ANOTACE
Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií
Diplomová práce, 2011
Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku.
Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů.
Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy).
Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Katedra biologie PF JU, České Budějovice
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Doubravová L.: Research of the Natural History Knowledge of 9th Grade Elementary School and 4th Grade High School Pupils
Diploma Thesis, 2011
This thesis presents the level of natural history latent knowledge of pupils who have completed compulsory education.
The creation of a didactic test and giving it to pupils who finish attending the 9th grade of elementary school and 4th grade at high school are parts of this work. The thesis deals with the comparison of these two groups of respondents.
Results evaluation is presented in words and also illustrated by tables and graphs.
Supervisor: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Department of Biology PF JU, Czech Republic
Klíčová slova
Klíčová slova:
VP ZV, přírodopis, výzkum, znalosti žáků, didaktický test
ANOTACE
Doubravová L.: Výzkum přírodovědných znalostí u žáků 9. tříd základních škol a kvarty osmiletých gymnázií
Diplomová práce, 2011
Diplomová práce prezentuje úroveň latentních znalostí učiva přírodopisu u žáků, kteří splnili povinnou školní docházku.
Součástí práce bylo vytvoření didaktického testu a jeho zadání žákům, kteří končí devátou třídu základní školy a kvartu osmiletého gymnázia. V rámci výzkumu bylo provedeno srovnání mezi těmito skupinami respondentů.
Vyhodnocení zjištěných výsledků bylo provedeno slovní a pro přehlednost také grafickou formou (tabulky, grafy).
Vedoucí diplomové práce: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Katedra biologie PF JU, České Budějovice
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Doubravová L.: Research of the Natural History Knowledge of 9th Grade Elementary School and 4th Grade High School Pupils
Diploma Thesis, 2011
This thesis presents the level of natural history latent knowledge of pupils who have completed compulsory education.
The creation of a didactic test and giving it to pupils who finish attending the 9th grade of elementary school and 4th grade at high school are parts of this work. The thesis deals with the comparison of these two groups of respondents.
Results evaluation is presented in words and also illustrated by tables and graphs.
Supervisor: PaedDr. Radka Závodská, Ph.D.
Department of Biology PF JU, Czech Republic
Klíčová slova
Klíčová slova:
VP ZV, přírodopis, výzkum, znalosti žáků, didaktický test
Zadaná diplomová práce má za úkol zjistit latentní znalosti z učiva přírodopisu u žáků, kteří končí povinnou školní docházku. V rámci výzkumu přírodovědných znalostí bude porovnán soubor žáků, kteří končí 9. třídu základní školy se souborem respondentů, kteří končí kvintu osmiletých gymnázií. \\Součástí diplomové práce bude sestavení zkušební a konečné verze testu, který bude zaměřen převážně na kmenové učivo přírodopisu a biologie, zadání textu ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.\vsp{0,5cm}
Postup práce:\\
1. Studium odborné literatury\\
2. Vypracování zkušebního testu a jeho analýza\\
3. Sestavení konečné varianty testu \\
4. Zadání testu na vybraných školách\\
5. Vyhodnocení testu a interpretace výsledků
Zásady pro vypracování
Zadaná diplomová práce má za úkol zjistit latentní znalosti z učiva přírodopisu u žáků, kteří končí povinnou školní docházku. V rámci výzkumu přírodovědných znalostí bude porovnán soubor žáků, kteří končí 9. třídu základní školy se souborem respondentů, kteří končí kvintu osmiletých gymnázií. \\Součástí diplomové práce bude sestavení zkušební a konečné verze testu, který bude zaměřen převážně na kmenové učivo přírodopisu a biologie, zadání textu ve vybraných školách a zhodnocení výsledků.\vsp{0,5cm}
Postup práce:\\
1. Studium odborné literatury\\
2. Vypracování zkušebního testu a jeho analýza\\
3. Sestavení konečné varianty testu \\
4. Zadání testu na vybraných školách\\
5. Vyhodnocení testu a interpretace výsledků
Seznam doporučené literatury
Dittrich, P.: Pedagogicko-psychologická diagnostika. H. a H. Jinočany, 1993\\
Kolektiv : Úvod do odborné práce. PF Č. Budějovice, 2000\\
Maleninský, M., Hruška, M.,Růžková I.: Biologie, zkouška úloh pro společnou část maturitní zkoušky. Tauris. 2001\\
Petty, G. : Moderní vyučování. Portál, 1996\\
Skalková J. : Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. SPN, 1982\\
učebnice biologie pro gymnasia a SŠ
Seznam doporučené literatury
Dittrich, P.: Pedagogicko-psychologická diagnostika. H. a H. Jinočany, 1993\\
Kolektiv : Úvod do odborné práce. PF Č. Budějovice, 2000\\
Maleninský, M., Hruška, M.,Růžková I.: Biologie, zkouška úloh pro společnou část maturitní zkoušky. Tauris. 2001\\
Petty, G. : Moderní vyučování. Portál, 1996\\
Skalková J. : Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. SPN, 1982\\
učebnice biologie pro gymnasia a SŠ