Diplomová práce se zabývá podrobným prostudováním elektronického obchodu. Popisuje jej od samotných historických počátků vývoje internetového obchodování v České republice, kde rozebírá jednotlivé typy elektronického obchodu.
V praktické části představuje analýzu dvou elektronických obchodů vytvořených podnikatelskými subjekty. V této části diplomová práce odpovídá na otázku od založení až po efektivní fungování elektronického obchodu v praxi.
V závěru diplomové práce je navržen inovační prvek ? možnost uplatnění reklamace, který je zakomponován do internetového obchodu.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with a detailed study of electronic commerce. The development process of e-commerce is described from the early ages of internet trading in the world and in the Czech Republic.
The thesis also presents various types of electronic commerce and the practical part of the thesis provides practical examples of two enterprises and describes their life cycle from the foundation up to the effective functioning in practice. In the conclusion of my thesis, a suggestion of an innovative feature is created by a practical application, and is embedded into the internet trade.
Klíčová slova
e-komerce; nákup; elektronický obchod; webová aplikace; open source; firma.
Klíčová slova v angličtině
e-commerce; purchase; e-shop; web application; open source; company.
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá podrobným prostudováním elektronického obchodu. Popisuje jej od samotných historických počátků vývoje internetového obchodování v České republice, kde rozebírá jednotlivé typy elektronického obchodu.
V praktické části představuje analýzu dvou elektronických obchodů vytvořených podnikatelskými subjekty. V této části diplomová práce odpovídá na otázku od založení až po efektivní fungování elektronického obchodu v praxi.
V závěru diplomové práce je navržen inovační prvek ? možnost uplatnění reklamace, který je zakomponován do internetového obchodu.
Anotace v angličtině
This graduation thesis deals with a detailed study of electronic commerce. The development process of e-commerce is described from the early ages of internet trading in the world and in the Czech Republic.
The thesis also presents various types of electronic commerce and the practical part of the thesis provides practical examples of two enterprises and describes their life cycle from the foundation up to the effective functioning in practice. In the conclusion of my thesis, a suggestion of an innovative feature is created by a practical application, and is embedded into the internet trade.
Klíčová slova
e-komerce; nákup; elektronický obchod; webová aplikace; open source; firma.
Klíčová slova v angličtině
e-commerce; purchase; e-shop; web application; open source; company.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přehledně popsat problematiku elektronického obchodu, stanovit strategii vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti konkrétní firmy a aplikovat ji na konkrétní situaci.
Metodický postup:
\vsp{0,5cm}
Prostudování problematiky e-shopu v ČR.
Obecné porovnání technických implementací, technický rozbor příslušných metod řešení e-shopu.
Detailní komparace dvou vybraných konkrétních řešení a jejich zhodnocení vzhledem k obchodní strategii a vliv na konkurenceschopnost.
Vytvoření a implementace vlastního inovačního prvku v rámci systému elektronického obchodu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je přehledně popsat problematiku elektronického obchodu, stanovit strategii vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti konkrétní firmy a aplikovat ji na konkrétní situaci.
Metodický postup:
\vsp{0,5cm}
Prostudování problematiky e-shopu v ČR.
Obecné porovnání technických implementací, technický rozbor příslušných metod řešení e-shopu.
Detailní komparace dvou vybraných konkrétních řešení a jejich zhodnocení vzhledem k obchodní strategii a vliv na konkurenceschopnost.
Vytvoření a implementace vlastního inovačního prvku v rámci systému elektronického obchodu.
Seznam doporučené literatury
Schiffman, L. G., Kanuk, L. L. Nákupní chování. Praha : Computer Press, 2004.
Fischer, M., Němec, R. Web marketing. Praha : Computer Press, 2008.
Hlavenka, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha : Computer Press, 2002.
Kosiur D. Principy a praxe elektronické komerce. Praha : Computer Press, 2000.
Seznam doporučené literatury
Schiffman, L. G., Kanuk, L. L. Nákupní chování. Praha : Computer Press, 2004.
Fischer, M., Němec, R. Web marketing. Praha : Computer Press, 2008.
Hlavenka, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha : Computer Press, 2002.
Kosiur D. Principy a praxe elektronické komerce. Praha : Computer Press, 2000.