Cílem této bakalářské práce je posouzení vlivu řízení kvality ve společnosti GiTy, a. s. na jeho konkurenceschopnost, se sídlem v Brně. Společnost operuje na trhu už 20 let. Práce je doplněna grafy a tabulkami.
Na základě získaných informací (Hodnotící zpráva IMS 2008) byla provedena analýza současného stavu řízení systému managementu jakosti, která byla podkladem pro návrh na zlepšení. Z analýzy také vyplynulo, že firma GiTy potřebovala certifikaci (QMS, EMS, ISMS) pro získání 88 % svých tržeb. Tímto zjištěním lze dokladovat důležitost systému jakosti v GiTy, ale i na celém českém trhu. Dílčí návrh na zlepšení spočívá v zavedení sledování nákladů na jakost, aby firma mohla lépe řídit peněžní prostředky vynaložené na jakost. Hlavní návrh na zlepšení spočívá v zavedení systému managementu služeb (ISO 20000). Tento systém firmu v počátku zavedení zatíží náklady ve výši 120000 Kč, ale přínos bude podstatně vyšší. Smyslem tohoto systému je zvýšení úrovně poskytovaných služeb, snížení nákladů, rizik a času k zavedení nových produktů a služeb, zlepšení využití zdrojů, zvýšení produktivity a také získání konkurenční výhody před ostatními poskytovateli IT služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to evaluate the quality management system with the aspect on competitive advantage of the company GiTy, a. s., based in Brno. The company has been operating for over 20 years. The work is complemented with clearly organized tables and graphs.
On the basis of the information (evaluation report IMS 2008), an analysis was made of the state of management of the quality management system, which was the basis for a proposal to improve. An analysis also showed that the company needed GiTy certification (QMS, EMS, ISMS) to obtain 88% of its sales. This finding can document the importance of the quality system in GiTy, but also on the Czech market.
Incremental improvements to the proposal is the introduction of the cost of monitoring the quality of the company to better manage the money spent on quality. The main proposal is to improve the introduction of service management system (ISO 20000). This system of business in the beginning of the introduction of debit cost of 120000 czech crown, but the benefits will be substantially higher. The purpose of this system is to increase the level of service, reduce costs, risk and time to introduce new products and services, improve use of resources, increasing productivity and obtaining a competitive advantage over other providers of IT services.
Klíčová slova
systém kvality, integrovaný systém managementu, spokojenost zákazníka, zlepšení, telekomunikace
Cílem této bakalářské práce je posouzení vlivu řízení kvality ve společnosti GiTy, a. s. na jeho konkurenceschopnost, se sídlem v Brně. Společnost operuje na trhu už 20 let. Práce je doplněna grafy a tabulkami.
Na základě získaných informací (Hodnotící zpráva IMS 2008) byla provedena analýza současného stavu řízení systému managementu jakosti, která byla podkladem pro návrh na zlepšení. Z analýzy také vyplynulo, že firma GiTy potřebovala certifikaci (QMS, EMS, ISMS) pro získání 88 % svých tržeb. Tímto zjištěním lze dokladovat důležitost systému jakosti v GiTy, ale i na celém českém trhu. Dílčí návrh na zlepšení spočívá v zavedení sledování nákladů na jakost, aby firma mohla lépe řídit peněžní prostředky vynaložené na jakost. Hlavní návrh na zlepšení spočívá v zavedení systému managementu služeb (ISO 20000). Tento systém firmu v počátku zavedení zatíží náklady ve výši 120000 Kč, ale přínos bude podstatně vyšší. Smyslem tohoto systému je zvýšení úrovně poskytovaných služeb, snížení nákladů, rizik a času k zavedení nových produktů a služeb, zlepšení využití zdrojů, zvýšení produktivity a také získání konkurenční výhody před ostatními poskytovateli IT služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor work is to evaluate the quality management system with the aspect on competitive advantage of the company GiTy, a. s., based in Brno. The company has been operating for over 20 years. The work is complemented with clearly organized tables and graphs.
On the basis of the information (evaluation report IMS 2008), an analysis was made of the state of management of the quality management system, which was the basis for a proposal to improve. An analysis also showed that the company needed GiTy certification (QMS, EMS, ISMS) to obtain 88% of its sales. This finding can document the importance of the quality system in GiTy, but also on the Czech market.
