Diplomová práce se zabývá problematikou destinačního managementu v turistickém regionu Střední Morava. Tento systém řízení, který v západních evropských zemích funguje více než 50 let, se v České republice začíná postupně také uplatňovat. Cílem diplomové práce bylo analyzovat aktivity organizace destinačního managementu Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu. Na základě zhodnocení navrhnout případné změny tak, aby z destinace Střední Morava vznikla silná konkurenčně schopná jednotka založená na kooperaci a koordinaci zainteresovaných subjektů cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with destination management as a new incoming trend
of managing the development of tourism in a region. The new way of management is working in the western countries for more than fifty years, but in the Czech Republic it is still at the beginning of the implementation. The aim of the thesis is to analyse the activities of the destination management organisation Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu and based on the evaluation of the activities I will suggest possible changes so that the Stredni Morava destination can become a strong competitive complex based on cooperation and coordination of all interested tourist subjects.
Klíčová slova
Destinace, management destinace, marketing destinace, organizace destinačního managementu, kooperace, koordinace, řízení cestovního ruchu v destinaci, aktivity organizace destinačního managementu.
Diplomová práce se zabývá problematikou destinačního managementu v turistickém regionu Střední Morava. Tento systém řízení, který v západních evropských zemích funguje více než 50 let, se v České republice začíná postupně také uplatňovat. Cílem diplomové práce bylo analyzovat aktivity organizace destinačního managementu Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu. Na základě zhodnocení navrhnout případné změny tak, aby z destinace Střední Morava vznikla silná konkurenčně schopná jednotka založená na kooperaci a koordinaci zainteresovaných subjektů cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The thesis is dealing with destination management as a new incoming trend
of managing the development of tourism in a region. The new way of management is working in the western countries for more than fifty years, but in the Czech Republic it is still at the beginning of the implementation. The aim of the thesis is to analyse the activities of the destination management organisation Střední Morava - Sdružení cestovního ruchu and based on the evaluation of the activities I will suggest possible changes so that the Stredni Morava destination can become a strong competitive complex based on cooperation and coordination of all interested tourist subjects.
Klíčová slova
Destinace, management destinace, marketing destinace, organizace destinačního managementu, kooperace, koordinace, řízení cestovního ruchu v destinaci, aktivity organizace destinačního managementu.
Cíl práce:
Analýza aktivit organizace destinačního managementu v regionu Střední Morava. Návrh destinačního řízení ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr a analýza primárních a sekundárních dat
Závěr a návrh destinačního řízení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza aktivit destinačního managementu. 4. Vyhodnocení zjištěných informací. 5. Závěr. 6. Použitá literatura a zdroje. 7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analýza aktivit organizace destinačního managementu v regionu Střední Morava. Návrh destinačního řízení ve vybrané oblasti.
Metodický postup:
Studium odborné literatury
Sběr a analýza primárních a sekundárních dat
Závěr a návrh destinačního řízení
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza aktivit destinačního managementu. 4. Vyhodnocení zjištěných informací. 5. Závěr. 6. Použitá literatura a zdroje. 7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I. Marketing pro starosty a obecní radní. Bratislava: Uniapress.
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999.
KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003.
LACINA, K. Regionální politika státu: významná základna pro formování strategických koncepcí v oblasti cestovního ruchu. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2007.
PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006.
PAULIČKOVÁ, R. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.
Seznam doporučené literatury
BUREŠ, I. Marketing pro starosty a obecní radní. Bratislava: Uniapress.
HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003.
JANEČKOVÁ, L., VAŠTÍKOVÁ M. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1999.
KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003.
LACINA, K. Regionální politika státu: významná základna pro formování strategických koncepcí v oblasti cestovního ruchu. Kunovice: Evropský polytechnický institut, 2007.
PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006.
PAULIČKOVÁ, R. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2005.