Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnocení současné situace a postavení cestovní kanceláře IveRia-tour na trhu prostřednictvím vybraných analýz vnějšího prostředí. Na základě zjištěných poznatků navržení optimální strategie pro daný podnik k udržení či zlepšení jeho dosavadní pozice. Mezi analýzy, které jsem použila patří STEP analýza, Porterův model, analýza potřeb a trendů v cestovním ruchu a jako poslední SWOT analýza, na jejíchž základě se stanoví strategie.
Anotace v angličtině
The intention of my report was assesment of the present situation and the market position of Iveria-tour by analyzing the outer enviroments. Based on these findings than designing optimum strategy for the company to help to maintain and improve its position on the market. Among the analysis I used is the STEP analysis, Porter model, the trend and need analysis and the last one SWOT analysis on all of which the strategy is based on.
Klíčová slova
cestovní kancelář, vnější prostředí, konkurence, analýza, strategie
Cílem mé bakalářské práce bylo zhodnocení současné situace a postavení cestovní kanceláře IveRia-tour na trhu prostřednictvím vybraných analýz vnějšího prostředí. Na základě zjištěných poznatků navržení optimální strategie pro daný podnik k udržení či zlepšení jeho dosavadní pozice. Mezi analýzy, které jsem použila patří STEP analýza, Porterův model, analýza potřeb a trendů v cestovním ruchu a jako poslední SWOT analýza, na jejíchž základě se stanoví strategie.
Anotace v angličtině
The intention of my report was assesment of the present situation and the market position of Iveria-tour by analyzing the outer enviroments. Based on these findings than designing optimum strategy for the company to help to maintain and improve its position on the market. Among the analysis I used is the STEP analysis, Porter model, the trend and need analysis and the last one SWOT analysis on all of which the strategy is based on.
Klíčová slova
cestovní kancelář, vnější prostředí, konkurence, analýza, strategie
Charakteristika:
Rozvoj podniku a jeho produkci výrazně ovlivňuje řada prvků a činností, které se vyskytují vně organizace a která zahrnuje široké spektrum faktorů, jež ovlivňují jeho strukturu, procesy a výkonnost. Chtějí-li manažeři úspěšně vykonávat své role, musí tyto vlivy identifikovat, analyzovat jejich vzájemné vztahy a stanovit jejich potenciální vliv na organizaci. Navíc musí manažeři řídit svoji organizace tak, aby negativní vliv vnějších faktorů eliminovali a naopak aby byl co nejlépe využit ve prospěch organizace jejich vliv pozitivní.
Cíl řešení:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současné situace a postavení vybraného podniku na trhu prostřednictvím vybraných metod analýz vnějšího prostředí. Na základě zjištěných poznatků navržení optimální strategie pro daný podnik k udržení či zlepšení jeho dosavadní pozice.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury zaměřené na řešené téma, 2. Charakteristika daného podniku, 3. Provedení a zhodnocení analýz vnějšího prostředí vybraného podniku (Porterův model, STEP analýza) a SWOT analýzy, 4. Navržení nejvhodnější strategie.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Metodika, 4. Charakteristika vybrané organizace: historický vývoj, zaměření, 5. Analýzy a zhodnocení současného stavu, 6. Diskuse, návrh strategie na zlepšení stávajícího stavu, 7. Závěr, 8. Přehled použité literatury, 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Charakteristika:
Rozvoj podniku a jeho produkci výrazně ovlivňuje řada prvků a činností, které se vyskytují vně organizace a která zahrnuje široké spektrum faktorů, jež ovlivňují jeho strukturu, procesy a výkonnost. Chtějí-li manažeři úspěšně vykonávat své role, musí tyto vlivy identifikovat, analyzovat jejich vzájemné vztahy a stanovit jejich potenciální vliv na organizaci. Navíc musí manažeři řídit svoji organizace tak, aby negativní vliv vnějších faktorů eliminovali a naopak aby byl co nejlépe využit ve prospěch organizace jejich vliv pozitivní.
Cíl řešení:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současné situace a postavení vybraného podniku na trhu prostřednictvím vybraných metod analýz vnějšího prostředí. Na základě zjištěných poznatků navržení optimální strategie pro daný podnik k udržení či zlepšení jeho dosavadní pozice.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury zaměřené na řešené téma, 2. Charakteristika daného podniku, 3. Provedení a zhodnocení analýz vnějšího prostředí vybraného podniku (Porterův model, STEP analýza) a SWOT analýzy, 4. Navržení nejvhodnější strategie.
Rámcová osnova:
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Metodika, 4. Charakteristika vybrané organizace: historický vývoj, zaměření, 5. Analýzy a zhodnocení současného stavu, 6. Diskuse, návrh strategie na zlepšení stávajícího stavu, 7. Závěr, 8. Přehled použité literatury, 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, I., HRON, J. Strategické řízení. 1. vyd. Praha: ČZU v Praze, 2002, 240 s. ISBN 80-213-0922-9.
CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi.1 vyd. Praha: Grada, 2006, 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
SEDLÁČKOVÁ, H., BUCHTA, K. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2006, 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd..Praha: C.H.Beck, 2001, 256s.ISBN 80-7179-603-4.
Seznam doporučené literatury
TICHÁ, I., HRON, J. Strategické řízení. 1. vyd. Praha: ČZU v Praze, 2002, 240 s. ISBN 80-213-0922-9.
CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi.1 vyd. Praha: Grada, 2006, 201 s. ISBN 80-247-1389-6.
SEDLÁČKOVÁ, H., BUCHTA, K. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H.Beck, 2006, 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
KOŠŤAN, P., ŠULEŘ, O. Firemní strategie: plánování a realizace. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002, 124 s. ISBN 80-7226-657-8.
KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: teorie pro praxi. 2. vyd. Praha: C.H. Beck, 2006, 206 s. ISBN 80-7179-453-8.
DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. 1. vyd..Praha: C.H.Beck, 2001, 256s.ISBN 80-7179-603-4.