Práce se zabývá popisem a hodnocením vybraných pedagogických aspektů řízení lidských zdrojů. Představuje současná pojetí oboru a vývoj od personální administrativy přes personální řízení
až k řízení lidských zdrojů jako jednoty rozvoje pracovníků a využití jejich potenciálu pro plnění cílů organizace v souladu s potřebami pracovníků. Nabízí také přehled struktury oboru (přijímání pracovníků, řízení pracovního výkonu, hodnocení atd.) a porovnání využití principů oboru ve výkonu práce personalisty a manažera. Na tomto základě jsou následně zdůrazněny některé determinanty edukačních procesů v rámci řízení lidských zdrojů, které souvisejí s přítomností lidí (osobnost, zdraví, mezilidské vztahy), nebo které souvisejí s pracovním výkonem (práce, volný čas, pracovní prostředí) a zhodnocena pedagogická dimenze dílčích procesů oboru, které byly dříve představeny. Součástí jsou i možné perspektivy nebo vize budoucího vývoje, zejména měnící se hodnota informací pro fungování organizací nebo posouzení moderní role techniky s porovnáním role člověka.
Anotace v angličtině
The thesis describes and evaluates selected eduacational aspects of human resources management. It introduces some recent conceptions of specialization and evolution from personnel administration through personnel management to human resources management
as the unity of emloyee development and utilization of their potential
to achieve organization‘s objectives according to their needs. It outlines the structure of human resources management (recruitment, performance management, evaluation &x2026;) and compares the aplication
of principles of specialization in the work of a human resources manager and a line manager. Subsequently, several determinants of educational processes within human resource management are pointed out in connection
with human factors (personality, health, human relations) and job performance (work, free time, work environment). Furthermore, educational dimension of human resources management is evaluated.
In the final part Possible prognosis and future expectations are included. Namely, the worth of information for functioning of organizations
and comparing the modern roles of technology with the role of humanity
in the modern world.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, personální práce, pedagogické aspekty, pracovní výkon, motivace
Klíčová slova v angličtině
human resources management, human resources development, personnel management, educational aspects, job performance, motivation
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá popisem a hodnocením vybraných pedagogických aspektů řízení lidských zdrojů. Představuje současná pojetí oboru a vývoj od personální administrativy přes personální řízení
až k řízení lidských zdrojů jako jednoty rozvoje pracovníků a využití jejich potenciálu pro plnění cílů organizace v souladu s potřebami pracovníků. Nabízí také přehled struktury oboru (přijímání pracovníků, řízení pracovního výkonu, hodnocení atd.) a porovnání využití principů oboru ve výkonu práce personalisty a manažera. Na tomto základě jsou následně zdůrazněny některé determinanty edukačních procesů v rámci řízení lidských zdrojů, které souvisejí s přítomností lidí (osobnost, zdraví, mezilidské vztahy), nebo které souvisejí s pracovním výkonem (práce, volný čas, pracovní prostředí) a zhodnocena pedagogická dimenze dílčích procesů oboru, které byly dříve představeny. Součástí jsou i možné perspektivy nebo vize budoucího vývoje, zejména měnící se hodnota informací pro fungování organizací nebo posouzení moderní role techniky s porovnáním role člověka.
Anotace v angličtině
The thesis describes and evaluates selected eduacational aspects of human resources management. It introduces some recent conceptions of specialization and evolution from personnel administration through personnel management to human resources management
as the unity of emloyee development and utilization of their potential
to achieve organization‘s objectives according to their needs. It outlines the structure of human resources management (recruitment, performance management, evaluation &x2026;) and compares the aplication
of principles of specialization in the work of a human resources manager and a line manager. Subsequently, several determinants of educational processes within human resource management are pointed out in connection
with human factors (personality, health, human relations) and job performance (work, free time, work environment). Furthermore, educational dimension of human resources management is evaluated.
In the final part Possible prognosis and future expectations are included. Namely, the worth of information for functioning of organizations
and comparing the modern roles of technology with the role of humanity
in the modern world.
Klíčová slova
řízení lidských zdrojů, rozvoj lidských zdrojů, personální práce, pedagogické aspekty, pracovní výkon, motivace
Klíčová slova v angličtině
human resources management, human resources development, personnel management, educational aspects, job performance, motivation
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vystihnout význam pedagogických metod působení při vykonávání řízení lidských zdojů. Dále popsat jejich zařazení mezi dalšími aspekty tohoto procesu a srovnat je s nimi.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vystihnout význam pedagogických metod působení při vykonávání řízení lidských zdojů. Dále popsat jejich zařazení mezi dalšími aspekty tohoto procesu a srovnat je s nimi.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E. - NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení.
KRNINSKÁ, R. Řízení lidských zdrojů.
TOŠNER, J. - SOZANSKÁ, O. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, E. - NOVÝ, I. a kol. Psychologie a sociologie řízení.
KRNINSKÁ, R. Řízení lidských zdrojů.
TOŠNER, J. - SOZANSKÁ, O. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích.