Diplomová práce pojednává o projektovém vyučování ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. V teoretické části této diplomové práce jsem se zaměřila na vývoj a základní pojmy projekového vyučování. Rozebírala jsem výhody a nevýhody tohoto způsobu vyučování. Srovnala jsem též cíle projektové metody s obecnými cíly vzdělávání stanovenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro ZŠ a zjišťovala do jaké míry je metoda využívána v současných učebnicích anglického jazyka pro 1. stupeň. V praktické části jsem se pokusila sama projekt vytvořt a realizovat. Došla jsem k závěru, že projektová metoda má velkou motivační sílu, rozvíjí tvořivost, kooperaci a schopnost žáků využít znalosti a dovednosti v praktickém životě.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the project method of primary school in lessons of English. I concerned myself with the development and the basic terms of the project method in the theoretical part of this work. I described pros and cons of this kind of teaching. I compared goals of the project method with the general goals of Czech public education which are enumerated in the new curriculum for primary teaching. I focused also on how the project method is used in present English textbooks at primary school. In the practical section of this work I created my own project and used it in the classroom. I came to the conclusion that the project method has great motivational power, develops creativity, cooperation and the ability of pupils to use their knowledge and experience in their practical life.
Klíčová slova
projektová metoda, 1. stupeň ZŠ, Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, učebnice anglického jazyka pro 1. stupeň ZŚ
Klíčová slova v angličtině
project method, primary school, Czech public education, curriculum, English textbooks at primary school
Rozsah průvodní práce
73 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o projektovém vyučování ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ. V teoretické části této diplomové práce jsem se zaměřila na vývoj a základní pojmy projekového vyučování. Rozebírala jsem výhody a nevýhody tohoto způsobu vyučování. Srovnala jsem též cíle projektové metody s obecnými cíly vzdělávání stanovenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro ZŠ a zjišťovala do jaké míry je metoda využívána v současných učebnicích anglického jazyka pro 1. stupeň. V praktické části jsem se pokusila sama projekt vytvořt a realizovat. Došla jsem k závěru, že projektová metoda má velkou motivační sílu, rozvíjí tvořivost, kooperaci a schopnost žáků využít znalosti a dovednosti v praktickém životě.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the project method of primary school in lessons of English. I concerned myself with the development and the basic terms of the project method in the theoretical part of this work. I described pros and cons of this kind of teaching. I compared goals of the project method with the general goals of Czech public education which are enumerated in the new curriculum for primary teaching. I focused also on how the project method is used in present English textbooks at primary school. In the practical section of this work I created my own project and used it in the classroom. I came to the conclusion that the project method has great motivational power, develops creativity, cooperation and the ability of pupils to use their knowledge and experience in their practical life.
Klíčová slova
projektová metoda, 1. stupeň ZŠ, Rámcový vzdělávací program pro ZŠ, učebnice anglického jazyka pro 1. stupeň ZŚ
Klíčová slova v angličtině
project method, primary school, Czech public education, curriculum, English textbooks at primary school
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci zaměří na použití projektové metody ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce srovná cíle metody s obecnými cíly vzdělávání stanovenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro ZŠ a zjistí, do jaké míry je projektová metoda využívána v současných učebnicích anglického jazyka pro první stupeň. V praktické části se pokusí sama takový projekt vytvořit.
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci zaměří na použití projektové metody ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy. V teoretické části práce srovná cíle metody s obecnými cíly vzdělávání stanovenými v Rámcovém vzdělávacím programu pro ZŠ a zjistí, do jaké míry je projektová metoda využívána v současných učebnicích anglického jazyka pro první stupeň. V praktické části se pokusí sama takový projekt vytvořit.
Seznam doporučené literatury
H Kantorková: Pedagogická tvořivost studentů učitelství - tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů, Ostravská univerzita, PF, 2000
J.Valenta: Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou, Praha, ARTAMA-STD, 1993
G.Petty: Moderní vyučování, Praha, Portál, 1996
F. Singule: Americká pragmatická pedagogika, Praha, SPN, 1990
Seznam doporučené literatury
H Kantorková: Pedagogická tvořivost studentů učitelství - tvorba pedagogických projektů studentů a řešení pedagogických problémů, Ostravská univerzita, PF, 2000
J.Valenta: Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou, Praha, ARTAMA-STD, 1993
G.Petty: Moderní vyučování, Praha, Portál, 1996
F. Singule: Americká pragmatická pedagogika, Praha, SPN, 1990