- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Učivo o savcích v prvouce a přírodovědě.
Hlavní téma v angličtině
Subject matter of mammals in Homeland study and biology lessons
Název dle studenta
Učivo o savcích v prvouce a přírodovědě
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
-
Podnázev
-
Anotace
V této diplomové práci je zpracován obecný teoretický základ
k tématu Savci, rozbor osnov ZŠ a učebnic pro prvouku a přírodovědu, návrhy a
náměty pro prvouku a přírodovědu s využitím mezipředmětových vztahů a
zhodnocení realizace některých námětů v praxi.
Anotace v angličtině
In this graduation theses is processed general theoretical principle of subject matter mammals, analisis curriculum of nature study and general science, suggestion and subject for nature study and general science use relationship between subjects and analysis of realization some of
the schemes in practises.
Klíčová slova
savci, osnovy ZŠ, učebnice pro ZŠ, prvouka a přírodověda, mezipředmětové vztahy
Klíčová slova v angličtině
theoretical principle of subject matter mammals, analisis curriculum of nature study and general science, relationship between subjects
Rozsah průvodní práce
59s., 31. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
V této diplomové práci je zpracován obecný teoretický základ
k tématu Savci, rozbor osnov ZŠ a učebnic pro prvouku a přírodovědu, návrhy a
náměty pro prvouku a přírodovědu s využitím mezipředmětových vztahů a
zhodnocení realizace některých námětů v praxi.
Anotace v angličtině
In this graduation theses is processed general theoretical principle of subject matter mammals, analisis curriculum of nature study and general science, suggestion and subject for nature study and general science use relationship between subjects and analysis of realization some of
the schemes in practises.
Klíčová slova
savci, osnovy ZŠ, učebnice pro ZŠ, prvouka a přírodověda, mezipředmětové vztahy
Klíčová slova v angličtině
theoretical principle of subject matter mammals, analisis curriculum of nature study and general science, relationship between subjects
Zásady pro vypracování
Zoologická témata v rámci prvouky a přírodovědy jsou zaměřena zejména na učivo o živočiších, kteří jsou obecně známí. Modelovými organismy jsou hlavně savci.\\
Cílem práce je analyzovat učivo přírodovědy a prvouky s ohledem na učivo o savcích. Na základě této analýzy připravit některé vyučovací formy výuky ve škole i v terénu, které vedou ke zvýšení efektivity výuky přírodovědy a prvouky v této oblasti.\\
Postup při zpracování:\\
1. Analýza učebních plánů a osnov, popřípadě učebnic a metodických příruček. Zpracování literární rešerše. Na základě této analýzy vytipovat vhodné tématické celky se zadanou problematikou. Všimnout si rovněž mezipředmětových vztahů. (termín do dubna 2005)\\
2. Seznámit se s didaktickými modely pro výuku. (průběžně)\\
3. Sestavit soubory úkolů pro žáky, pracovní listy a další pomůcky. (do května 2005)\\
4. Prakticky odzkoušet alespoň některé navržené metody a postupy se žáky (například v době pedagogické praxe nebo po dohodě na některé ZŠ nebo v zájmovém útvaru). (nejpozději do listopadu 2005)\\
5. Provést diskusi zkušeností z praktické výuky a korigovat navržené úkoly podle nich.\\
6. Předložení hotového rukopisu k závěrečným úpravám. (březen 2006)\\
Zásady pro vypracování
Zoologická témata v rámci prvouky a přírodovědy jsou zaměřena zejména na učivo o živočiších, kteří jsou obecně známí. Modelovými organismy jsou hlavně savci.\\
Cílem práce je analyzovat učivo přírodovědy a prvouky s ohledem na učivo o savcích. Na základě této analýzy připravit některé vyučovací formy výuky ve škole i v terénu, které vedou ke zvýšení efektivity výuky přírodovědy a prvouky v této oblasti.\\
Postup při zpracování:\\
1. Analýza učebních plánů a osnov, popřípadě učebnic a metodických příruček. Zpracování literární rešerše. Na základě této analýzy vytipovat vhodné tématické celky se zadanou problematikou. Všimnout si rovněž mezipředmětových vztahů. (termín do dubna 2005)\\
2. Seznámit se s didaktickými modely pro výuku. (průběžně)\\
3. Sestavit soubory úkolů pro žáky, pracovní listy a další pomůcky. (do května 2005)\\
4. Prakticky odzkoušet alespoň některé navržené metody a postupy se žáky (například v době pedagogické praxe nebo po dohodě na některé ZŠ nebo v zájmovém útvaru). (nejpozději do listopadu 2005)\\
5. Provést diskusi zkušeností z praktické výuky a korigovat navržené úkoly podle nich.\\
6. Předložení hotového rukopisu k závěrečným úpravám. (březen 2006)\\
Seznam doporučené literatury
Anděra M. & Horáček I., 1982: Poznáváme naše savce. Praha, Mladá fronta, 256 s.\\
Bennet J., Smith R., 1996: Nápady pro přírodovědu. Portál, Praha.\\
Bouchner M., Knotek J., Knotková L., Preclíková M., 1994: Mláďata v přírodě. Artia/Granit, Praha.\\
Bouchner M., Procházka P., 1995: Co v přírodě nevidíme. Granit, Praha.\\
Čeřovský J., Záveský A., 1989: Stezky k přírodě. SPN ,Praha.\\
Dobroruková J., Dobroruka J., 1989: Malá tajemství přírody. Albatros, Praha.\\
Dungel J., 1993: Savci střední Evropy. JOTA, Brno.\\
Gaisler J., 1983: Zoologie obratlovců. Academia, Praha.\\
Geisler J., Zejda J., Knotek J., Knotková L., 1995: Savci. Aventinum, Praha.\\
Papáček M., Slipka J., 1997: Úvod do odborné práce. Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta. Č. Budějovice.\\
Petty G., 1996: Moderní vyučování. Portál, Praha.\\
Vlasák P., 1986: Ekologie savců. Academia, Praha.\\
+ další literatura - učebnice, metodické příručky a pracovní listy pro prvouku a přírodovědu\\
Seznam doporučené literatury
Anděra M. & Horáček I., 1982: Poznáváme naše savce. Praha, Mladá fronta, 256 s.\\
Bennet J., Smith R., 1996: Nápady pro přírodovědu. Portál, Praha.\\
Bouchner M., Knotek J., Knotková L., Preclíková M., 1994: Mláďata v přírodě. Artia/Granit, Praha.\\
Bouchner M., Procházka P., 1995: Co v přírodě nevidíme. Granit, Praha.\\
Čeřovský J., Záveský A., 1989: Stezky k přírodě. SPN ,Praha.\\
Dobroruková J., Dobroruka J., 1989: Malá tajemství přírody. Albatros, Praha.\\
Dungel J., 1993: Savci střední Evropy. JOTA, Brno.\\
Gaisler J., 1983: Zoologie obratlovců. Academia, Praha.\\
Geisler J., Zejda J., Knotek J., Knotková L., 1995: Savci. Aventinum, Praha.\\
Papáček M., Slipka J., 1997: Úvod do odborné práce. Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta. Č. Budějovice.\\
Petty G., 1996: Moderní vyučování. Portál, Praha.\\
Vlasák P., 1986: Ekologie savců. Academia, Praha.\\
+ další literatura - učebnice, metodické příručky a pracovní listy pro prvouku a přírodovědu\\