Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na spolupráci mateřské a základní školy.
Teoretická část se bude zaměřovat na současný systém předškolního a primárního vzdělávání v ČR a jeho postupnou návaznost, dále potom otázkou školní zralosti
a připravenosti dítěte na zahájení povinné školní docházky. Součástí této části je i pohled na zvláštnosti dítěte předškolního věku, které úzce souvisí s předškolním vzděláváním.
Praktická část je zaměřena na příklady spolupráce mateřské a základní školy z mé vlastní praxe učitelky mateřské školy v Holýšově a zhodnocení, zda vhodný způsob spolupráce může ovlivnit zahájení školní docházky dítěte do základní školy pozitivním směrem.
Anotace v angličtině
This work has been focused on the cooperation between nursery (kindergardens) and primary schools in the Czech republic.
The theoretical part describes the current system of nursery and primary education in the Czech republic and the relation between both stages of eduation, the problem of child´s maturity to begin the compulsory school attendace in a primary school. This part also deals with some specific features in the personality of children at the age of starting the compulsory school attendance.
The practical part shows some good examples of cooperation between the nursery school (kindergarden where I work) and the primary school in the town of Holýšov and a final assessment how such a kind of cooperation may help a child to have a positive start of compulsory school attendance.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, primární vzdělávání, školní zralost, odklad školní docházky, prostředky spolupráce
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na spolupráci mateřské a základní školy.
Teoretická část se bude zaměřovat na současný systém předškolního a primárního vzdělávání v ČR a jeho postupnou návaznost, dále potom otázkou školní zralosti
a připravenosti dítěte na zahájení povinné školní docházky. Součástí této části je i pohled na zvláštnosti dítěte předškolního věku, které úzce souvisí s předškolním vzděláváním.
Praktická část je zaměřena na příklady spolupráce mateřské a základní školy z mé vlastní praxe učitelky mateřské školy v Holýšově a zhodnocení, zda vhodný způsob spolupráce může ovlivnit zahájení školní docházky dítěte do základní školy pozitivním směrem.
Anotace v angličtině
This work has been focused on the cooperation between nursery (kindergardens) and primary schools in the Czech republic.
The theoretical part describes the current system of nursery and primary education in the Czech republic and the relation between both stages of eduation, the problem of child´s maturity to begin the compulsory school attendace in a primary school. This part also deals with some specific features in the personality of children at the age of starting the compulsory school attendance.
The practical part shows some good examples of cooperation between the nursery school (kindergarden where I work) and the primary school in the town of Holýšov and a final assessment how such a kind of cooperation may help a child to have a positive start of compulsory school attendance.
Klíčová slova
Předškolní vzdělávání, primární vzdělávání, školní zralost, odklad školní docházky, prostředky spolupráce
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Práce se bude skládat z e dvou částí. V první části práce autorka vytvoří teoretický rámec dané problematiky, zaměří se na momenty: pojetí předškolního vzdělání, pojetí primárního vzdělání, příprava dítěte na zahájení školní docházky, odklad školní docházky.\\
V praktické části pak autorka kriticky zhodnotí vlastní zkušenost učitelky mateřské školy v oblast spolupráce se školu základní.
Zásady pro vypracování
Práce se bude skládat z e dvou částí. V první části práce autorka vytvoří teoretický rámec dané problematiky, zaměří se na momenty: pojetí předškolního vzdělání, pojetí primárního vzdělání, příprava dítěte na zahájení školní docházky, odklad školní docházky.\\
V praktické části pak autorka kriticky zhodnotí vlastní zkušenost učitelky mateřské školy v oblast spolupráce se školu základní.
Seznam doporučené literatury
Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělávání v ČR\\
Rámcový vzdělávací program\\
Spilková, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha, Portál 2005\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Praha, Portál
Seznam doporučené literatury
Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělávání v ČR\\
Rámcový vzdělávací program\\
Spilková, V. a kol.: Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha, Portál 2005\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Praha, Portál