Práce se zabývá procesem tvorby a zavádění Standardů kvality sociálních služeb na příkladu Standardu kvality 3 do běžné praxe sociálních pracovnic a pracovníka organizace La Strada ČR a zároveň má upozornit na podstatné souvislosti nutné pro proces tvorby. Teoretická část se opírá o rámce organizace La Strada, sociální management a řízení lidských zdrojů, Standardy kvality sociálních služeb a metodiku Standardu kvality 3 týkajícího se jednání se zájemcem o službu. Praktická část si klade za cíl zjistit, na základě rozhovorů se sociálními pracovnicemi a pracovníkem organizace, praktickou využitelnost metodiky při práci s klientelou.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the process of creation and implementation of Social Services Quality Standard based on the example of Standard 3 in the everyday work of La Strada Czech Republic’s social workers and points out aspects that are essential to be considered in its development. The theoretical part is based on the La Strada philosophy, social and personnel management, Social Services Quality Standards and on the methodology of the quality standard relating to the dealings with seekers of social services. Based on interviews with the organization’s social workers, the practical part then aims to assess the practical value of the methodology in dealings with clients.
Klíčová slova
La Strada, poslání, vedení týmu, kompetence sociální/ho pracovnice/íka a vedoucí sociálních služeb, Standardy kvality sociálních služeb, metodika k zavádění standardu kvality 3
Klíčová slova v angličtině
La Strada, mission, team leadership, powers of social workers and of manager of social services, Social Services Quality Standards, methodology relating to the implementation of Social Service Quality Standard 3
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá procesem tvorby a zavádění Standardů kvality sociálních služeb na příkladu Standardu kvality 3 do běžné praxe sociálních pracovnic a pracovníka organizace La Strada ČR a zároveň má upozornit na podstatné souvislosti nutné pro proces tvorby. Teoretická část se opírá o rámce organizace La Strada, sociální management a řízení lidských zdrojů, Standardy kvality sociálních služeb a metodiku Standardu kvality 3 týkajícího se jednání se zájemcem o službu. Praktická část si klade za cíl zjistit, na základě rozhovorů se sociálními pracovnicemi a pracovníkem organizace, praktickou využitelnost metodiky při práci s klientelou.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the process of creation and implementation of Social Services Quality Standard based on the example of Standard 3 in the everyday work of La Strada Czech Republic’s social workers and points out aspects that are essential to be considered in its development. The theoretical part is based on the La Strada philosophy, social and personnel management, Social Services Quality Standards and on the methodology of the quality standard relating to the dealings with seekers of social services. Based on interviews with the organization’s social workers, the practical part then aims to assess the practical value of the methodology in dealings with clients.
Klíčová slova
La Strada, poslání, vedení týmu, kompetence sociální/ho pracovnice/íka a vedoucí sociálních služeb, Standardy kvality sociálních služeb, metodika k zavádění standardu kvality 3
Klíčová slova v angličtině
La Strada, mission, team leadership, powers of social workers and of manager of social services, Social Services Quality Standards, methodology relating to the implementation of Social Service Quality Standard 3
Zásady pro vypracování
samostatné vypracování teoretické a praktické části pod metodickým vedením vedoucí práce
práce s informačními zdroji
bakalářská práce bude vypracována dle Metodické pomůcky ke zpracování závěrečných prací
Zásady pro vypracování
samostatné vypracování teoretické a praktické části pod metodickým vedením vedoucí práce
práce s informačními zdroji
bakalářská práce bude vypracována dle Metodické pomůcky ke zpracování závěrečných prací
Seznam doporučené literatury
zákon č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Standardy kvality sociálních služeb
Průvodce zavádění SQSS, MPSV, 2002
časopisy Sociální práce
buletiny SKOK
publikace týkající se sociálního managementu a vedení lidí
interní materiály organizace La Strada ČR
další
Seznam doporučené literatury
zákon č.108/2006 Sb., o sociálních službách
Standardy kvality sociálních služeb
Průvodce zavádění SQSS, MPSV, 2002
časopisy Sociální práce
buletiny SKOK
publikace týkající se sociálního managementu a vedení lidí
interní materiály organizace La Strada ČR
další