Tématem diplomové práce byl ''Průzkum trhu a podnikatelský záměr zvoleného podniku osobních služeb“ aplikovaný na Svatební agenturu MERCI, jejímž základním produktem je ''svatba na klíč“. Hlavním cílem byla analýza aktuálních tržních podmínek a návrh konkrétního podnikatelského plánu. Jedním z dílčích cílů se stal návrh zakladatelského rozpočtu, sestavení formuláře ke zjištění potřeb a přání klientů a zjištění podkladů potřebných k sestavení daňového přiznání.
Z elektronického dotazníkového šetření se zjistilo, že trvá zájem o služby svatební agentury a potencionál možných klientů je dostatečný pro vznik další drobné firmy v této oblasti podnikání. Finanční náročnost je pro zakladatelku firmy přijatelná, neboť náklady spojené se založením svatební agentury jdou z vlastních zdrojů.
Byly vypracovány čtyři rozpočty na různě finančně náročné svatby jako podklad pro teoretický výpočet výsledku hospodaření a následného zpracování daňového přiznání daně z příjmů fyzických osob.
Byla provedena analýza aktuálních tržních podmínek, především obecného a oborového okolí podniku. Na jejím základě byl sestaven návrh konkrétního podnikatelského plánu včetně návrhu podnikatelského rozpočtu a vypracováno fiktivní daňové přiznání za první rok podnikání, čímž byly splněny cíle diplomové práce.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis was “Market research and the prospectus of a particular company providing personal services“ applied to the Wedding Agency MERCI with its main product - the “turnkey wedding“. The thesis principally aimed to analyze current market conditions as well as to propose a specific business plan. Proposing a founding budget, creating a form to learn the needs and desires of clients and finding out the background details necessary for drawing up an income tax return was one of the sub-objectives.
An electronic questionnaire enquiry indicated that an interest in services of a wedding agency remains and that the potential of possible customers is sufficient for founding another small company in this sphere of business. The investment intensity is acceptable for the company’s founder, as all the costs concerning the founding of the wedding agency come from own resources.
Four budgets of financially different weddings were drawn up as background information for the theoretical calculation of the trading income and the subsequent drawing up an individual income tax return.
Furthermore, current market conditions were analyzed, particularly those of the general and trade surroundings, giving a base to the proposal of a specific business plan, including the proposal of the business budget as well as to a fictitious income tax return for the first year of business activities. The objectives of the thesis were met.
Klíčová slova
svatební agentura, svatba na klíč, podnikatelský plán, analýza podniku, průzkum trhu, podnik osobních služeb
Klíčová slova v angličtině
wedding agency, turnkey wedding, business plan, company analysis, market research, company providing personal services.
Rozsah průvodní práce
83 s., 24 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce byl ''Průzkum trhu a podnikatelský záměr zvoleného podniku osobních služeb“ aplikovaný na Svatební agenturu MERCI, jejímž základním produktem je ''svatba na klíč“. Hlavním cílem byla analýza aktuálních tržních podmínek a návrh konkrétního podnikatelského plánu. Jedním z dílčích cílů se stal návrh zakladatelského rozpočtu, sestavení formuláře ke zjištění potřeb a přání klientů a zjištění podkladů potřebných k sestavení daňového přiznání.
Z elektronického dotazníkového šetření se zjistilo, že trvá zájem o služby svatební agentury a potencionál možných klientů je dostatečný pro vznik další drobné firmy v této oblasti podnikání. Finanční náročnost je pro zakladatelku firmy přijatelná, neboť náklady spojené se založením svatební agentury jdou z vlastních zdrojů.
Byly vypracovány čtyři rozpočty na různě finančně náročné svatby jako podklad pro teoretický výpočet výsledku hospodaření a následného zpracování daňového přiznání daně z příjmů fyzických osob.
Byla provedena analýza aktuálních tržních podmínek, především obecného a oborového okolí podniku. Na jejím základě byl sestaven návrh konkrétního podnikatelského plánu včetně návrhu podnikatelského rozpočtu a vypracováno fiktivní daňové přiznání za první rok podnikání, čímž byly splněny cíle diplomové práce.
