1. Proveďte předběžnou teoretickou analýzu tématu diplomové práce. Doporučuji Vám sledovat dvě hlavní teoretické linie: historii a vývoj doudlebského kroje; možnosti začleňování etnokulturních prvků do výuky na 1. stupni ZŠ.\\
2. V historické části diplomové práce zdokumentujte z dostupných zdrojů pravděpodobný vznik doudlebského kroje, jeho vývoj, charakteristické znaky ( použité materiály, technologie, barviva), hlavní oblasti rozšíření a způsoby jeho užití, včetně současnosti. Završením této části by mělo být zhotovení historicky věrné repliky ženské varianty tohoto oděvu. Z terénního výzkumu pořiďte fotodokumentaci, kterou zařaďte jako přílohu diplomové práce.\\
3. Pedagogická část práce by měla zahrnovat konkrétní možnosti uplatňování etnokulturních prvků v systému vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Specifickou pozornost věnujte těmto možnostem v rámci obsahu vzdělávání technického. Jako hlavní teoretické východisko doporučuji příslušné kapitoly Rámcového programu vzdělávání pro základní školy.\\
4. Zhotovenou repliku kroje doporučuji orientačně předvést ve výuce na 1. stupni ZŠ a do diplomové práce zaznamenat, jakým způsobem žáci i učitelé reagovali. Zařaďte rovněž kapitolu o konkrétních možnostech využití výsledků Vašeho historického výzkumu ve Vaší budoucí profesi.\\
Zásady pro vypracování
1. Proveďte předběžnou teoretickou analýzu tématu diplomové práce. Doporučuji Vám sledovat dvě hlavní teoretické linie: historii a vývoj doudlebského kroje; možnosti začleňování etnokulturních prvků do výuky na 1. stupni ZŠ.\\
2. V historické části diplomové práce zdokumentujte z dostupných zdrojů pravděpodobný vznik doudlebského kroje, jeho vývoj, charakteristické znaky ( použité materiály, technologie, barviva), hlavní oblasti rozšíření a způsoby jeho užití, včetně současnosti. Završením této části by mělo být zhotovení historicky věrné repliky ženské varianty tohoto oděvu. Z terénního výzkumu pořiďte fotodokumentaci, kterou zařaďte jako přílohu diplomové práce.\\
3. Pedagogická část práce by měla zahrnovat konkrétní možnosti uplatňování etnokulturních prvků v systému vzdělávání na 1. stupni ZŠ. Specifickou pozornost věnujte těmto možnostem v rámci obsahu vzdělávání technického. Jako hlavní teoretické východisko doporučuji příslušné kapitoly Rámcového programu vzdělávání pro základní školy.\\
4. Zhotovenou repliku kroje doporučuji orientačně předvést ve výuce na 1. stupni ZŠ a do diplomové práce zaznamenat, jakým způsobem žáci i učitelé reagovali. Zařaďte rovněž kapitolu o konkrétních možnostech využití výsledků Vašeho historického výzkumu ve Vaší budoucí profesi.\\
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLAVOVÁ, E. Jihočeský doudlebský kroj. In České národní kroje. Č. Budějovice: Jihočeské muzeum, 1929.\\
ČELLÁROVÁ, L. Výskum tradičných remeselných technologií a ich transformácia do edukačného procesu. In Technické vzdelanie jako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: PF UMB, 1999. ISBN 80- 8055- 292- 4.
HOLUB, Z. Doudlebské nářečí a slovník.Č. Budějovice: Jihočeské muzeum, 2004. JANOTKA, M.- LINHART, K. Řemesla našich předků. Praha: Svoboda, 1987. JANOTKA, M.- LINHART, K. Zapomenutá řemesla. Praha: Svoboda, 1984.\\
MACH, P. Využití regionálních technických památek ve výuce. In Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: PdF UMB, 2001, s 324- 327. ISBN 80- 8055- 559-1.\\
PROCHÁZKOVÁ, I. Historická tematika jako součást přípravy učitelů pro výuku o technice. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, s. 164-166. ISBN 80-7041-723-4.\\
ROUČOVÁ, E. Kulturní dědictví národa a možnosti jeho transformace do technické složky současného vzdělávacího systému. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Olomouc: UP, 2002, s. 412- 415 ISBN 80- 7198- 531- 7.\\
STAŇKOVÁ, J. České lidové tkaniny. Praha: SNTL, 1989.\\
STAŇKOVÁ, J.- BARAN, L. Lidové umění. Praha: Panorama, 1987.\\
Další odborná literatura není předepisována. Schopnost orientace v odborné literatuře a vhodnost jejího výběru jsou jedním z kritérií hodnocení splnění diplomového úkolu.\\
Seznam doporučené literatury
BĚLOHLAVOVÁ, E. Jihočeský doudlebský kroj. In České národní kroje. Č. Budějovice: Jihočeské muzeum, 1929.\\
ČELLÁROVÁ, L. Výskum tradičných remeselných technologií a ich transformácia do edukačného procesu. In Technické vzdelanie jako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: PF UMB, 1999. ISBN 80- 8055- 292- 4.
HOLUB, Z. Doudlebské nářečí a slovník.Č. Budějovice: Jihočeské muzeum, 2004. JANOTKA, M.- LINHART, K. Řemesla našich předků. Praha: Svoboda, 1987. JANOTKA, M.- LINHART, K. Zapomenutá řemesla. Praha: Svoboda, 1984.\\
MACH, P. Využití regionálních technických památek ve výuce. In Technické vzdelanie ako súčasť všeobecného vzdelania. Banská Bystrica: PdF UMB, 2001, s 324- 327. ISBN 80- 8055- 559-1.\\
PROCHÁZKOVÁ, I. Historická tematika jako součást přípravy učitelů pro výuku o technice. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000, s. 164-166. ISBN 80-7041-723-4.\\
ROUČOVÁ, E. Kulturní dědictví národa a možnosti jeho transformace do technické složky současného vzdělávacího systému. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. Olomouc: UP, 2002, s. 412- 415 ISBN 80- 7198- 531- 7.\\
STAŇKOVÁ, J. České lidové tkaniny. Praha: SNTL, 1989.\\
STAŇKOVÁ, J.- BARAN, L. Lidové umění. Praha: Panorama, 1987.\\
Další odborná literatura není předepisována. Schopnost orientace v odborné literatuře a vhodnost jejího výběru jsou jedním z kritérií hodnocení splnění diplomového úkolu.\\