Využití regionálních znalostí je nedílnou součástí výuky prvouky a přírodovědy. Zprostředkuje žákům kontakt s bezprostředním okolím školy a bydliště.\\
Cílem práce je navrhnout aktivity vedoucí k poznání regionu Strakonicka s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni (zejména přírodověda ale i prvouka a vlastivěda).\\
Postup při vypracování:\\
1. Analýza osnov a učebních plánů prvouky a přírodovědy a vytipování vhodných tématických celků pro zpracování diplomového úkolu. (termín do 3/2005)\\
2. Vytipování vhodných lokalit pro praktickou práci v terénu. (termín do 3/2005)\\
3. Studium dostupné literatury jako podklad pro dobrou znalost regionálních přírodních poměrů (zdroj regionální muzea a knihovny, ČSOP, AOPK, atd.) (průběžně)\\
4. Návrhy didaktického využití regionálních fenoménů ve vztahu ke konkrétním podmínkám škol v místě a zobecnění navržených metod a forem pro použití na dalších školách v regionu. (průběžně, nejpozději do 12/2005)\\
5. Ověření aspoň části navržených aktivit v praxi (dohoda s vyučujícími v místě, přírodovědný kroužek, souvislá Pg praxe apod.), vyvození závěrů a korekce navrhovaných metod podle nabytých zkušeností. (termín do 12/2005)\\
6. Dokumentace vybraných lokalit (hmotná dokumentace, foto, atd.) (průběžně - zejména v období vegetační sezóny 2005)\\
7. Odevzdání rukopisu k závěrečným úpravám (3/2006)\\
Zásady pro vypracování
Využití regionálních znalostí je nedílnou součástí výuky prvouky a přírodovědy. Zprostředkuje žákům kontakt s bezprostředním okolím školy a bydliště.\\
Cílem práce je navrhnout aktivity vedoucí k poznání regionu Strakonicka s vhodným zařazením do přírodovědně orientovaných předmětů na prvním stupni (zejména přírodověda ale i prvouka a vlastivěda).\\
Postup při vypracování:\\
1. Analýza osnov a učebních plánů prvouky a přírodovědy a vytipování vhodných tématických celků pro zpracování diplomového úkolu. (termín do 3/2005)\\
2. Vytipování vhodných lokalit pro praktickou práci v terénu. (termín do 3/2005)\\
3. Studium dostupné literatury jako podklad pro dobrou znalost regionálních přírodních poměrů (zdroj regionální muzea a knihovny, ČSOP, AOPK, atd.) (průběžně)\\
4. Návrhy didaktického využití regionálních fenoménů ve vztahu ke konkrétním podmínkám škol v místě a zobecnění navržených metod a forem pro použití na dalších školách v regionu. (průběžně, nejpozději do 12/2005)\\
5. Ověření aspoň části navržených aktivit v praxi (dohoda s vyučujícími v místě, přírodovědný kroužek, souvislá Pg praxe apod.), vyvození závěrů a korekce navrhovaných metod podle nabytých zkušeností. (termín do 12/2005)\\
6. Dokumentace vybraných lokalit (hmotná dokumentace, foto, atd.) (průběžně - zejména v období vegetační sezóny 2005)\\
7. Odevzdání rukopisu k závěrečným úpravám (3/2006)\\
Seznam doporučené literatury
Bennet J., Smith R., 1996: Nápady pro přírodovědu. Portál, Praha.\\
Čeřovský J., Záveský A., 1989: Stezky k přírodě. SPN, Praha. \\
Dobroruková J., Dobroruka J., 1989: Malá tajemství přírody. Albatros, Praha.\\
Papáček M., Slipka J., 1997: Úvod do odborné práce. Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta. Č. Budějovice\\
Petty G., 1996: Moderní vyučování. Portál, Praha.\\
Další literatura na základě studia v regionálních zdrojích.\\
+ další literatura jako jsou učebnice, metodické příručky a pracovní listy pro prvouku a přírodovědu\\
Seznam doporučené literatury
Bennet J., Smith R., 1996: Nápady pro přírodovědu. Portál, Praha.\\
Čeřovský J., Záveský A., 1989: Stezky k přírodě. SPN, Praha. \\
Dobroruková J., Dobroruka J., 1989: Malá tajemství přírody. Albatros, Praha.\\
Papáček M., Slipka J., 1997: Úvod do odborné práce. Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta. Č. Budějovice\\
Petty G., 1996: Moderní vyučování. Portál, Praha.\\
Další literatura na základě studia v regionálních zdrojích.\\
+ další literatura jako jsou učebnice, metodické příručky a pracovní listy pro prvouku a přírodovědu\\