Informace o kvalifikační práci Vytvoření a ověření výukového modelu na základě aquafitness programu pro posluchače kombinovaného studia Oddělení výchovy ke zdraví (PF JU).
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Vytvoření a ověření výukového modelu na základě aquafitness programu pro posluchače kombinovaného studia Oddělení výchovy ke zdraví (PF JU).
Hlavní téma v angličtině
Creation and check tutorial model on the basis aqua fitness programme for students distance studies department Health education (Pedagogical faculty University of South Bohemia).
Název dle studenta
Vytvoření a ověření výukového modelu na základě aquafitness programu pro posluchače kombinovaného studia Oddělení výchovy ke zdraví (PF JU).
Tato práce se zabývá vytvořením programu aquafitness a jeho ověřením v praxi. Skládá se ze šesti částí:
V úvodu je objasněn důvod výběru zvoleného tématu. Teoretická část je spojena s rozborem použité literatury. Začátek analyzuje odborné pojmy jako je zdraví, zdravý životní styl, výchova ke zdraví a člověk a zdraví. Pokračuje významerm vodních aktivit pro lidský organismus. Vysvětluje původ aquafitness, jeho použití a druhy. Třetí část vymezuje cíle a úkoly práce. V praktické části je ověřen sestavený model výukového program na zvoleném vzorku studentů výchovy ke zdraví. Následně je zpracován metodický materiál pomocí DVD. Další část je věnována analýze výsledků a diskusi ke zjištěným faktům. Závěr obsahuje shrnutí praktické části a doporučení do praxe.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deal with creation aquafitness programme and his check in practice. The text of the thesis consist from six part:
In introduction is clarified reason for selection of elected theme. Theoretic part is connected with analysis of used literature. The start of analyses special notions as is health, healthy style of life, education to health, man and health. The thesis gets on with signification of water activities for human organism and gives account of rise aquafitness, his using and kinds. Third part delimits purposes and duties the Bachelor Thesis. In practical part is tested built - up type of tutorial on elected sample of students education to health. Consequently is processed methodical material by the help of DVD. Next part is devoted to analysis of results and discussion to ascertain facts. Finish the Bachelor Thesis includes summary of practical parts and recommendation to the practice.
Klíčová slova
zdraví, zdravý životní styl, voda, pohybové aktivity, aquafitness, probandi
Tato práce se zabývá vytvořením programu aquafitness a jeho ověřením v praxi. Skládá se ze šesti částí:
V úvodu je objasněn důvod výběru zvoleného tématu. Teoretická část je spojena s rozborem použité literatury. Začátek analyzuje odborné pojmy jako je zdraví, zdravý životní styl, výchova ke zdraví a člověk a zdraví. Pokračuje významerm vodních aktivit pro lidský organismus. Vysvětluje původ aquafitness, jeho použití a druhy. Třetí část vymezuje cíle a úkoly práce. V praktické části je ověřen sestavený model výukového program na zvoleném vzorku studentů výchovy ke zdraví. Následně je zpracován metodický materiál pomocí DVD. Další část je věnována analýze výsledků a diskusi ke zjištěným faktům. Závěr obsahuje shrnutí praktické části a doporučení do praxe.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deal with creation aquafitness programme and his check in practice. The text of the thesis consist from six part:
In introduction is clarified reason for selection of elected theme. Theoretic part is connected with analysis of used literature. The start of analyses special notions as is health, healthy style of life, education to health, man and health. The thesis gets on with signification of water activities for human organism and gives account of rise aquafitness, his using and kinds. Third part delimits purposes and duties the Bachelor Thesis. In practical part is tested built - up type of tutorial on elected sample of students education to health. Consequently is processed methodical material by the help of DVD. Next part is devoted to analysis of results and discussion to ascertain facts. Finish the Bachelor Thesis includes summary of practical parts and recommendation to the practice.
Klíčová slova
zdraví, zdravý životní styl, voda, pohybové aktivity, aquafitness, probandi
1. Shromáždění a obsahová analýza širokého publikačního materiálu.\\
2. Objasnění zvolené tématiky v souvislosti s výchovou ke zdraví a rozvojem zdravého životního stylu.\\
3. Vytvoření výukového modelu na základě aquafitness pro věkovou kategorii nad 25 let.\\
4. Ověření realizovatelnosti programu v praxi formou jednoduchého experimentálního šetření (sledovaný vzorek: posluchači 1.ročníku kombinovaného studia VKZ na PF JU v Českých Budějovicích).\\
