Cílem této diplomové práce bylo provedení analýz zaměřených na současné řízení cestovního ruchu v Českém Krumlově, modely z jiných destinací a podnikatelské prostředí. Na základě vyhodnocení těchto analýz byly posouzeny možnosti vzájemné spolupráce a komunikace mezi podnikatelskou sférou a Destinačním managementem ČK a přijata konkrétní opatření pro lepší koordinaci všech činností této organizace.
Data získaná formou řízených rozhovorů poskytla komplexní informace o stavu destinačního managementu v České republice i zahraničí a v následné komparaci prokázala, na jaké úrovni se v současné době nachází destinační řízení v Českém Krumlově.
Analýza podnikatelského prostředí definovala vztahy, které by bylo možné rozvíjet s privátní sférou ve městě. Pro účely vytvoření komunikačního zázemí byla navrhnuta konkrétní platforma typu JourFix.
Následně byly stanoveny návrhy pro lepší organizaci a koordinaci činností Destinačního managementu Český Krumlov, včetně jejich ekonomické kalkulace.
Velký důraz byl kladen především na správné zhodnocení současné situace tohoto subjektu a vytvoření odpovídajících reálných východisek.
Anotace v angličtině
Task of this work was to make analysis focused on current management of
tourism in the city of Český Krumlov, models of other
destinations and business enviroment. On basis of conclusion of those
analysis were made posibilities of cooperation and comunication between
business enviroment and Destination management ČK, and also were
accepted specific steps to improve all activities of this organisation.
Data gathered through managed interviews showed complex information of
state of destination management in Czech Republic and abroad. In
following comparation was found out, at what level is currently
destionation managememt in Český Krumlov,
Analysis of business enviroment defined relations, which can be improved
and amplified, with privat enviroment of city. For purpose of creating
communication base was designed specific platform Jourfix.
As a next step suggestions for better organisation and coordination of
activities of Destination management were defined, including its
economic calculations.
The main purpose was to correctly evaluate actual situation of this
subject and to create specific solutions.
Klíčová slova
destinace, management, marketing, koordinace, organizace destinačního managementu, operativní a strategické dokumenty, koncept, personál, právní forma, financování, zahraniční modely, privátní sféra, sdružení v cestovním ruchu, komunikační platforma, JourFix, ekonomická kalkulace
Klíčová slova v angličtině
destination, management, marketing, koordination, organization of destination management, operative and strategic documents, concept, staff, legal form, financing, foreign models, privat sphere, association in tourism, communications platform, JourFix, economic calculation
Rozsah průvodní práce
102
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo provedení analýz zaměřených na současné řízení cestovního ruchu v Českém Krumlově, modely z jiných destinací a podnikatelské prostředí. Na základě vyhodnocení těchto analýz byly posouzeny možnosti vzájemné spolupráce a komunikace mezi podnikatelskou sférou a Destinačním managementem ČK a přijata konkrétní opatření pro lepší koordinaci všech činností této organizace.
Data získaná formou řízených rozhovorů poskytla komplexní informace o stavu destinačního managementu v České republice i zahraničí a v následné komparaci prokázala, na jaké úrovni se v současné době nachází destinační řízení v Českém Krumlově.
Analýza podnikatelského prostředí definovala vztahy, které by bylo možné rozvíjet s privátní sférou ve městě. Pro účely vytvoření komunikačního zázemí byla navrhnuta konkrétní platforma typu JourFix.
Následně byly stanoveny návrhy pro lepší organizaci a koordinaci činností Destinačního managementu Český Krumlov, včetně jejich ekonomické kalkulace.
Velký důraz byl kladen především na správné zhodnocení současné situace tohoto subjektu a vytvoření odpovídajících reálných východisek.
Anotace v angličtině
Task of this work was to make analysis focused on current management of
tourism in the city of Český Krumlov, models of other
destinations and business enviroment. On basis of conclusion of those
analysis were made posibilities of cooperation and comunication between
business enviroment and Destination management ČK, and also were
accepted specific steps to improve all activities of this organisation.
