Informace o kvalifikační práci Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace.
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace.
Hlavní téma v angličtině
Evaluation of marketing strategy applied in a specific social service
institutions while taking conditions of the Act 108/2006 Coll. on social
services into consideration and suggested strategy innovation.
Název dle studenta
Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace.
Cílem mé práce ''Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace“ bylo zjistit, zda zařízení vůbec marketingové strategie využívají, a pokud ano, v jakých oblastech. Zjišťovala jsem také, jaký dopad na chod zařízení má nový zákon o sociálních službách, a zda existují nějaké rozdíly v používání strategií dle zřizovatele zařízení. Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii, jde o segment kterému není věnována dostatečná pozornost. Marketing je ve většině případů používán u soukromých poskytovatelů sociálních služeb.
Anotace v angličtině
The objective of my thesis “Evaluation of the marketing strategy of selected social services facilities operating under the Social Services Act No. 108/2006 Coll., and its proposed innovation“ was to ascertain whether the facilities had been making use of any marketing strategy, and if so, in what fields. I also investigated the impact of the new Social Services Act on operation of the facilities, and whether there were any differences in usage of strategies in dependence on the founders of the facilities. Marketing of social care has not had a long history in the Czech Republic; it is a segment which has not been experiencing sufficient attention. Marketing is mostly used by private providers of social services.
Klíčová slova
Marketing, Marketingová strategie, Zařízení sociálních služeb, Sociální služby, Zákon o sociálních službách,Standardy kvality sociálních služeb.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing strategy, Social services facilities, Social services, Act on Social Services, Standards of quality social services.
Rozsah průvodní práce
140
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé práce ''Zhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace“ bylo zjistit, zda zařízení vůbec marketingové strategie využívají, a pokud ano, v jakých oblastech. Zjišťovala jsem také, jaký dopad na chod zařízení má nový zákon o sociálních službách, a zda existují nějaké rozdíly v používání strategií dle zřizovatele zařízení. Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii, jde o segment kterému není věnována dostatečná pozornost. Marketing je ve většině případů používán u soukromých poskytovatelů sociálních služeb.
Anotace v angličtině
The objective of my thesis “Evaluation of the marketing strategy of selected social services facilities operating under the Social Services Act No. 108/2006 Coll., and its proposed innovation“ was to ascertain whether the facilities had been making use of any marketing strategy, and if so, in what fields. I also investigated the impact of the new Social Services Act on operation of the facilities, and whether there were any differences in usage of strategies in dependence on the founders of the facilities. Marketing of social care has not had a long history in the Czech Republic; it is a segment which has not been experiencing sufficient attention. Marketing is mostly used by private providers of social services.
Klíčová slova
Marketing, Marketingová strategie, Zařízení sociálních služeb, Sociální služby, Zákon o sociálních službách,Standardy kvality sociálních služeb.
Klíčová slova v angličtině
Marketing, Marketing strategy, Social services facilities, Social services, Act on Social Services, Standards of quality social services.
Zásady pro vypracování
Současný stav dané problematiky:
Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii. Je tomu z několika důvodů. Hlavní důvod je stále ještě převis poptávky po sociálních službách nad nabídkou a monopolní postavení většiny poskytovatelů v rámci svých regionů. Dalším důvodem je skutečnost, že neziskový sektor má v České republice relativně mladou historii, v porovnání s ostatními vyspělými zeměmi. Zákon o sociálních službách pak posiluje pozici uživatele, který se stává zajímavým partnerem pro poskytovatele.
Cíl práce:
Zhodnocení marketingových aktivit a plánů vybraných zařízení sociálních služeb v Karlovarském a Jihočeském kraji.
Předpokládané hypotézy:
Ve své práci budu provádět kvalitativní výzkum, tudíž nemám na začátku výzkumu stanoveny žádné hypotézy.
Popis metodiky:
Dosažení cíle předpokládá sběr informací prostřednictvím více metod a technik, aby byla zajištěna validita výzkumu. Jako základní metody zvolím dotazování a analýzu dokumentů. U metody dotazování zvolím techniku rozhovoru a u metody analýza dokumentů zvolím techniku sekundární analýza dat.
Výzkumným souborem budou ředitelé vybraných zařízení sociálních služeb v Karlovarském a Jihočeském kraji.
