Diplomová práce se věnuje možnostem dalšího rozvoje cestovního ruchu v regionu Sedlčansko. Podkladem pro zpracování byly informace získané od místní příspěvkové organizace Sdružení obcí Sedlčanska a řízené rozhovory zaměřené na obce, které s touto organizací spolupracují. Cílem práce je zanalyzovat stávající situaci v řízení rozvoje regionu Sedlčansko a navrhnout další možné kroky k dosažení vytyčených cílů pomocí nástrojů marketingového řízení destinace.
Anotace v angličtině
Diploma thesis describes the possibility of further development of tourism in the region Sedlčany. The basis for processing the information obtained from local budgetary organizations and the Association of Municipalities Sedlčany interviews focused on the municipalities that cooperate with this organization. The goal is to analyze the current situation in managing the development of the region Sedlčany and suggest possible further steps towards achieving the objectives using the tools of marketing management destination.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, destinační marketing management, kooperace, partnerství, organizace destinačního managementu, aktivity organizace destinačního managementu, řízení značek, znalostní management, marketing místa
Diplomová práce se věnuje možnostem dalšího rozvoje cestovního ruchu v regionu Sedlčansko. Podkladem pro zpracování byly informace získané od místní příspěvkové organizace Sdružení obcí Sedlčanska a řízené rozhovory zaměřené na obce, které s touto organizací spolupracují. Cílem práce je zanalyzovat stávající situaci v řízení rozvoje regionu Sedlčansko a navrhnout další možné kroky k dosažení vytyčených cílů pomocí nástrojů marketingového řízení destinace.
Anotace v angličtině
Diploma thesis describes the possibility of further development of tourism in the region Sedlčany. The basis for processing the information obtained from local budgetary organizations and the Association of Municipalities Sedlčany interviews focused on the municipalities that cooperate with this organization. The goal is to analyze the current situation in managing the development of the region Sedlčany and suggest possible further steps towards achieving the objectives using the tools of marketing management destination.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, destinační marketing management, kooperace, partnerství, organizace destinačního managementu, aktivity organizace destinačního managementu, řízení značek, znalostní management, marketing místa
Cíl práce:\\
Provést analýzu stávající situace v řízení rozvoje regionu Sedlčansko. Navrhnout další možné kroky k dosažení vytyčených cílů pomocí nástrojů marketingového řízení destinace.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Sběr a analýza primárních a sekundárních dat
Závěr a návrh opatření v oblasti marketingového řízení
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza řízení rozvoje regionu Sedlčansko. 5. Vyhodnocení zjištěných informací. 6. Návrh opatření k marketingovému řízení regionu. 7. Závěr. 8. Použitá literatura a zdroje. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provést analýzu stávající situace v řízení rozvoje regionu Sedlčansko. Navrhnout další možné kroky k dosažení vytyčených cílů pomocí nástrojů marketingového řízení destinace.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Sběr a analýza primárních a sekundárních dat
Závěr a návrh opatření v oblasti marketingového řízení
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza řízení rozvoje regionu Sedlčansko. 5. Vyhodnocení zjištěných informací. 6. Návrh opatření k marketingovému řízení regionu. 7. Závěr. 8. Použitá literatura a zdroje. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999.
KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003.
LACINA, K. Regionální politika státu: významná základna pro formování strategických koncepcí v oblasti cestovního ruchu. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2007.
PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006.
PAULIČKOVÁ, R. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, 1999.
KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003.
LACINA, K. Regionální politika státu: významná základna pro formování strategických koncepcí v oblasti cestovního ruchu. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2007.
PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006.
PAULIČKOVÁ, R. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.
VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008.