Cílem tohoto průzkumu bylo zjistit, zda se projeví rozdíly ve znalostech z učiva fyziologie člověka u studentů gymnázií a středních zdravotních škol. V rámci zkoumání znalostí u studentů SŠ se ukázalo, že časový odstup od probraného učiva nemá velký vliv na množství znalostí studentů.
Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z fyziologie člověka, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.
Test byl předložen 156 studentům 3. ročníků, 87 studentům navštěvujících 4. ročník gymnázií a 56 studentům Střední zdravotnické školy. U studentů 3. ročníků byl test zadáván po probrání učiva z fyziologie člověka. Studenti 4. ročníků vyplňovali test 6 měsíců po probrání učiva z fyziologie. Testem tak mohlo být zjištěno, zda má časový odstup jednoho pololetí vliv na uchované vědomosti a zda si je studenti dokáží vybavit i po určité době od probrání učiva.
Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.
Anotace v angličtině
The aim of this investigation was to discover if there is different knowledge of Human Physiology at Grammar Schools students and Secondary Nursing Schools students. The research carried out among students of secondary schools showed that the time interval in school curriculum hadn´t a big effect on the amount of students´ knowledge.
The research consisted of preparing and checking of a didactic test investigating the Human Physiology knowledge, then its distribution at carefully chosen secondary schools and finally evaluation the results.
The didactic test was submitted to 156 third-level students, 87 fourth-level students at Grammar Schools and 56 students at medical secondary school. The test was set just after finishing the topic of Human Physiology with the third-level students. The fourth-level students completed the test with a 6-month interval. The test results could show if the time interval of a term influenced students´ knowledge and if they could remember the information after certain time.
Analysis of results carried out in particular levels was evaluated in details and summarized in charts.
Klíčová slova
latentní znalosti, střední školy, didaktické testy, fyziologie člověka
Klíčová slova v angličtině
latent knowledge, secondary schools, didactic test, human physiology
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem tohoto průzkumu bylo zjistit, zda se projeví rozdíly ve znalostech z učiva fyziologie člověka u studentů gymnázií a středních zdravotních škol. V rámci zkoumání znalostí u studentů SŠ se ukázalo, že časový odstup od probraného učiva nemá velký vliv na množství znalostí studentů.
Součástí práce bylo sestavení a ověření didaktického testu zjišťujícího znalosti z fyziologie člověka, jeho zadání ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.
Test byl předložen 156 studentům 3. ročníků, 87 studentům navštěvujících 4. ročník gymnázií a 56 studentům Střední zdravotnické školy. U studentů 3. ročníků byl test zadáván po probrání učiva z fyziologie člověka. Studenti 4. ročníků vyplňovali test 6 měsíců po probrání učiva z fyziologie. Testem tak mohlo být zjištěno, zda má časový odstup jednoho pololetí vliv na uchované vědomosti a zda si je studenti dokáží vybavit i po určité době od probrání učiva.
Posouzení výsledků jednotlivých ročníků bylo podrobně vyhodnoceno a pro přehlednost zpracováno do tabulek.
Anotace v angličtině
The aim of this investigation was to discover if there is different knowledge of Human Physiology at Grammar Schools students and Secondary Nursing Schools students. The research carried out among students of secondary schools showed that the time interval in school curriculum hadn´t a big effect on the amount of students´ knowledge.
The research consisted of preparing and checking of a didactic test investigating the Human Physiology knowledge, then its distribution at carefully chosen secondary schools and finally evaluation the results.
The didactic test was submitted to 156 third-level students, 87 fourth-level students at Grammar Schools and 56 students at medical secondary school. The test was set just after finishing the topic of Human Physiology with the third-level students. The fourth-level students completed the test with a 6-month interval. The test results could show if the time interval of a term influenced students´ knowledge and if they could remember the information after certain time.
Analysis of results carried out in particular levels was evaluated in details and summarized in charts.
Klíčová slova
latentní znalosti, střední školy, didaktické testy, fyziologie člověka
Klíčová slova v angličtině
latent knowledge, secondary schools, didactic test, human physiology
Zásady pro vypracování
Zadaná diplomová práce má za úkol ověřit a porovnat znalosti z učiva fyziologie člověka u studentů středních škol (především víceletých a čtyřletých gymnázií). Součástí diplomové práce bude sestavení zkušební a konečné verze testu, který bude zaměřen na kmenové i rozšiřující učivo z fyziologie člověka, zadání textu ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.
Postup práce:\\
1. Studium odborné literatury\\
2. Vypracování zkušebního testu a jeho analýza\\
3. Sestavení konečné varianty testu \\
4. Zadání testu na vybraných školách\\
5. Vyhodnocení testu a interpretace výsledků
Zásady pro vypracování
Zadaná diplomová práce má za úkol ověřit a porovnat znalosti z učiva fyziologie člověka u studentů středních škol (především víceletých a čtyřletých gymnázií). Součástí diplomové práce bude sestavení zkušební a konečné verze testu, který bude zaměřen na kmenové i rozšiřující učivo z fyziologie člověka, zadání textu ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.
Postup práce:\\
1. Studium odborné literatury\\
2. Vypracování zkušebního testu a jeho analýza\\
3. Sestavení konečné varianty testu \\
4. Zadání testu na vybraných školách\\
5. Vyhodnocení testu a interpretace výsledků
Seznam doporučené literatury
Dittrich, P.: Pedagogicko-psychologická diagnostika. H. a H. Jinočany, 1993\\
Kolektiv: Úvod do odborné práce. PF Č. Budějovice, 2000\\
Maleninský, M., Hruška, M., Růžková, I.: Biologie, zkouška úloh pro společnou část maturitní zkoušky. Tauris, 2001\\
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, 1996\\
Skalková, J.: Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. SPN, 1982\\
učebnice biologie pro gymnasia a SŠ
Seznam doporučené literatury
Dittrich, P.: Pedagogicko-psychologická diagnostika. H. a H. Jinočany, 1993\\
Kolektiv: Úvod do odborné práce. PF Č. Budějovice, 2000\\
Maleninský, M., Hruška, M., Růžková, I.: Biologie, zkouška úloh pro společnou část maturitní zkoušky. Tauris, 2001\\
Petty, G.: Moderní vyučování. Portál, 1996\\
Skalková, J.: Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. SPN, 1982\\
učebnice biologie pro gymnasia a SŠ