Etopedie, Etoped, Poruchy chování, Diagnostický ústav
Klíčová slova v angličtině
-
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
-
Anotace v angličtině
-
Klíčová slova
Etopedie, Etoped, Poruchy chování, Diagnostický ústav
Klíčová slova v angličtině
-
Zásady pro vypracování
1. Současný stav:
Jedinců, kteří se vymykají přiměřenému chování dané věkové skupiny v rámci plnění povinné školní docházky, stále více přibývá. Jde o takové projevy obtížné vychovatelnosti, které se nedají zvládnout běžnými psychologickými a pedagogickými činnostmi. Takoví jedinci přichází do diagnostických ústavů. Statisticky jich je za rok 2007/2008 705. Cílem etopedů - koordinátorů je provést etopedickou diagnózu, stanovit prognózu a tím přispívat k začlenění těchto jedinců do společnosti.
2. Cíl:
Analyzovat činnost etopeda - koordinátora ve vztahu k řešení sociální situace dítěte v návazném zařízení.
3. Hypotézy:
H1: Etoped - koordinátor významným způsobem ovlivňuje další (návaznou) výchovnou práci s dítětem, rozmístěným z dětského diagnostického ústavu.
H2: Etoped - koordinátor plní v daném rozsahu předepsanou míru kontaktu s návaznými zařízeními.
4. Metodika:
K dosažení stanovených cílů použiji kvantitativní výzkumné šetření. Výzkumný soubor budou tvořit děti, které prošly diagnostickým ústavem a byly rozmístěny do návazných zařízení. Použiji metodu řízený rozhovor s etopedy - koordinátory, řediteli diagnostických ústavů a řediteli návazných zařízení.
5. Předpokládané využití v praxi:
1. Posouzení role etopeda - koordinátora v přímém řešení situace ditěte po příchodu do dětského diagnostického ústavu.
2. Získání náhledu na skutečnou úroveň kontaktu odborného diagnostického pracoviště se zařízeními v etopedické síti.
Zásady pro vypracování
1. Současný stav:
Jedinců, kteří se vymykají přiměřenému chování dané věkové skupiny v rámci plnění povinné školní docházky, stále více přibývá. Jde o takové projevy obtížné vychovatelnosti, které se nedají zvládnout běžnými psychologickými a pedagogickými činnostmi. Takoví jedinci přichází do diagnostických ústavů. Statisticky jich je za rok 2007/2008 705. Cílem etopedů - koordinátorů je provést etopedickou diagnózu, stanovit prognózu a tím přispívat k začlenění těchto jedinců do společnosti.
2. Cíl:
Analyzovat činnost etopeda - koordinátora ve vztahu k řešení sociální situace dítěte v návazném zařízení.
3. Hypotézy:
H1: Etoped - koordinátor významným způsobem ovlivňuje další (návaznou) výchovnou práci s dítětem, rozmístěným z dětského diagnostického ústavu.
H2: Etoped - koordinátor plní v daném rozsahu předepsanou míru kontaktu s návaznými zařízeními.
4. Metodika:
K dosažení stanovených cílů použiji kvantitativní výzkumné šetření. Výzkumný soubor budou tvořit děti, které prošly diagnostickým ústavem a byly rozmístěny do návazných zařízení. Použiji metodu řízený rozhovor s etopedy - koordinátory, řediteli diagnostických ústavů a řediteli návazných zařízení.
5. Předpokládané využití v praxi:
1. Posouzení role etopeda - koordinátora v přímém řešení situace ditěte po příchodu do dětského diagnostického ústavu.
2. Získání náhledu na skutečnou úroveň kontaktu odborného diagnostického pracoviště se zařízeními v etopedické síti.
Seznam doporučené literatury
1. MATOUŠEK, O.,KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. 240 s. ISBN 80-7178-771-X
2. VOJTOVÁ, V. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 94. s. ISBN 80-210-3532-3
3. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 198 s. ISBN 80-7178-503-2
4. STANKOWSKI, A.,MARTÍNKOVÁ, D. Etopedie - úvod do resocializační pedagogiky. 1. vyd. Ostrava, Ostravská univerzita, 2003. 57 s. ISBN 80-7042-
257-2
5. Zákon č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.
6. Vyhláška č. 438/2006 Sb. ze dne 30. srpna 2006, kterou se upravují podrobnosti výkonu ústavní výchovy a ochranné výchovy ve školských zařízeních.
7. Zákon č. 383/2005 Sb. ze dne 19. srpna 2005, kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné
péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
8. SLOMEK, Z. Etopedie - podpůrný text ZSF JCU: http://www.zsf.jcu.cz/Members/slomek
Seznam doporučené literatury
1. MATOUŠEK, O.,KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. 2. vyd. Praha: Portál, 2003. 240 s. ISBN 80-7178-771-X
2. VOJTOVÁ, V. Přístupy k poruchám emocí a chování v současnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005. 94. s. ISBN 80-210-3532-3
3. TRAIN, A. Nejčastější poruchy chování dětí. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. 198 s. ISBN 80-7178-503-2
4. STANKOWSKI, A.,MARTÍNKOVÁ, D. Etopedie - úvod do resocializační pedagogiky. 1. vyd. Ostrava, Ostravská univerzita, 2003. 57 s. ISBN 80-7042-
257-2
5. Zákon č. 109/2002 Sb. o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a preventivně výchovné péči ve školských zařízeních.
6. Vyhláška č. 438/2006 Sb. ze dne 30. srpna 2006, kterou se upravují podrobnosti výkonu ústavní výchovy a ochranné výchovy ve školských zařízeních.
7. Zákon č. 383/2005 Sb. ze dne 19. srpna 2005, kterým se mění zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné
péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
8. SLOMEK, Z. Etopedie - podpůrný text ZSF JCU: http://www.zsf.jcu.cz/Members/slomek
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla výsledky své práce. Studentka odpověděla na otázky vedoucího a oponenta. Nad odpovědí na otázku vedoucího práce se vznesla diskuse - studentka své názory neopírá o relevantní zdroje.
Klasifikace: velmi dobře