Má bakalářská práce je zaměřena na předpoklady rozvoje komerčních služeb v českobudějovické části mikroregionu Pomalší. Za pomoci sekundárních dat byl sestaven literární přehled a popsán mikroregion. Pro získání potřebných primárních dat byl proveden marketingový výzkum formou dotazování u subjektů poskytujících komerční služby a formou řízených rozhovorů se starosty obcí mikroregionu. Poté byla provedena situační a SWOT analýza. Na základě dat zjištěných marketingovým výzkumem, situační a SWOT analýzou byly vymezeny předpoklady rozvoje komerčních služeb v českobudějovické části mikroregionu Pomalší.
Anotace v angličtině
My bachelor´s work is focused on the assumptions of commercial services development in the czechbudweis part of the microregion Pomalší. By the aid of the secondary dates were compiled a literature survey and description of microregion. For collecting needed primary dates it was carried out the market research by inquiring commercial services subjects and by leading discussion with microregion mayors. Then the situational and SWOT analysis was carried out. On a base of obtained dates from market research, situational and SWOT analysis were specified the assumptions of commercial services development in the czechbudweis part of the microregion Pomalší.
Klíčová slova
cestovní ruch, Dobrovolné sdružení měst a obcí Pomalší, komerční služby, maloobchod, marketingový výzkum, mikroregion, rozvoj, situační analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, Voluntary association of towns and villages Pomalší, commercial services, retail, market research, microregion, development, situational analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
93 s., 21 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce je zaměřena na předpoklady rozvoje komerčních služeb v českobudějovické části mikroregionu Pomalší. Za pomoci sekundárních dat byl sestaven literární přehled a popsán mikroregion. Pro získání potřebných primárních dat byl proveden marketingový výzkum formou dotazování u subjektů poskytujících komerční služby a formou řízených rozhovorů se starosty obcí mikroregionu. Poté byla provedena situační a SWOT analýza. Na základě dat zjištěných marketingovým výzkumem, situační a SWOT analýzou byly vymezeny předpoklady rozvoje komerčních služeb v českobudějovické části mikroregionu Pomalší.
Anotace v angličtině
My bachelor´s work is focused on the assumptions of commercial services development in the czechbudweis part of the microregion Pomalší. By the aid of the secondary dates were compiled a literature survey and description of microregion. For collecting needed primary dates it was carried out the market research by inquiring commercial services subjects and by leading discussion with microregion mayors. Then the situational and SWOT analysis was carried out. On a base of obtained dates from market research, situational and SWOT analysis were specified the assumptions of commercial services development in the czechbudweis part of the microregion Pomalší.
Klíčová slova
cestovní ruch, Dobrovolné sdružení měst a obcí Pomalší, komerční služby, maloobchod, marketingový výzkum, mikroregion, rozvoj, situační analýza, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, Voluntary association of towns and villages Pomalší, commercial services, retail, market research, microregion, development, situational analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Popsat vybraný svazek obcí se zaměřením na danou oblast komerčních služeb. Provést situační analýzu. Vymezit předpoklady rozvoje dané oblasti komerčních služeb. Práce je zahrnuta do řešení výzkumného záměru ZF JU MSM 600766 5806.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr dat v terénu - dotazování
Sestavení profilu vybraného sdružení měst a obcí
Situační analýza vybraného sdružení měst a obcí
Vymezení předpokladů rozvoje dané oblasti komerčních služeb
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Vlastní výzkum a jeho vyhodnocení. 5. Situační analýza. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Popsat vybraný svazek obcí se zaměřením na danou oblast komerčních služeb. Provést situační analýzu. Vymezit předpoklady rozvoje dané oblasti komerčních služeb. Práce je zahrnuta do řešení výzkumného záměru ZF JU MSM 600766 5806.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr dat v terénu - dotazování
Sestavení profilu vybraného sdružení měst a obcí
Situační analýza vybraného sdružení měst a obcí
Vymezení předpokladů rozvoje dané oblasti komerčních služeb
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Vlastní výzkum a jeho vyhodnocení. 5. Situační analýza. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a kol.: Místní partnerství a rozvoj venkova (příprava na inicicativu LEADER). Liberec: Omega, 2004.\\
Hesková, M. a kol.: Kooperace II. Praha: Profess Consulting, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.\\
Vlk, J. a kol.: Metodická příručka pro zpracování strategických rozvojových dokumentů mikroregionů. Brno: Ústav územního rozvoje, 2004.\\
Vojtko, V.: Marketingový výzkum v kognitivních mapách. Zeleneč: Profess Consulting, 2008.
Seznam doporučené literatury
Čepelka, O. a kol.: Místní partnerství a rozvoj venkova (příprava na inicicativu LEADER). Liberec: Omega, 2004.\\
Hesková, M. a kol.: Kooperace II. Praha: Profess Consulting, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.\\
Vlk, J. a kol.: Metodická příručka pro zpracování strategických rozvojových dokumentů mikroregionů. Brno: Ústav územního rozvoje, 2004.\\
Vojtko, V.: Marketingový výzkum v kognitivních mapách. Zeleneč: Profess Consulting, 2008.