Tato práce se zabývá především představením iteračních systému a jejich možným začleněním do výuky na středních školách. Rozšiřuje pohled na elementární funkce a hloubku jejich pochopení studenty. Práce obsahuje pracovní listy a návrhy motivace pro unsadnění vstupu do problematiky.
Anotace v angličtině
This thesis deals mainly with introduction to iterations and with implementation possibilities to high-school education. Extends the overview of elementary functions and depth of understanding by students. There are prepared working sheets and propositions of motivation to ease making sense of this area of mathematics.
Klíčová slova
elementární funkce, iterace, pracovní listy,
Klíčová slova v angličtině
elementary funcions, iterations, working sheets
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá především představením iteračních systému a jejich možným začleněním do výuky na středních školách. Rozšiřuje pohled na elementární funkce a hloubku jejich pochopení studenty. Práce obsahuje pracovní listy a návrhy motivace pro unsadnění vstupu do problematiky.
Anotace v angličtině
This thesis deals mainly with introduction to iterations and with implementation possibilities to high-school education. Extends the overview of elementary functions and depth of understanding by students. There are prepared working sheets and propositions of motivation to ease making sense of this area of mathematics.
Klíčová slova
elementární funkce, iterace, pracovní listy,
Klíčová slova v angličtině
elementary funcions, iterations, working sheets
Zásady pro vypracování
- Metodické vypracování pracovních listů pro výuku elementárních funkcí na SŠ s využitím běžného způsobu výuky a z pohledu teorie iterací.\\
- Zpracování pracovních listů pro práci s počítačem v hodinách matematiky.\\
- Závěry z hodin s vypracovanými pracovními listy se žáky SŠ.\\
Zásady pro vypracování
- Metodické vypracování pracovních listů pro výuku elementárních funkcí na SŠ s využitím běžného způsobu výuky a z pohledu teorie iterací.\\
- Zpracování pracovních listů pro práci s počítačem v hodinách matematiky.\\
- Závěry z hodin s vypracovanými pracovními listy se žáky SŠ.\\
Seznam doporučené literatury
M. Hejný: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989.
M. Hejný, F. Kuřina: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2001
S. Konvalinková, K. Olsenová: Integrovaná tematická výuka - model. Spirála, Kroměříž, 1995.
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J.: Využití počítače při vyučování, Praha, Portál, 1998
Učebnice pro SŠ\\
Beránek, J. (2000). Iterativni teorie funkci v ulohach. Proc. Papers of Educ. Fac. Masaryk Univ. Series Math. Phys. Sciences (No 4, pp. 3-19), Brno.\\
Chvalina, J., Matoušková, K. (1989). O jedné vlastnosti nejjednodušší kvadratické funkce I. Matematika a didaktika matematiky . Sborník prací PdF MU, řada č.
12, sv. 104, str. 55-72\\
Seznam doporučené literatury
M. Hejný: Teória vyučovania 2. SPN Bratislava, 1989.
M. Hejný, F. Kuřina: Dítě, škola a matematika. Konstruktivistické přístupy k vyučování. Portál Praha, 2001
S. Konvalinková, K. Olsenová: Integrovaná tematická výuka - model. Spirála, Kroměříž, 1995.
Černochová, M., Komrska, T., Novák, J.: Využití počítače při vyučování, Praha, Portál, 1998
Učebnice pro SŠ\\
Beránek, J. (2000). Iterativni teorie funkci v ulohach. Proc. Papers of Educ. Fac. Masaryk Univ. Series Math. Phys. Sciences (No 4, pp. 3-19), Brno.\\
Chvalina, J., Matoušková, K. (1989). O jedné vlastnosti nejjednodušší kvadratické funkce I. Matematika a didaktika matematiky . Sborník prací PdF MU, řada č.
12, sv. 104, str. 55-72\\