Bakalářská práce se zabývá provázaností složek systému ucelené rehabilitace v České republice s akcentem na složku výchovně vzdělávací. Zaměřuje se na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností formou alternativní komunikační metody VOKS.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the cohesion of components of a system of the comprehensive rehabilitation in the Czech Republic with an emphasis on the educational component. It is focused on individualization in a pre-school education and education of children with disturbed communication ability through the metod of alternative communication VOKS.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
42 s., 5 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá provázaností složek systému ucelené rehabilitace v České republice s akcentem na složku výchovně vzdělávací. Zaměřuje se na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností formou alternativní komunikační metody VOKS.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the cohesion of components of a system of the comprehensive rehabilitation in the Czech Republic with an emphasis on the educational component. It is focused on individualization in a pre-school education and education of children with disturbed communication ability through the metod of alternative communication VOKS.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Autorka pojedná o systému ucelené rehabilitace v České republice. Vyjde z pojetí F. Kábele, Jesenského, Jankovského a Novosada. Akcentovat bude složku výchovně vzdělávací, se zaměřením na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce bude součástí širšího projektu.
Zásady pro vypracování
Autorka pojedná o systému ucelené rehabilitace v České republice. Vyjde z pojetí F. Kábele, Jesenského, Jankovského a Novosada. Akcentovat bude složku výchovně vzdělávací, se zaměřením na individualizaci v předškolní výchově a vzdělávání u dětí s narušenou komunikační schopností. Práce bude součástí širšího projektu.
Seznam doporučené literatury
HAMADOVÁ, P., HORÁKOVÁ, R., OPAŘILOVÁ, D., PŘINOSILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: PF -MU, 2006.\\
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001.\\
JESENSKÝ, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000.\\
KÁBELE, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: SPN, 1998.\\
MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál,1995.\\
NOVOSAD, L. Poradenská podpora a ucelená rehabilitace u jedinců s tělesným postižením. UK, disertační práce, 2000.\\
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogiky. Praha: Portál,2001.\\
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.
Seznam doporučené literatury
HAMADOVÁ, P., HORÁKOVÁ, R., OPAŘILOVÁ, D., PŘINOSILOVÁ, D. Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: PF -MU, 2006.\\
JANKOVSKÝ, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením. Praha: Triton, 2001.\\
JESENSKÝ, J. Základy komprehenzivní speciální pedagogiky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000.\\
KÁBELE, F. Rozvíjení hybnosti a řeči u dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: SPN, 1998.\\
MERTIN, V. Individuální vzdělávací program. Praha: Portál,1995.\\
NOVOSAD, L. Poradenská podpora a ucelená rehabilitace u jedinců s tělesným postižením. UK, disertační práce, 2000.\\
KOLLÁRIKOVÁ, Z., PUPALA, B. Předškolní a primární pedagogiky. Praha: Portál,2001.\\
ZELINKOVÁ, O. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2001.