Práce se zabývá funkcemi hudby v životě dětí a mládeže ve volném čase a je zaměřena především na hudební poslechové aktivity. Seznamuje s různými názory na význam a postavení hudby v průběhu historie. Zaměřuje se na přínos poslechových aktivit v oblasti osobnostního rozvoje dětí a mládeže. Upozorňuje také na možná rizika, která sebou může nezájem rodičů a pedagogů o tuto volnočasovou aktivitu přinášet. Závěrečná část pojednává o možnostech kultivace poslechových zkušeností dětí
a mládeže ve volném čase.
Anotace v angličtině
The work is concentrated on musical functions in children´s and youth´s life in their leisure time and especially musical listening activities. It describes different attitudes to meaning and character of music in history. It concerns in advantage of listening activities in the area of personal children´s and youth´s development. The work notices possible risks which are connected with aversion of parents and teachers to do this leisure-time activity. The last part deals with possibilities of cultivation of listening experiences which are connected with children and youth in their leisure time.
Klíčová slova
vliv hudby, hudební výchova, poslechové aktivity, volný čas dětí a mládeže
Klíčová slova v angličtině
action music, musical teaching, listening activities, leisure time, children and youth
Rozsah průvodní práce
88 s. (149 724 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá funkcemi hudby v životě dětí a mládeže ve volném čase a je zaměřena především na hudební poslechové aktivity. Seznamuje s různými názory na význam a postavení hudby v průběhu historie. Zaměřuje se na přínos poslechových aktivit v oblasti osobnostního rozvoje dětí a mládeže. Upozorňuje také na možná rizika, která sebou může nezájem rodičů a pedagogů o tuto volnočasovou aktivitu přinášet. Závěrečná část pojednává o možnostech kultivace poslechových zkušeností dětí
a mládeže ve volném čase.
Anotace v angličtině
The work is concentrated on musical functions in children´s and youth´s life in their leisure time and especially musical listening activities. It describes different attitudes to meaning and character of music in history. It concerns in advantage of listening activities in the area of personal children´s and youth´s development. The work notices possible risks which are connected with aversion of parents and teachers to do this leisure-time activity. The last part deals with possibilities of cultivation of listening experiences which are connected with children and youth in their leisure time.
Klíčová slova
vliv hudby, hudební výchova, poslechové aktivity, volný čas dětí a mládeže
Klíčová slova v angličtině
action music, musical teaching, listening activities, leisure time, children and youth
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zaměřit se na to, jakou roli hraje a hrál poslech hudby, jakožto volnočasová aktivita, v průběhu dějin. V práci se budu věnovat nejen změnám, ke kterým docházelo v jednotlivých historických obdobích, ale také funkcím hudby v životě člověka a možnostem využití poslechu hudby ve volném čase. Práce bude zpracována teoreticky na základě odborné literatury.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zaměřit se na to, jakou roli hraje a hrál poslech hudby, jakožto volnočasová aktivita, v průběhu dějin. V práci se budu věnovat nejen změnám, ke kterým docházelo v jednotlivých historických obdobích, ale také funkcím hudby v životě člověka a možnostem využití poslechu hudby ve volném čase. Práce bude zpracována teoreticky na základě odborné literatury.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, K. Čas, prostor, hudba a výtvarné umění. Ústí nad Labem : ACTA UNIVERSITATIS PURYNIANAE, 2006. ISBN 80-7044-765-6.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178-927-5.
KRESÁNEK, J. Hudba a člověk: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológie. Bratislava : Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
SMOLKA, J a kol. Dějiny hudby. Praha : TOGGA, 2001. ISBN 80-902912-0-1.
PÁVKOVÁ, J et al. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178-927-5.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, K. Čas, prostor, hudba a výtvarné umění. Ústí nad Labem : ACTA UNIVERSITATIS PURYNIANAE, 2006. ISBN 80-7044-765-6.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178-927-5.
KRESÁNEK, J. Hudba a člověk: hudobné myslenie, sociálna funkcia hudby, hudobná psychológie. Bratislava : Hudobné centrum, 2000. ISBN 80-88884-18-7.
SMOLKA, J a kol. Dějiny hudby. Praha : TOGGA, 2001. ISBN 80-902912-0-1.
PÁVKOVÁ, J et al. Pedagogika volného času. Praha : Portál, 2004.
ISBN 80-7178-927-5.