Diplomová práce je zaměřena na současný stav výslovnostních nedostatků žáků 1. - 3. ročníku ZŠ.
Práce se dělí na dvě části. Část teoretická vychází ze studia literatury, která se týká tématu výslovnostních nedostatků žáků mladšího školního věku, prevencí chybné výslovnosti hlásek a principů nápravy nejfrekventovanějších vad.
Výzkumná část se zabývá zjišťováním úrovně vad výslovnosti, srovnáváním vývoje podle věku dětí a pohlaví 1. - 3. ročníku na ZŠ ve Strakonicích. Uvádí statistiku šetření a konzultaci s odborníkem.
Součástí práce je zásobník praktických cvičení rozvoje mluveného projevu. Je zaměřen na rozvoj komunikačních schopností dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
Diploma paper is focused on contemporary estate of pronunciation deprival among pupils of the first, second and third classes on primary school.
The paper is divided into two parts - theoretical part and research. The theoretical part is based on the study of literature concern pronunciation deprival among pupils on primary schools, prevention of wrong pronunciation of phones and principles of correcting the most frequent mistakes.
Research is concerned with detecting the level of pronunciation deprival, confronting development according to the age and gender of pupils in the first, second and third classes on primary school in Strakonice. It shows the statistics and consultation with specialist.
Paper includes stock book of practical exercising of development of utterance. It is focused on communication skills of children on primary schools.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na současný stav výslovnostních nedostatků žáků 1. - 3. ročníku ZŠ.
Práce se dělí na dvě části. Část teoretická vychází ze studia literatury, která se týká tématu výslovnostních nedostatků žáků mladšího školního věku, prevencí chybné výslovnosti hlásek a principů nápravy nejfrekventovanějších vad.
Výzkumná část se zabývá zjišťováním úrovně vad výslovnosti, srovnáváním vývoje podle věku dětí a pohlaví 1. - 3. ročníku na ZŠ ve Strakonicích. Uvádí statistiku šetření a konzultaci s odborníkem.
Součástí práce je zásobník praktických cvičení rozvoje mluveného projevu. Je zaměřen na rozvoj komunikačních schopností dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
Diploma paper is focused on contemporary estate of pronunciation deprival among pupils of the first, second and third classes on primary school.
The paper is divided into two parts - theoretical part and research. The theoretical part is based on the study of literature concern pronunciation deprival among pupils on primary schools, prevention of wrong pronunciation of phones and principles of correcting the most frequent mistakes.
Research is concerned with detecting the level of pronunciation deprival, confronting development according to the age and gender of pupils in the first, second and third classes on primary school in Strakonice. It shows the statistics and consultation with specialist.
Paper includes stock book of practical exercising of development of utterance. It is focused on communication skills of children on primary schools.
Klíčová slova
-
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci zaměří na kvalitu řečového projevu žáků 1.-3. ročníku ZŠ. Těžištěm práce bude analýza řečového projevu a zjištění výslovnostních nedostatků žáků současné školy.
Diplomová práce bude obsahovat část teoretickou a část praktickou.
Na základě studia odborné literatury by diplomantka měla prokázat schopnost uceleného pohledu na danou problematiku.
Práce bude mít výzkumný charakter s cílem praktického zaměření. Na základě sběru materiálu od učitelů ZŠ zhodnotí diplomantka stav výslovnostních nedostatků žáků 1. - 3. tříd. Cílem bude předložit aktuální stav výslovnostních nedostatků žáků a interpretovat výsledky na základě porovnání s teoretickou částí práce. V praktické části se diplomantka pokusí sestavit zásobník praktických cvičení rozvoje mluveného projevu.
Součástí diplomové práce bude i její anotace v anglickém jazyce.
Zásady pro vypracování
Diplomantka se ve své práci zaměří na kvalitu řečového projevu žáků 1.-3. ročníku ZŠ. Těžištěm práce bude analýza řečového projevu a zjištění výslovnostních nedostatků žáků současné školy.
Diplomová práce bude obsahovat část teoretickou a část praktickou.
Na základě studia odborné literatury by diplomantka měla prokázat schopnost uceleného pohledu na danou problematiku.
Práce bude mít výzkumný charakter s cílem praktického zaměření. Na základě sběru materiálu od učitelů ZŠ zhodnotí diplomantka stav výslovnostních nedostatků žáků 1. - 3. tříd. Cílem bude předložit aktuální stav výslovnostních nedostatků žáků a interpretovat výsledky na základě porovnání s teoretickou částí práce. V praktické části se diplomantka pokusí sestavit zásobník praktických cvičení rozvoje mluveného projevu.
Součástí diplomové práce bude i její anotace v anglickém jazyce.
Seznam doporučené literatury
Klenková, J.: Kapitoly z logopedie I. Paido, Brno 1997\\Krejčíková, J. - Kaprová, Z.: Náměty pro logopedickou prevenci. Fortuna, Praha 2000\\Kutálková, D.: Logopedická prevence. Portál, Praha 1996\\Ohnesorg, K.: Naše dítě se učí mluvit. SPN, Praha 1991\\Svobodová, M.: Mluv, mluv? zajímáš mě. Pragoeduca, Praha 2002\\Vyštejn, J.: Vady výslovnosti. SPN, Praha 1991\\Další literatura bude upřesněna při jednotlivých konzultacích.
Seznam doporučené literatury
Klenková, J.: Kapitoly z logopedie I. Paido, Brno 1997\\Krejčíková, J. - Kaprová, Z.: Náměty pro logopedickou prevenci. Fortuna, Praha 2000\\Kutálková, D.: Logopedická prevence. Portál, Praha 1996\\Ohnesorg, K.: Naše dítě se učí mluvit. SPN, Praha 1991\\Svobodová, M.: Mluv, mluv? zajímáš mě. Pragoeduca, Praha 2002\\Vyštejn, J.: Vady výslovnosti. SPN, Praha 1991\\Další literatura bude upřesněna při jednotlivých konzultacích.