Incremental improvements to the proposal is the introduction of the cost of monitoring the quality of the company to better manage the money spent on quality. The main proposal is to improve the introduction of service management system (ISO 20000). This system of business in the beginning of the introduction of debit cost of 120000 czech crown, but the benefits will be substantially higher. The purpose of this system is to increase the level of service, reduce costs, risk and time to introduce new products and services, improve use of resources, increasing productivity and obtaining a competitive advantage over other providers of IT services.
Klíčová slova
systém kvality, integrovaný systém managementu, spokojenost zákazníka, zlepšení, telekomunikace
Stručná charakteristika:
Management kvality představuje část managementu, garantující maximální uspokojení potřeb zákazníků nejefektivnějším způsobem. V rámci systému managementu kvality jsou realizovány dílčí procesy zabezpečování kvality.
Cíl řešení:
Navrhnout optimální systém řízení kvality pro vybraný subjekt, odpovídající aktuálním poznatkům managementu kvality. Uplatnit hledisko moderních přístupů k řízení kvality i přístupů, zaměřených na kvalitu managementu.
Metodický postup:
Prostudovat literární prameny zaměřené na problematiku kvality. Analyzovat současný stav. Navrhnout metodický postup řešení systému kvality. Určit zásady pro sledování efektivnosti návrhu a jeho ekonomického přínosu a realizovat je v praxi.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Metodika. 4. Analýza současného stavu. 5. Návrh optimálního systému řízení kvality. 6. Závěr. 7. Přehled použité literatury. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Stručná charakteristika:
Management kvality představuje část managementu, garantující maximální uspokojení potřeb zákazníků nejefektivnějším způsobem. V rámci systému managementu kvality jsou realizovány dílčí procesy zabezpečování kvality.
Cíl řešení:
Navrhnout optimální systém řízení kvality pro vybraný subjekt, odpovídající aktuálním poznatkům managementu kvality. Uplatnit hledisko moderních přístupů k řízení kvality i přístupů, zaměřených na kvalitu managementu.
Metodický postup:
Prostudovat literární prameny zaměřené na problematiku kvality. Analyzovat současný stav. Navrhnout metodický postup řešení systému kvality. Určit zásady pro sledování efektivnosti návrhu a jeho ekonomického přínosu a realizovat je v praxi.
Rámcová osnova:
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Metodika. 4. Analýza současného stavu. 5. Návrh optimálního systému řízení kvality. 6. Závěr. 7. Přehled použité literatury. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BLACKBURN, J. D. Závod s časem. Praha : Victoria Publishing, 1992, 245 s. ISBN 80-85780-57-7
JIRÁSEK, Štíhlá výroba. Praha : Grada Publishing, 1998, 199 s. ISBN 80-7169-394-4
MIZUNO, S. Řízení jakosti. Praha : Victoria Publishing, 1992, 301 s. ISBN 80-85605-38-4
NENADÁL, J. - NOSKIEVIČOVÁ, D. - PETŘÍKOVÁ, R. - PLURA, J. - TOŠENOVSKÝ, J. Moderní systémy řízení jakosti. Praha : Management Presss, Ringier ČR, 1998, 238 s. ISBN 80-85943-63-8
Moderní řízení, Ekonom, Hospodářské noviny. Soubory norem, Internet
Seznam doporučené literatury
BLACKBURN, J. D. Závod s časem. Praha : Victoria Publishing, 1992, 245 s. ISBN 80-85780-57-7
JIRÁSEK, Štíhlá výroba. Praha : Grada Publishing, 1998, 199 s. ISBN 80-7169-394-4
MIZUNO, S. Řízení jakosti. Praha : Victoria Publishing, 1992, 301 s. ISBN 80-85605-38-4
NENADÁL, J. - NOSKIEVIČOVÁ, D. - PETŘÍKOVÁ, R. - PLURA, J. - TOŠENOVSKÝ, J. Moderní systémy řízení jakosti. Praha : Management Presss, Ringier ČR, 1998, 238 s. ISBN 80-85943-63-8
Moderní řízení, Ekonom, Hospodářské noviny. Soubory norem, Internet