Celá práce byla koncipována tak, aby čtenáře seznámila s problematikou intrakomunitárního obchodu, se zaměřením zejména na obchodování českých podnikatelských subjektů po vstupu České republiky do EU. Měla podat komplexní obraz o tom jak si od počátku svého členství naše země vede a jaké dopady měla nová legislativa na mezinárodní obchod ČR a české podnikatele. Také jsem chtěla poukázat na programy, kterými Evropská unie podporuje růst podnikatelského sektoru.
Anotace v angličtině
The whole work was conceived to make reader acquainted with problems of intra-Community trade with orientation mainly to trading of Czech bussiness subjects after joining the Czech Republic the European Union. It should show how our country works from the beginning of its membership and what effects did the new legislation for international trade of the Czech Republic and Czech bussinessmen. I also wanted to point out the programmes, which the European Union is supporting the growth of bussiness sector with.
Klíčová slova
intrakomunitární obchod, Evropská unie, Česká republika, vnitřní trh,zahraniční obchod, operační program, program podpory, konkurenceschopnost
Klíčová slova v angličtině
intra-Community trade, European Union, Czech Republic, single market,operational programme, aid programme, competitive advantage
Rozsah průvodní práce
54 s., 11 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Celá práce byla koncipována tak, aby čtenáře seznámila s problematikou intrakomunitárního obchodu, se zaměřením zejména na obchodování českých podnikatelských subjektů po vstupu České republiky do EU. Měla podat komplexní obraz o tom jak si od počátku svého členství naše země vede a jaké dopady měla nová legislativa na mezinárodní obchod ČR a české podnikatele. Také jsem chtěla poukázat na programy, kterými Evropská unie podporuje růst podnikatelského sektoru.
Anotace v angličtině
The whole work was conceived to make reader acquainted with problems of intra-Community trade with orientation mainly to trading of Czech bussiness subjects after joining the Czech Republic the European Union. It should show how our country works from the beginning of its membership and what effects did the new legislation for international trade of the Czech Republic and Czech bussinessmen. I also wanted to point out the programmes, which the European Union is supporting the growth of bussiness sector with.
Klíčová slova
intrakomunitární obchod, Evropská unie, Česká republika, vnitřní trh,zahraniční obchod, operační program, program podpory, konkurenceschopnost
Klíčová slova v angličtině
intra-Community trade, European Union, Czech Republic, single market,operational programme, aid programme, competitive advantage
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je přiblížit systém obchodování na vnitrounijním trhu. Seznámit se s podmínkami obchodování a podnikání českých podnikatelských subjektů na vnitřním trhu po vstupu České republiky do EU. Popsat současný stav obchodu ČR v rámci Evropské unie. Představit operační program na podporu konkurenceschopnosti podnikání uvnitř Společenství a některé úspěšně realizované projekty.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Vnitřní trh EU, 3. Podmínky obchodování v rámci EU, 4. Zahraniční obchod ČR s Evropskou unií, 5. Podpora konkurenceschopnosti podnikání z operačního programu EU, 6. Závěr, 7. Summary, 8. Přehled použité literatury, 9. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem bakalářské práce je přiblížit systém obchodování na vnitrounijním trhu. Seznámit se s podmínkami obchodování a podnikání českých podnikatelských subjektů na vnitřním trhu po vstupu České republiky do EU. Popsat současný stav obchodu ČR v rámci Evropské unie. Představit operační program na podporu konkurenceschopnosti podnikání uvnitř Společenství a některé úspěšně realizované projekty.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Vnitřní trh EU, 3. Podmínky obchodování v rámci EU, 4. Zahraniční obchod ČR s Evropskou unií, 5. Podpora konkurenceschopnosti podnikání z operačního programu EU, 6. Závěr, 7. Summary, 8. Přehled použité literatury, 9. Přílohy
Seznam doporučené literatury
KÖNIG, P. a kol. Učebnice evropské integrace. Brno: Barrister & Principal, 2007. 402 s. ISBN 978-807364-044-6
KUBEČKOVÁ, M., DRÁSTÍKOVÁ, J. Bariéry podnikání na vnitřním trhu EU - aneb Jak zdolat všechny překážky. Ostrava: Euroskop, 2008. 108 s. ISBN 978-80-248-1903-7
JANATKA, F. a kol. Obchod v rámci Evropské unie a obchodní operace mimo členské země EU. Praha: ASPI Publishing, 2004. 296 s. ISBN 80-7357-006-8
HAD, M. a kol. Česká republika v Evropské unii - členství, přínosy, výzvy. Praha: Linde Praha, a. s., 2006. 200 s. ISBN 80-7201-611-3
KÖNIG, P. a kol. Učebnice evropské integrace. Brno: Barrister & Principal, 2007. 402 s. ISBN 978-807364-044-6
KUBEČKOVÁ, M., DRÁSTÍKOVÁ, J. Bariéry podnikání na vnitřním trhu EU - aneb Jak zdolat všechny překážky. Ostrava: Euroskop, 2008. 108 s. ISBN 978-80-248-1903-7
JANATKA, F. a kol. Obchod v rámci Evropské unie a obchodní operace mimo členské země EU. Praha: ASPI Publishing, 2004. 296 s. ISBN 80-7357-006-8
HAD, M. a kol. Česká republika v Evropské unii - členství, přínosy, výzvy. Praha: Linde Praha, a. s., 2006. 200 s. ISBN 80-7201-611-3