Práce analyzuje sportovně-rekreační aktivity a služby na území Novohradských hor a Novohradského podhůří a jejich potenciál do budoucna. Cílem práce dále bylo navržení opatření ke zlepšení situace v mikroregionu, tvorba produktu cestovního ruchu (návrh projektu cykloturistické naučné stezky) a tvorba marketingového mixu destinace. Na základě analýz destinace a terénního šetření, byly zodpovězeny dvě dopředu stanovené hypotézy. V práci byl též kladen důraz na zformulování pohledu na vývoj a propagaci mikroregionu.
Anotace v angličtině
Project analyses sports and recreational services of Tourism area of Novohradske mountains and Novohradske foothills and completly characterize potencial of this part Tourism in the location, through some analysis. Concretely is here used situational analysis, STEP analysis, destination demand analysis and analysis of competitive advantage. Than it was estabilished analysis of sports and recreational Tourism services (and the others supplementary services). The point of project was proposition of product portfolio and marketing mix of destination which was coming out of these analasys and field survey (form of questionnaire). It was putting the accent on frame of view on progression and propagation of destination. Through hypotheses were solved classification of sports and recreational Tourism services and traffic or tourist notation seen tourists eyes. At the end was prepared the project of the theme "Cycle nature trail".
Práce analyzuje sportovně-rekreační aktivity a služby na území Novohradských hor a Novohradského podhůří a jejich potenciál do budoucna. Cílem práce dále bylo navržení opatření ke zlepšení situace v mikroregionu, tvorba produktu cestovního ruchu (návrh projektu cykloturistické naučné stezky) a tvorba marketingového mixu destinace. Na základě analýz destinace a terénního šetření, byly zodpovězeny dvě dopředu stanovené hypotézy. V práci byl též kladen důraz na zformulování pohledu na vývoj a propagaci mikroregionu.
Anotace v angličtině
Project analyses sports and recreational services of Tourism area of Novohradske mountains and Novohradske foothills and completly characterize potencial of this part Tourism in the location, through some analysis. Concretely is here used situational analysis, STEP analysis, destination demand analysis and analysis of competitive advantage. Than it was estabilished analysis of sports and recreational Tourism services (and the others supplementary services). The point of project was proposition of product portfolio and marketing mix of destination which was coming out of these analasys and field survey (form of questionnaire). It was putting the accent on frame of view on progression and propagation of destination. Through hypotheses were solved classification of sports and recreational Tourism services and traffic or tourist notation seen tourists eyes. At the end was prepared the project of the theme "Cycle nature trail".
Cíl práce:\\
Vymezit a analyzovat sportovně-rekreační aktivity CR na území Novohradských hor. Navrhnout opatření ke zlepšení situace v regionu - projekt naučné stezky.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Vymezení zkoumané destinace
Analýza sportovně-rekreačních aktivit CR na území Novohradska
Příprava a realizace terénního šetření
Návrh opatření ke zlepšení situace - projekt naučné stezky
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Vymezení regionu v rámci CR.
5. Analýza sportovně-rekreačních služeb CR. 6. Terénní šetření. 7. Syntéza poznatků.
8. Návrhy a opatření na zlepšení. 9. Tvorba marketingového mixu. 10. Závěr. 11. Použitá literatura. 12. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vymezit a analyzovat sportovně-rekreační aktivity CR na území Novohradských hor. Navrhnout opatření ke zlepšení situace v regionu - projekt naučné stezky.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Vymezení zkoumané destinace
Analýza sportovně-rekreačních aktivit CR na území Novohradska
Příprava a realizace terénního šetření
Návrh opatření ke zlepšení situace - projekt naučné stezky
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Vymezení regionu v rámci CR.
5. Analýza sportovně-rekreačních služeb CR. 6. Terénní šetření. 7. Syntéza poznatků.
8. Návrhy a opatření na zlepšení. 9. Tvorba marketingového mixu. 10. Závěr. 11. Použitá literatura. 12. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.
Horáková, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2002.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Koželuh, M. Novohradské hory - První tři. Novohradská občanská společnost, 2005.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.
Poláková, M. Mé, tvé, naše Trhové Sviny. České Budějovice: Růže, 2006.
Uhlíř, M. a kol. Novohradské hory a Novohradské Podhůří: Příroda, historie, život. Praha: Nakladatelství Miloš Uhlíř - Baset, 2006.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.
Horáková, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2002.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.
Koželuh, M. Novohradské hory - První tři. Novohradská občanská společnost, 2005.
Palatková, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.
Poláková, M. Mé, tvé, naše Trhové Sviny. České Budějovice: Růže, 2006.
Uhlíř, M. a kol. Novohradské hory a Novohradské Podhůří: Příroda, historie, život. Praha: Nakladatelství Miloš Uhlíř - Baset, 2006.