Baťa´s school of work, youth education,
apprenticeship, educational system, bearings of state and public, research,
findings
Zásady pro vypracování
práce se zamýšlí nad smyslem života z různých úhlů pohledů různých sociokulturních skupin , lidí různého vzdělání i věkových kategorií, zabývá se náhledy různých filosofických směrů jak v minulosti tak v současné době
Zásady pro vypracování
práce se zamýšlí nad smyslem života z různých úhlů pohledů různých sociokulturních skupin , lidí různého vzdělání i věkových kategorií, zabývá se náhledy různých filosofických směrů jak v minulosti tak v současné době