V bakalářské práci byla řešena typologie rekreačních středisek v turistické oblasti Podyjí, především byla řešena nabídka v těchto rekreačních střediscích. K řešení problematiky byla provedena situační analýza území, analýza lokalizačních a realizačních předpokladů cestovního ruchu v území, které by mohly vyvolávat zájem o návštěvu rekreačních středisek, nebo celého území. Bylo provedeno dotazníkové šetření ve vybraných místech vybraných rekreačních středisek za účelem získání primárních dat, která nám pomohla získat odpovědi na stanovené hypotézy. Na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků, byl vypracován návrh nového produktu cestovního ruchu pro vybrané rekreační středisko.
Anotace v angličtině
The thesis dealt with typology of resorts in the tourist area of Podyjí, focussing on the offers in this resort. To address the issue, a situational analysis of the territory was conducted, as well as an analysis of localization and realization expectations of tourist trade in the area, which could provoke an interest in visiting recreational centres or the entire territory. Survey was carried out in selected locations of selected resorts in order to obtain primary data that helped us to get answers to the hypotheses. Based on analysis of needs and requirements of visitors, there was drafted a new tourism product for selected recreation center.
tourism, recreation centre, touristic region, touristic area, tourism product
Rozsah průvodní práce
52 s., 11 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci byla řešena typologie rekreačních středisek v turistické oblasti Podyjí, především byla řešena nabídka v těchto rekreačních střediscích. K řešení problematiky byla provedena situační analýza území, analýza lokalizačních a realizačních předpokladů cestovního ruchu v území, které by mohly vyvolávat zájem o návštěvu rekreačních středisek, nebo celého území. Bylo provedeno dotazníkové šetření ve vybraných místech vybraných rekreačních středisek za účelem získání primárních dat, která nám pomohla získat odpovědi na stanovené hypotézy. Na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků, byl vypracován návrh nového produktu cestovního ruchu pro vybrané rekreační středisko.
Anotace v angličtině
The thesis dealt with typology of resorts in the tourist area of Podyjí, focussing on the offers in this resort. To address the issue, a situational analysis of the territory was conducted, as well as an analysis of localization and realization expectations of tourist trade in the area, which could provoke an interest in visiting recreational centres or the entire territory. Survey was carried out in selected locations of selected resorts in order to obtain primary data that helped us to get answers to the hypotheses. Based on analysis of needs and requirements of visitors, there was drafted a new tourism product for selected recreation center.
tourism, recreation centre, touristic region, touristic area, tourism product
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném území.
Na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků navrhnout nový produkt cestovního ruchu.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Situační analýza území
Analýza potřeb a požadavků návštěvníků
Návrh optimální nabídky cestovního ruchu pro vybraná rekreační střediska
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu ve zvoleném území.
Na základě provedené analýzy potřeb a požadavků návštěvníků navrhnout nový produkt cestovního ruchu.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Situační analýza území
Analýza potřeb a požadavků návštěvníků
Návrh optimální nabídky cestovního ruchu pro vybraná rekreační střediska
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární rešerše. 4. Analýza a syntéza poznatků z vlastního zkoumání. 5. Vlastní návrhy. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
GEHINOVÁ, B. Geografie cestovního ruchu. České Budějovice: Ekonomická fakulta JU, 2008.
HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006.
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: GRADA Publishing, 2003.
KIRAĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. Koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice na období 2007-2013. Praha: MMR ČR, 2006.
PODHORSKÝ, M. Jihomoravský kraj. Praha: Freytag&Berndt, 2005.
VYSTOUPIL, J. a kol. Atlas cestovního ruchu České republiky. Praha: MMR ČR, 2006.
Seznam doporučené literatury
GEHINOVÁ, B. Geografie cestovního ruchu. České Budějovice: Ekonomická fakulta JU, 2008.
HESKOVÁ, M. a kol. Cestovní ruch. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006.
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: GRADA Publishing, 2003.
KIRAĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: GRADA Publishing, 2006. Koncepce státní politiky cestovního ruchu v České republice na období 2007-2013. Praha: MMR ČR, 2006.
PODHORSKÝ, M. Jihomoravský kraj. Praha: Freytag&Berndt, 2005.
VYSTOUPIL, J. a kol. Atlas cestovního ruchu České republiky. Praha: MMR ČR, 2006.