Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on contexts and view-points, that should determinate the character of activities designed for gifted children in foreign languages classes. This work proposes some methods and ways that are convenient for gifted learners. It deals also with the characteristics of the teacher, who is able to conduct the gifted and the characteristics of the gifted in order to devise such activities that satisfy their special cognitive, emotional and social needs.
Activating methods, emotional inteligence, foreign language, gifted child, group work, interactive education, intuition, roleplay, mindmapping, models of giftedness, needs of the gifted, teacher
Rozsah průvodní práce
123 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Anotace v angličtině
This thesis concentrates on contexts and view-points, that should determinate the character of activities designed for gifted children in foreign languages classes. This work proposes some methods and ways that are convenient for gifted learners. It deals also with the characteristics of the teacher, who is able to conduct the gifted and the characteristics of the gifted in order to devise such activities that satisfy their special cognitive, emotional and social needs.
Activating methods, emotional inteligence, foreign language, gifted child, group work, interactive education, intuition, roleplay, mindmapping, models of giftedness, needs of the gifted, teacher
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat intelektovými zvláštnostmi nadaných dětí a vlivu těchto zvláštností na učení se cizím jazykům. Zejména bych se chtěla zaměřit na způsoby motivace a průběh učení při výuce cizích jazyků. Důležitou kapitolou bude postava učitele a specifické dovednosti, které musí ovládat při vzdělávání nadaných dětí.\\
V praktické části se budu zajímat o konkrétní uplatnění výchovně vzdělávacích metod a jejich vliv na žáky ve třídách pro nadané děti a specifika průběhu výuky cizích jazyků.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se bude zabývat intelektovými zvláštnostmi nadaných dětí a vlivu těchto zvláštností na učení se cizím jazykům. Zejména bych se chtěla zaměřit na způsoby motivace a průběh učení při výuce cizích jazyků. Důležitou kapitolou bude postava učitele a specifické dovednosti, které musí ovládat při vzdělávání nadaných dětí.\\
V praktické části se budu zajímat o konkrétní uplatnění výchovně vzdělávacích metod a jejich vliv na žáky ve třídách pro nadané děti a specifika průběhu výuky cizích jazyků.
Seznam doporučené literatury
Auger, M., Boucharlat, Ch., Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením Praha : Portál, 2005\\
Campbell, J.R.:Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha, Portál 2001\\
Hendrich J., Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN, 1988\\
Lanizbatová, J.: Nadané dieťa. Bratislava 2003\\
Lenochová, A.,Materials and tasks for distance students : teaching English in the primary schools Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002\\
Mönks, F.J., Ypenburg, I.H.: Nadané dítě. Praha, Grada 2002
Seznam doporučené literatury
Auger, M., Boucharlat, Ch., Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením Praha : Portál, 2005\\
Campbell, J.R.:Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha, Portál 2001\\
Hendrich J., Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN, 1988\\
Lanizbatová, J.: Nadané dieťa. Bratislava 2003\\
Lenochová, A.,Materials and tasks for distance students : teaching English in the primary schools Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002\\
Mönks, F.J., Ypenburg, I.H.: Nadané dítě. Praha, Grada 2002