Anotace v angličtině
The subject of the thesis was “Market research and the prospectus of a particular company providing personal services“ applied to the Wedding Agency MERCI with its main product - the “turnkey wedding“. The thesis principally aimed to analyze current market conditions as well as to propose a specific business plan. Proposing a founding budget, creating a form to learn the needs and desires of clients and finding out the background details necessary for drawing up an income tax return was one of the sub-objectives.
An electronic questionnaire enquiry indicated that an interest in services of a wedding agency remains and that the potential of possible customers is sufficient for founding another small company in this sphere of business. The investment intensity is acceptable for the company’s founder, as all the costs concerning the founding of the wedding agency come from own resources.
Four budgets of financially different weddings were drawn up as background information for the theoretical calculation of the trading income and the subsequent drawing up an individual income tax return.
Furthermore, current market conditions were analyzed, particularly those of the general and trade surroundings, giving a base to the proposal of a specific business plan, including the proposal of the business budget as well as to a fictitious income tax return for the first year of business activities. The objectives of the thesis were met.
Klíčová slova
svatební agentura, svatba na klíč, podnikatelský plán, analýza podniku, průzkum trhu, podnik osobních služeb
Klíčová slova v angličtině
wedding agency, turnkey wedding, business plan, company analysis, market research, company providing personal services.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Diplomová práce je zaměřena na průzkum trhu zvolené firmy nabízející osobní služby a tvorbu jejího podnikatelského záměru. Cílem práce bude analýza aktuálních tržních podmínek v odvětví a návrh konkrétního podnikatelského plánu. Nedílnou součástí bude návrh opatření pro udržení konkurenceschopností v soudobých tržních podmínkách.
Metodika:
1. Na základě prostudování odborné literatury provést analýzy sekundárních a primárních dat vztahujících se k zadané problematice.
2. V syntetické části navrhnout konkrétní podnikatelský záměr pro podnik poskytující osobní služby.
3. Kalkulace ekonomických dopadů navrženého projektu.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíle a metodika, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Diskuse, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Diplomová práce je zaměřena na průzkum trhu zvolené firmy nabízející osobní služby a tvorbu jejího podnikatelského záměru. Cílem práce bude analýza aktuálních tržních podmínek v odvětví a návrh konkrétního podnikatelského plánu. Nedílnou součástí bude návrh opatření pro udržení konkurenceschopností v soudobých tržních podmínkách.
Metodika:
1. Na základě prostudování odborné literatury provést analýzy sekundárních a primárních dat vztahujících se k zadané problematice.
2. V syntetické části navrhnout konkrétní podnikatelský záměr pro podnik poskytující osobní služby.
3. Kalkulace ekonomických dopadů navrženého projektu.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíle a metodika, 4. Řešení problematiky, 5. Provedení analýzy, 6. Diskuse, 7. Závěr, 8. Resumé, 9. Použitá literatura, 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Veber, J. a kol.: Management: základy, prosperita, globalizace... 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
Kotler, P.: Marketing Management. 12. vyd. Praha Grada 2007. 720 s. ISBN 80-247-1359-4.
Storbacka, K. - Lehtinen, J. R.: Řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management); - 1. vyd.. - Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X.
Bednářová, D. - Parmová, D.: Malé a střední podnikání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2003. 91 s.
Veber, J. - Srpová, J. a kol.: Podnikání malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2008. 311 s. Moderní řízení (časopis)
Seznam doporučené literatury
Veber, J. a kol.: Management: základy, prosperita, globalizace... 1. vyd. Praha : Management Press, 2003. 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
Kotler, P.: Marketing Management. 12. vyd. Praha Grada 2007. 720 s. ISBN 80-247-1359-4.
Storbacka, K. - Lehtinen, J. R.: Řízení vztahů se zákazníky (customer relationship management); - 1. vyd.. - Praha : Grada Publishing, 2002. ISBN 80-7169-813-X.
Bednářová, D. - Parmová, D.: Malé a střední podnikání. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Zemědělská fakulta, 2003. 91 s.
Veber, J. - Srpová, J. a kol.: Podnikání malé a střední firmy. Praha : Grada Publishing, 2008. 311 s. Moderní řízení (časopis)