Data gathered through managed interviews showed complex information of
state of destination management in Czech Republic and abroad. In
following comparation was found out, at what level is currently
destionation managememt in Český Krumlov,
Analysis of business enviroment defined relations, which can be improved
and amplified, with privat enviroment of city. For purpose of creating
communication base was designed specific platform Jourfix.
As a next step suggestions for better organisation and coordination of
activities of Destination management were defined, including its
economic calculations.
The main purpose was to correctly evaluate actual situation of this
subject and to create specific solutions.
Klíčová slova
destinace, management, marketing, koordinace, organizace destinačního managementu, operativní a strategické dokumenty, koncept, personál, právní forma, financování, zahraniční modely, privátní sféra, sdružení v cestovním ruchu, komunikační platforma, JourFix, ekonomická kalkulace
Klíčová slova v angličtině
destination, management, marketing, koordination, organization of destination management, operative and strategic documents, concept, staff, legal form, financing, foreign models, privat sphere, association in tourism, communications platform, JourFix, economic calculation
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat současný stav řízení cestovního ruchu v destinaci Český Krumlov. Na základě studia modelů z jiných destinací a výzkumu podnikatelského prostředí stanovit možnosti organizace řízení cestovního ruchu, včetně zacílení na konkrétní činnosti Destinačního managementu Český Krumlov.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Provedení analýzy současného stavu Destinačního managementu Český Krumlov
Studium modelů managementu cestovního ruchu z jiných destinací
Provedení výzkumu trhu podnikatelů v Českém Krumlově
Posouzení možnosti vzájemné spolupráce a komunikace Destinačního managementu Český Krumlov a podnikatelské sféry
Návrh organizace a koordinace činností Destinačního managementu Český Krumlov
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza současného stavu. 5. Studium modelů managementu z jiných destinací. 6. Výzkum trhu podnikatelů. 7. Posouzení možnosti spolupráce. 8. Návrh opatření koordinace. 9. Závěr. 10. Seznam literatury. 11. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat současný stav řízení cestovního ruchu v destinaci Český Krumlov. Na základě studia modelů z jiných destinací a výzkumu podnikatelského prostředí stanovit možnosti organizace řízení cestovního ruchu, včetně zacílení na konkrétní činnosti Destinačního managementu Český Krumlov.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Provedení analýzy současného stavu Destinačního managementu Český Krumlov
Studium modelů managementu cestovního ruchu z jiných destinací
Provedení výzkumu trhu podnikatelů v Českém Krumlově
Posouzení možnosti vzájemné spolupráce a komunikace Destinačního managementu Český Krumlov a podnikatelské sféry
Návrh organizace a koordinace činností Destinačního managementu Český Krumlov
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza současného stavu. 5. Studium modelů managementu z jiných destinací. 6. Výzkum trhu podnikatelů. 7. Posouzení možnosti spolupráce. 8. Návrh opatření koordinace. 9. Závěr. 10. Seznam literatury. 11. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Fellegiová, E. Destinační management: příležitost i pro váš region. České Budějovice: EF JU, 2008.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.
Hesková, M. Analýza destinačních managementů v cestovním ruchu na příkladech České republiky a Rakouska. Bratislava: Kartprint, 2004.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Orieška, J. Technika služeb CR. Praha: Idea Servis, 1999.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace CR. Praha: Grada Publishing, 2006.
Zelenka, J., Pásková, M. Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002.
Seznam doporučené literatury
Fellegiová, E. Destinační management: příležitost i pro váš region. České Budějovice: EF JU, 2008.
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.
Hesková, M. Analýza destinačních managementů v cestovním ruchu na příkladech České republiky a Rakouska. Bratislava: Kartprint, 2004.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Orieška, J. Technika služeb CR. Praha: Idea Servis, 1999.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace CR. Praha: Grada Publishing, 2006.
Zelenka, J., Pásková, M. Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002.