Hlavním cílem práce je zjistit úroveň a formu uplatňování prvků environmentálního managementu v obchodních podnicích s potravinami jak z pohledu zákazníka tak zjištěním aktuální situace v jednotlivých prodejnách obchodních podniků. Identifikovat přístupy šetrné k životnímu prostředí a navrhnout opatření pro obchodní podniky, týkající se ochrany životního prostředí. Práce je založena na analýze primárních dat získaných dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory. V závěru práce jsou uvedeny výsledky a návrh doporučení pro obchodní podniky.
Anotace v angličtině
The main purpose of this paper is to determine the level and form of application and elements of environmental management in stores. The paper is based on analysis of primary data got from interviews with operations managers and from answers of questionnaire from customers of stores. The results of paper and concept of measure for food stores are at the close of the paper.
Klíčová slova
environmentální management, společenská odpovědnost, obchodní podniky s potravinami, řízené rozhovory, environmentální aktivity
Hlavním cílem práce je zjistit úroveň a formu uplatňování prvků environmentálního managementu v obchodních podnicích s potravinami jak z pohledu zákazníka tak zjištěním aktuální situace v jednotlivých prodejnách obchodních podniků. Identifikovat přístupy šetrné k životnímu prostředí a navrhnout opatření pro obchodní podniky, týkající se ochrany životního prostředí. Práce je založena na analýze primárních dat získaných dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory. V závěru práce jsou uvedeny výsledky a návrh doporučení pro obchodní podniky.
Anotace v angličtině
The main purpose of this paper is to determine the level and form of application and elements of environmental management in stores. The paper is based on analysis of primary data got from interviews with operations managers and from answers of questionnaire from customers of stores. The results of paper and concept of measure for food stores are at the close of the paper.
Klíčová slova
environmentální management, společenská odpovědnost, obchodní podniky s potravinami, řízené rozhovory, environmentální aktivity
Cíl práce:
Cílem práce je zjistit úroveň a formu uplatňování prvků environmentálního managementu v obchodních podnicích. Identifikace přístupů šetrných k životnímu prostředí. Posouzení míry uplatnění. Návrhy opatření.\\
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr a utřídění sekundárních dat.
Provedení výzkumu a analýza získaných dat.
Návrh opatření.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je zjistit úroveň a formu uplatňování prvků environmentálního managementu v obchodních podnicích. Identifikace přístupů šetrných k životnímu prostředí. Posouzení míry uplatnění. Návrhy opatření.\\
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Sběr a utřídění sekundárních dat.
Provedení výzkumu a analýza získaných dat.
Návrh opatření.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Závěr. 6. Seznam literatury. 7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. Retail management. Praha: Management Press, 2007.
VEBER, J. Environmentální management. Praha: Oeconomica, 2002.
VEBER, J. Management kvality a environmentu. Praha: VŠE, 2004. Systémy environmentálního managementu - specifikace s návodem pro její použití. Praha: Český normalizační institut, 1997.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. Retail management. Praha: Management Press, 2007.
VEBER, J. Environmentální management. Praha: Oeconomica, 2002.
VEBER, J. Management kvality a environmentu. Praha: VŠE, 2004. Systémy environmentálního managementu - specifikace s návodem pro její použití. Praha: Český normalizační institut, 1997.