DP bude zaměřena na to, jak děti mladšího školního věku vnímají seniory. V teoretické části se autorka zaměří na interpersonální vztahy dětí mladšího školního věku a na možnosti jejich zobrazení prostřednictvím výtvarné tvorby; akcentováno bude zejména vnímání starších a starých lidí. Pozornost bude věnována rovněž tomu, jaký je pohled na stáří ve společnosti, jaké jsou alternativy těchto pohledů apod. Ve výzkumné části bude autorka sledovat, jak děti mladšího školního věku výtvarně zpracovávají seniory, případně jaké charakteristiky jim přisuzují.
Zásady pro vypracování
DP bude zaměřena na to, jak děti mladšího školního věku vnímají seniory. V teoretické části se autorka zaměří na interpersonální vztahy dětí mladšího školního věku a na možnosti jejich zobrazení prostřednictvím výtvarné tvorby; akcentováno bude zejména vnímání starších a starých lidí. Pozornost bude věnována rovněž tomu, jaký je pohled na stáří ve společnosti, jaké jsou alternativy těchto pohledů apod. Ve výzkumné části bude autorka sledovat, jak děti mladšího školního věku výtvarně zpracovávají seniory, případně jaké charakteristiky jim přisuzují.
Seznam doporučené literatury
Malchiodi, C. A.: Understanding Children´s Drawings. Jessica Kingsley Publishers, London 1998.\\
Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha, Karolinum 2005.\\
Vágnerová, M.: Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Karolinum, UK Praha 2001.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie I. Karolinum, Praha 2005.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie II. Karolinum, Praha 2005.\\
Weber, J., Cooper, K., Hesser, J. (1996). Children´s drawings of elderly: Young ideas abandon old age stereotypes. Art Therapy: Yournal of the American Art Therapy Association, 13 (2), 114 - 117.
Seznam doporučené literatury
Malchiodi, C. A.: Understanding Children´s Drawings. Jessica Kingsley Publishers, London 1998.\\
Pražská skupina školní etnografie: Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha, Karolinum 2005.\\
Vágnerová, M.: Kognitivní a sociální psychologie žáka základní školy. Karolinum, UK Praha 2001.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie I. Karolinum, Praha 2005.\\
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie II. Karolinum, Praha 2005.\\
Weber, J., Cooper, K., Hesser, J. (1996). Children´s drawings of elderly: Young ideas abandon old age stereotypes. Art Therapy: Yournal of the American Art Therapy Association, 13 (2), 114 - 117.