Cílem diplomové práce je utvoření námětů problémových a projektových metod ve zvoleném ročníku a předmětu na 1. stupni základní školy. Diplomantka provede rozbor učební látky (didaktickou analýzu učiva) ve vztahu k požadavkům rozvojového vzdělávacích programu a z hlediska žákových kompetencí. Navržené didaktické problémy a projekty bude ověřovat v praxi. Účinnost uplatňování projektů a problémů ve výuce by mohla být zjištěna jednoduchým experimentem.\\
V teoretické části se diplomantka zaměří na obecné otázky heuristické výuky a s ní spojené aktivizující metody, v praktické části provede analýzu potřebných pramenů (učebnice, učební osnovy, rozvojový vzdělávací program) a navrhne 5 - 10 problémových úloh a projektů. Po jejich realizaci uvede zkušenosti s jejich uplatněním, případně poukáže na efektivitu takto inovované výuky.\\
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je utvoření námětů problémových a projektových metod ve zvoleném ročníku a předmětu na 1. stupni základní školy. Diplomantka provede rozbor učební látky (didaktickou analýzu učiva) ve vztahu k požadavkům rozvojového vzdělávacích programu a z hlediska žákových kompetencí. Navržené didaktické problémy a projekty bude ověřovat v praxi. Účinnost uplatňování projektů a problémů ve výuce by mohla být zjištěna jednoduchým experimentem.\\
V teoretické části se diplomantka zaměří na obecné otázky heuristické výuky a s ní spojené aktivizující metody, v praktické části provede analýzu potřebných pramenů (učebnice, učební osnovy, rozvojový vzdělávací program) a navrhne 5 - 10 problémových úloh a projektů. Po jejich realizaci uvede zkušenosti s jejich uplatněním, případně poukáže na efektivitu takto inovované výuky.\\
Seznam doporučené literatury
Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha, Portál 1997\\
Kantorková, H.: Pedagogická tvořivost studentů učitelství: tvorba pedagogických projektů a řešení pedagogických problémů. Ostrava 2000\\
Kašová, J.a kol.: Škola trochu jinak. Kroměříž, Juventa 1995\\
Kličková, M.: Problémové vyučování ve školní praxi. Praha, SPN 1989\\
Maňák, J.: Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno, Paido 2002\\
Maňák,J., Švec, Vl.: Výukové metody. Brno, Paido 2003\\
Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996\\
Seznam doporučené literatury
Fisher, R.: Učíme děti myslet a učit se. Praha, Portál 1997\\
Kantorková, H.: Pedagogická tvořivost studentů učitelství: tvorba pedagogických projektů a řešení pedagogických problémů. Ostrava 2000\\
Kašová, J.a kol.: Škola trochu jinak. Kroměříž, Juventa 1995\\
Kličková, M.: Problémové vyučování ve školní praxi. Praha, SPN 1989\\
Maňák, J.: Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno, Paido 2002\\
Maňák,J., Švec, Vl.: Výukové metody. Brno, Paido 2003\\
Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996\\