Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Anotace v angličtině
Sustainable consumption represents consumption considerate to the needs of current and future generations. This term is quite usual since 1992 but the question is how much we have involved main principles of the sustainable consumption to our lifestyles. This thesis deals with this issue. The consumer behavior is affected by numerous external and internal factors. Traders respectively their practices are one of the major factors which involve our consumer behavior. The analyzed corporation Tesco Stores ČR, a. s. is good example in context of sustainable development (consumption). As an another step to this sustainable development (consumption) I present a strategy connected with extension of loyalty system Tesco Clubcard by green points. This can support on the one hand the sustainable consumption and on the other hand the promotion of good image of the corporation, expanding the customer base and increasing sales in this category.
sustainable development, sustainable consumption, products of sustainable
consumption, consumer behavior, corporate responsibility, green strategies
Rozsah průvodní práce
105 s., 6 s. příloha
Jazyk
CZ
Anotace
Udržitelná spotřeba, uspokojující jak potřeby současných, tak i budoucích generací, je od roku 1992 takřka všedním pojmem, avšak nakolik se její principy staly součástí našeho životního stylu, zůstává otázkou. V této diplomové práci se zabývám právě touto problematikou. Chování spotřebitelů ovlivňuje celá řada vnějších i vnitřních faktorů, jedním z významných jsou obchodníci resp. jejich praktiky ovlivňující naše spotřební chování. Analyzovaná společnost Tesco Stores ČR, a. s. jde příkladem v souvislosti s udržitelným rozvojem (spotřebou). Jako další posun společnosti v tomto směru v závěru práce navrhuji strategii rozšiřující zavedení věrnostního systému Tesco Clubcard o tzv. zelené body. Ta na jedné straně odměnami podpoří udržitelnou spotřebu zákazníků a zároveň dojde k podpoře dobré image společnosti, rozšíření zákaznické základny i zvýšení tržeb z této kategorie.
Anotace v angličtině
Sustainable consumption represents consumption considerate to the needs of current and future generations. This term is quite usual since 1992 but the question is how much we have involved main principles of the sustainable consumption to our lifestyles. This thesis deals with this issue. The consumer behavior is affected by numerous external and internal factors. Traders respectively their practices are one of the major factors which involve our consumer behavior. The analyzed corporation Tesco Stores ČR, a. s. is good example in context of sustainable development (consumption). As an another step to this sustainable development (consumption) I present a strategy connected with extension of loyalty system Tesco Clubcard by green points. This can support on the one hand the sustainable consumption and on the other hand the promotion of good image of the corporation, expanding the customer base and increasing sales in this category.
sustainable development, sustainable consumption, products of sustainable
consumption, consumer behavior, corporate responsibility, green strategies
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Zjistit postoje spotřebitelů k jednotlivým aspektům udržitelné spotřeby. Doporučit v této oblasti vhodnou strategii pro vybraný podnikatelský subjekt.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Provedení výzkumu a analýzy zjištěných dat
Analýza vybraného podnikatelského subjektu a doporučení vhodné strategie
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární přehled. 4. Výzkum postojů spotřebitelů. 5. Doporučení vhodné strategie pro vybraný podnikatelský subjekt. 6. Závěr. 7. Seznam použité literatury a zdrojů.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Zjistit postoje spotřebitelů k jednotlivým aspektům udržitelné spotřeby. Doporučit v této oblasti vhodnou strategii pro vybraný podnikatelský subjekt.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek řešeného problému
Provedení výzkumu a analýzy zjištěných dat
Analýza vybraného podnikatelského subjektu a doporučení vhodné strategie
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíle a metodika. 3. Literární přehled. 4. Výzkum postojů spotřebitelů. 5. Doporučení vhodné strategie pro vybraný podnikatelský subjekt. 6. Závěr. 7. Seznam použité literatury a zdrojů.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. Retail management. 1. vydání. Praha: Management Press, 2007.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006.
PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání: retail management. 2. upravené vydání. Praha: Management Press, 2002.
SCHIFFMAN, L., KANUK, L. Nákupní chování. Praha: Computer Press, 2004.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009.
Seznam doporučené literatury
CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. Retail management. 1. vydání. Praha: Management Press, 2007.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006.
PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání: retail management. 2. upravené vydání. Praha: Management Press, 2002.
SCHIFFMAN, L., KANUK, L. Nákupní chování. Praha: Computer Press, 2004.
ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009.