Práce je zaměřena na zážitkovou pedagogikou a její použití při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. První dvě kapitoly se zabývají především popsáním historie a současnosti zážitkové pedagogiky, základních pojmů, principů a jejích elementů.
Třetí část je praktická a snaží se nastínit realizaci adaptačních kurzů v praxi. Tato část vychází z šetření pomocí dotazníků zaměřených např. na použití her, zpětné vazby, prostředků motivace, principů zážitkové pedagogiky apod., které byly zaslány středním školám v jižních Čechách, jež adaptační kurzy pořádají.
Tyto kurzy jsou v České republice realizovány krátce. Jejich využití se však stále rozšiřuje, což je přínosem především pro děti při přestupu ze základní na střední školu, který je tímto výrazně usnadněn.
Anotace v angličtině
The work si focused on the experietial learning and its use in adaptive courses at southbohemian secondary schools. First two chapters above all describe the history and present of experiential learning, bring key words and introduce its principles and elements.
The third chapter is practical and tries to sketch the realization of adaptive courses in practice. It is based on the survey using guestionnaires focused on e.g. use of games, feedback, motivation instruments, principles of experiential learning etc. These guestionnaires were sent to secondary schools in South Bohemia, that adaptive courses organize.
These courses has been organized shortly in the Czech Republic. However, their use is still being extended, which helps mainly children coming from basic to secondary schools to make this transition easier.
Klíčová slova
zážitek, zážitková pedagogika, zážitková akce, cyklus učení prožitkem, flow, komfortní zóna, princip dobrovolnosti, motivace, hra, zpětná vazba, adaptační kurz
Klíčová slova v angličtině
experience, experiential learning, experiential action, cycle of experince learning, flow, zone of comfort, principle of willigness, motivation, game, review, adaptive course
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na zážitkovou pedagogikou a její použití při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. První dvě kapitoly se zabývají především popsáním historie a současnosti zážitkové pedagogiky, základních pojmů, principů a jejích elementů.
Třetí část je praktická a snaží se nastínit realizaci adaptačních kurzů v praxi. Tato část vychází z šetření pomocí dotazníků zaměřených např. na použití her, zpětné vazby, prostředků motivace, principů zážitkové pedagogiky apod., které byly zaslány středním školám v jižních Čechách, jež adaptační kurzy pořádají.
Tyto kurzy jsou v České republice realizovány krátce. Jejich využití se však stále rozšiřuje, což je přínosem především pro děti při přestupu ze základní na střední školu, který je tímto výrazně usnadněn.
Anotace v angličtině
The work si focused on the experietial learning and its use in adaptive courses at southbohemian secondary schools. First two chapters above all describe the history and present of experiential learning, bring key words and introduce its principles and elements.
The third chapter is practical and tries to sketch the realization of adaptive courses in practice. It is based on the survey using guestionnaires focused on e.g. use of games, feedback, motivation instruments, principles of experiential learning etc. These guestionnaires were sent to secondary schools in South Bohemia, that adaptive courses organize.
These courses has been organized shortly in the Czech Republic. However, their use is still being extended, which helps mainly children coming from basic to secondary schools to make this transition easier.
Klíčová slova
zážitek, zážitková pedagogika, zážitková akce, cyklus učení prožitkem, flow, komfortní zóna, princip dobrovolnosti, motivace, hra, zpětná vazba, adaptační kurz
Klíčová slova v angličtině
experience, experiential learning, experiential action, cycle of experince learning, flow, zone of comfort, principle of willigness, motivation, game, review, adaptive course
Zásady pro vypracování
cíl: porovnat využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech různých agentur zabývajících se tímto oborem
metoda: nastudování odborné literatury, komunikace s pracovníky vybraných agentur
Zásady pro vypracování
cíl: porovnat využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech různých agentur zabývajících se tímto oborem
metoda: nastudování odborné literatury, komunikace s pracovníky vybraných agentur
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, M. a kol. Zlatý fond her. Praha: Mladá fronta, 1990. ISBN 80-204-0120-2.
VÁŽANDSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Masarykova universita - fakulta pedagogiky, 1994.
SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8.
Seznam doporučené literatury
ZAPLETAL, M. a kol. Zlatý fond her. Praha: Mladá fronta, 1990. ISBN 80-204-0120-2.
VÁŽANDSKÝ, M. Volný čas a pedagogika zážitku. Brno: Masarykova universita - fakulta pedagogiky, 1994.
SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8.