Tato práce se zabývá vztahem dětí a mládeže ke sportu a vlivu sportu na jejich psychický vývoj. Práce pojednává především o sportu rekreačním
v souvislosti s jeho pedagogickými, socializačními, ale také ekonomickými možnostmi. Popisují se zde dějiny sportu od počátku lidstva do současnosti, kategorizace sportovních disciplín a jednotlivé psychické vývojové fáze člověka ve vztahu k pohybu. Dále jsou zde rozebírány kognitivní funkce, které se uplatňují ve sportu a úloha sportovních činností ve škole a zájmovém vzdělávání.
Praktická část srovnává pomocí dotazníků postoje ke sportu u dětí
a mládeže. Průzkum pomáhá pochopit, proč někteří jedinci sportují a jiní nikoliv.
Anotace v angličtině
This work deals with the relationship of children and the young towards sport and how sport influences their psychic development. It discourses upon leisure sports and their pedagogical, social and also economical possibilities. This work offers an insight into history of sport activities since the dawn of humanity, categorisation of sport disciplines and individual phases of a human development on the subject of sport. Further on, it deals with cognitive functions concerning sport activities and also the importance of sport at schools and interested education.
The practical part of this work is a survey comparing different views on sport as seen by chidren and the young. The survey helps to understand why some people do sports and some do not.
Children, the young, sport, psychic development, free time, socialisation
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vztahem dětí a mládeže ke sportu a vlivu sportu na jejich psychický vývoj. Práce pojednává především o sportu rekreačním
v souvislosti s jeho pedagogickými, socializačními, ale také ekonomickými možnostmi. Popisují se zde dějiny sportu od počátku lidstva do současnosti, kategorizace sportovních disciplín a jednotlivé psychické vývojové fáze člověka ve vztahu k pohybu. Dále jsou zde rozebírány kognitivní funkce, které se uplatňují ve sportu a úloha sportovních činností ve škole a zájmovém vzdělávání.
Praktická část srovnává pomocí dotazníků postoje ke sportu u dětí
a mládeže. Průzkum pomáhá pochopit, proč někteří jedinci sportují a jiní nikoliv.
Anotace v angličtině
This work deals with the relationship of children and the young towards sport and how sport influences their psychic development. It discourses upon leisure sports and their pedagogical, social and also economical possibilities. This work offers an insight into history of sport activities since the dawn of humanity, categorisation of sport disciplines and individual phases of a human development on the subject of sport. Further on, it deals with cognitive functions concerning sport activities and also the importance of sport at schools and interested education.
The practical part of this work is a survey comparing different views on sport as seen by chidren and the young. The survey helps to understand why some people do sports and some do not.
Children, the young, sport, psychic development, free time, socialisation
Zásady pro vypracování
Mezi hlavní zásady zpracování bakalářské práce patří dodržování pravidel ohledně formy a obsahu, které stanovuje fakulta. Podstatnou zásadou je používat vlastní znalosti a nápady podpořené seriozními zdroji s jejich následnými citacemi.
Cílem bakalářské práce je aplikovat souhrn nabitých znalostí a schopností do obsáhlé, ucelené práce na téma týkající se studijního oboru se snahou přispět k tématu novými poznatky.
Zásady pro vypracování
Mezi hlavní zásady zpracování bakalářské práce patří dodržování pravidel ohledně formy a obsahu, které stanovuje fakulta. Podstatnou zásadou je používat vlastní znalosti a nápady podpořené seriozními zdroji s jejich následnými citacemi.
Cílem bakalářské práce je aplikovat souhrn nabitých znalostí a schopností do obsáhlé, ucelené práce na téma týkající se studijního oboru se snahou přispět k tématu novými poznatky.
Seznam doporučené literatury
SLEPIČKA, P. HOŠEK, V. HÁTLOVÁ, B. Psychologie sportu. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1602-5.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2562-8.
LANGMAIER, J.KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie. Praha:Grada,2006.ISBN 80-247-1284-9.
HARTL,P.HARTLOVÁ,H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X.
PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E. MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.
HODAŇ, B.DOHNAL, T. Rekreologie. Olomouc : Hanex, 2005. ISBN 80-85783-48-7.
GALLOWAY, J. Děti v kondici. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2134-7.
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7066-543-3.
SVOZIL, Z. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc : 1999.ISBN 80-7076-945-X.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada,2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
SLEPIČKA, P. HOŠEK, V. HÁTLOVÁ, B. Psychologie sportu. Praha : Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1602-5.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2562-8.
LANGMAIER, J.KREJČÍŘOVÁ, D.Vývojová psychologie. Praha:Grada,2006.ISBN 80-247-1284-9.
HARTL,P.HARTLOVÁ,H. Psychologický slovník. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-303-X.
PRŮCHA, J. WALTEROVÁ, E. MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.
HODAŇ, B.DOHNAL, T. Rekreologie. Olomouc : Hanex, 2005. ISBN 80-85783-48-7.
GALLOWAY, J. Děti v kondici. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2134-7.
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha : Karolinum, 1997. ISBN 80-7066-543-3.
SVOZIL, Z. Pohybová aktivita a sportovní zájmy mládeže. Olomouc : 1999.ISBN 80-7076-945-X.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha : Grada,2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
Kompletní přílohy se samostatným obsahem pro lepší orientaci čtenáře.