5. Vyhodnocení zjištěných dat.\\
6. Diskuse.\\
7. Zpracování výukového modelu do formy metodických materiálů.\\
8. Stanovení závěrů a doporučení do praxe.
Cíl práce:\\
Vytvoření, zpracování a ověření modelu deseti výukových lekcí na základě aquafitness cvičení pro posluchače kombinované formy studia VKZ PF JU.\\
Obsah a metody práce:\\
Teoretická část práce - obsahová analýza odborných publikačních zdrojů.\\
Praktická část práce -\\
1. Vytvoření výukového modelu (na základě teoretických vědomostí, odborných znalostí a dovedností a konzultací s příslušnými specialisty v dílčích oborech).\\
2. Ověření realizovatelnosti programu v praxi (aplikace programu u vybraného vzorku probandů). Pozorování vhodnosti (zvládnutelnosti klienty) sestavených jednotek.\\ Sledování probandů. Odezva na aplikaci programu - řízený rozhovor či jednoduchá forma dotazníkového šetření.\\
3. Vyhodnocení zjištěných údajů.\\
4. Diskuse k realizovatelnosti vlastního modelu, k případným formám úpravy, k vhodnosti aplikace pro posluchače ve věkové kategorii nad 25 let.\\
5. Zpracování vhodných metodických materiálů formou jednotlivých výukových lekcí.\\
6. Stanovení závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Shromáždění a obsahová analýza širokého publikačního materiálu.\\
2. Objasnění zvolené tématiky v souvislosti s výchovou ke zdraví a rozvojem zdravého životního stylu.\\
3. Vytvoření výukového modelu na základě aquafitness pro věkovou kategorii nad 25 let.\\
4. Ověření realizovatelnosti programu v praxi formou jednoduchého experimentálního šetření (sledovaný vzorek: posluchači 1.ročníku kombinovaného studia VKZ na PF JU v Českých Budějovicích).\\
5. Vyhodnocení zjištěných dat.\\
6. Diskuse.\\
7. Zpracování výukového modelu do formy metodických materiálů.\\
8. Stanovení závěrů a doporučení do praxe.
Cíl práce:\\
Vytvoření, zpracování a ověření modelu deseti výukových lekcí na základě aquafitness cvičení pro posluchače kombinované formy studia VKZ PF JU.\\
Obsah a metody práce:\\
Teoretická část práce - obsahová analýza odborných publikačních zdrojů.\\
Praktická část práce -\\
1. Vytvoření výukového modelu (na základě teoretických vědomostí, odborných znalostí a dovedností a konzultací s příslušnými specialisty v dílčích oborech).\\
2. Ověření realizovatelnosti programu v praxi (aplikace programu u vybraného vzorku probandů). Pozorování vhodnosti (zvládnutelnosti klienty) sestavených jednotek.\\ Sledování probandů. Odezva na aplikaci programu - řízený rozhovor či jednoduchá forma dotazníkového šetření.\\
3. Vyhodnocení zjištěných údajů.\\
4. Diskuse k realizovatelnosti vlastního modelu, k případným formám úpravy, k vhodnosti aplikace pro posluchače ve věkové kategorii nad 25 let.\\
5. Zpracování vhodných metodických materiálů formou jednotlivých výukových lekcí.\\
6. Stanovení závěrů.
Seznam doporučené literatury
Adami, M.R. Akvafitness: Cvičení pro posílení těla šetřící klouby. Praha: IKAR, 2005.\\
Čechovská, I., Milerová, H., Novotná, V. Aqua-fitness: plavání, aqua-gymnastika, aqua-aerobik. Praha: Grada, 2003.\\
Frömel, K. Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: FTK UP, 2002.
Giehrl, H. Plavání. České Budějovice: KOPP, 2006.\\
Hodaň, B. Rekreologie. Olomouc: Hanex, 2005.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.\\
Labudová,J., Ďurechová, J. Aquafitness. Brno: MU, 2005.\\
Polášková, K. Aqua-fitness jako součást prevence proti osteoporóze. Brno: MU, 2003.\\
Seznam doporučené literatury
Adami, M.R. Akvafitness: Cvičení pro posílení těla šetřící klouby. Praha: IKAR, 2005.\\
Čechovská, I., Milerová, H., Novotná, V. Aqua-fitness: plavání, aqua-gymnastika, aqua-aerobik. Praha: Grada, 2003.\\
Frömel, K. Kompendium psaní a publikování v kinantropologii. Olomouc: FTK UP, 2002.
Giehrl, H. Plavání. České Budějovice: KOPP, 2006.\\
Hodaň, B. Rekreologie. Olomouc: Hanex, 2005.\\
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2001.\\
Labudová,J., Ďurechová, J. Aquafitness. Brno: MU, 2005.\\
Polášková, K. Aqua-fitness jako součást prevence proti osteoporóze. Brno: MU, 2003.\\