Výsledky budou zpracovávány pomocí Microsoft Word.
Předpokládané využití práce v praxi:
Tato práce by měla být zdrojem informací o různých zařízeních sociálních služeb a jejich marketingových strategiích.
Zásady pro vypracování
Současný stav dané problematiky:
Marketing sociální péče nemá v České republice dlouhou historii. Je tomu z několika důvodů. Hlavní důvod je stále ještě převis poptávky po sociálních službách nad nabídkou a monopolní postavení většiny poskytovatelů v rámci svých regionů. Dalším důvodem je skutečnost, že neziskový sektor má v České republice relativně mladou historii, v porovnání s ostatními vyspělými zeměmi. Zákon o sociálních službách pak posiluje pozici uživatele, který se stává zajímavým partnerem pro poskytovatele.
Cíl práce:
Zhodnocení marketingových aktivit a plánů vybraných zařízení sociálních služeb v Karlovarském a Jihočeském kraji.
Předpokládané hypotézy:
Ve své práci budu provádět kvalitativní výzkum, tudíž nemám na začátku výzkumu stanoveny žádné hypotézy.
Popis metodiky:
Dosažení cíle předpokládá sběr informací prostřednictvím více metod a technik, aby byla zajištěna validita výzkumu. Jako základní metody zvolím dotazování a analýzu dokumentů. U metody dotazování zvolím techniku rozhovoru a u metody analýza dokumentů zvolím techniku sekundární analýza dat.
Výzkumným souborem budou ředitelé vybraných zařízení sociálních služeb v Karlovarském a Jihočeském kraji.
Výsledky budou zpracovávány pomocí Microsoft Word.
Předpokládané využití práce v praxi:
Tato práce by měla být zdrojem informací o různých zařízeních sociálních služeb a jejich marketingových strategiích.
Seznam doporučené literatury
1.HORECKÝ, Jiří. Marketing sociálních služeb. Sociální péče [online]. 2007, č. 4 [cit. 2008-05-21]. Dostupný z WWW: http://www.socialni-pece.cz/07_4_marketing.php nebo z WWW: http://www.horecky.cz/down/clanky/marketing_socialnich_sluzeb.pdf.
2.HUTAŘ, Jan, KRÁSA, Václav. Co přináší zákon o sociálních službách pro uživatele, poskytovatele, orgány státní správy a samosprávy. Praha : Národní rada zdravotně postižených ČR, 2006. 24 s.
3.KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, c2004. 215 s. ISBN 80-247-0513-3.
4.MATOUŠEK, Oldřich a kol. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9.
5.PRŮŠA, Ladislav. Efektivnost sociálních služeb: vybrané prvky a aspekty. 1. vyd. Praha : VÚPSV, 2007. 37 s. ISBN 978-80-87007-73-0.
Seznam doporučené literatury
1.HORECKÝ, Jiří. Marketing sociálních služeb. Sociální péče [online]. 2007, č. 4 [cit. 2008-05-21]. Dostupný z WWW: http://www.socialni-pece.cz/07_4_marketing.php nebo z WWW: http://www.horecky.cz/down/clanky/marketing_socialnich_sluzeb.pdf.
2.HUTAŘ, Jan, KRÁSA, Václav. Co přináší zákon o sociálních službách pro uživatele, poskytovatele, orgány státní správy a samosprávy. Praha : Národní rada zdravotně postižených ČR, 2006. 24 s.
3.KOTLER, Philip, ARMSTRONG, Gary. Marketing. Praha: Grada Publishing, c2004. 215 s. ISBN 80-247-0513-3.
4.MATOUŠEK, Oldřich a kol. Sociální služby : legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha : Portál, 2007. 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9.
5.PRŮŠA, Ladislav. Efektivnost sociálních služeb: vybrané prvky a aspekty. 1. vyd. Praha : VÚPSV, 2007. 37 s. ISBN 978-80-87007-73-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila DP, která se týká marketingu a soc. služeb. Kvalitativní technikou analyzovala zařízení, která vybrala dle zřizovatele. V závěru práce představila studentka 6 hypotéz (velmi problematických). Vedoucí a oponent se shodli na hodnocení velmi dobře. Jak souvisí zákon 108/2006 Sb. a svéprávnost klientů.
Klasifikace: velmi dobře