Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit současný stav a možnosti dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Zhodnotily jsme kulturní potenciál cr v dané oblasti a provedli marketingový výzkum v regionu Nuts II Jihozápad. Bylo zpracováno 1 584 dotazníků vybraných mezi účstníky domácího kulturního cestovního ruchu v programu statistica. Výsledky jsou zaznámenány do tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deals with the topic of culture and heritage tourism. Firstly we evaluated the culture potential in chosen area.
To receive the primary information we did marketing research. We asked the domestic visitors in the South Bohemia region and in in the west region.
In addition we made some statistics by using one-way ANOVA analysis. We used tabs and graphs to demonstrate our results. There were discovered certain differences in the reasons of the holiday or travel between the visitors with various level of education, different types of age, between male and female. We measured the differences between the attitudes. According to the feelings we can say what type of tourism attractions is the most suitable for the region to attract the visitors.
Klíčová slova
Kulturní cestovní ruch, heritage tourism, kulturní dědictví, cultural heritage tourism, předpoklady cr, potenciál cr, motivy, image, marketingový výzkum.
Cílem této bakalářské práce bylo zhodnotit současný stav a možnosti dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Zhodnotily jsme kulturní potenciál cr v dané oblasti a provedli marketingový výzkum v regionu Nuts II Jihozápad. Bylo zpracováno 1 584 dotazníků vybraných mezi účstníky domácího kulturního cestovního ruchu v programu statistica. Výsledky jsou zaznámenány do tabulek a grafů.
Anotace v angličtině
This bachelor’s thesis deals with the topic of culture and heritage tourism. Firstly we evaluated the culture potential in chosen area.
To receive the primary information we did marketing research. We asked the domestic visitors in the South Bohemia region and in in the west region.
In addition we made some statistics by using one-way ANOVA analysis. We used tabs and graphs to demonstrate our results. There were discovered certain differences in the reasons of the holiday or travel between the visitors with various level of education, different types of age, between male and female. We measured the differences between the attitudes. According to the feelings we can say what type of tourism attractions is the most suitable for the region to attract the visitors.
Klíčová slova
Kulturní cestovní ruch, heritage tourism, kulturní dědictví, cultural heritage tourism, předpoklady cr, potenciál cr, motivy, image, marketingový výzkum.
Cíl práce:\\
Zhodnocení současného stavu a možností dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Posouzení předpokladů a zhodnocení potenciálu kulturního dědictví v rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Zhodnocení motivů návštěvníků atraktivit kulturního dědictví. Zhodnocení image atraktivit kulturního dědictví.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr a utřídění primárních dat
Statistická analýza - kvantitativní metody
Vypracování bakalářské práce
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Výsledky. 5. Diskuse. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Zhodnocení současného stavu a možností dalšího využití kulturního dědictví při rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Posouzení předpokladů a zhodnocení potenciálu kulturního dědictví v rozvoji cestovního ruchu v oblasti Českokrumlovska. Zhodnocení motivů návštěvníků atraktivit kulturního dědictví. Zhodnocení image atraktivit kulturního dědictví.\\
Metodický postup:\\
Studium teoretických východisek
Sběr a utřídění primárních dat
Statistická analýza - kvantitativní metody
Vypracování bakalářské práce
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerše. 3. Cíle a metodika. 4. Výsledky. 5. Diskuse. 6. Závěr. 7. Seznam literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.\\
Poria, Y. a kol.: The core of heritage tourism. Annals of Tourism Research č.1, 2003.\\
Robinson, M. a kol.: Tourism, culture and sustainable development. Nimes: UNESCO, 2005.\\
Vojtko, V.: Marketingový výzkum v kognitivních mapách. Zeleneč: Profess Consulting, 2008.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, 2006.\\
Poria, Y. a kol.: The core of heritage tourism. Annals of Tourism Research č.1, 2003.\\
Robinson, M. a kol.: Tourism, culture and sustainable development. Nimes: UNESCO, 2005.\\
Vojtko, V.: Marketingový výzkum v kognitivních mapách. Zeleneč: Profess Consulting, 2008.
Přílohy volně vložené
CD s databází atraktivit vytvořené v geogr. inf. systému