Akademie profesního rozvoje pro ženy

Čtvrtek 19 listopad 2020 Celý den

do

Čtvrtek 15 duben 2021 Celý den

V Česku vzniká projekt ženský byznys, který spouští Akademii profesního rozvoje. Ženám pomůže plnit kariérní sny.

Program je otevřený všem ženám zdarma. První lekce proběhne již 19. listopadu, registrovat se je možné na tomto webu.

Ženy se v Akademii naučí praktické dovednosti. Důraz bude kladen zejména na posílení sebevědomí, asertivitu, vyjednávání, ale také budování značky, umění prezentace, vytvoření byznys plánu nebo decision-making. Mezi přednášejícími mentorkami bude například Dita Stejskalová z Ogilvy PR, Ivana Šedivá (dříve CMO v McDonald’s) nebo ředitelka poradenských služeb v Deloitte Tereza De Bardi. V momentě, kdy to situace dovolí, lekce proběhnou také offline. Ženy se tak budou moci potkávat osobně, předávat si zkušenosti a vytvářet aktivní komunitu. Po absolvování celé Akademie obdrží účastnice certifikát, mohou se však registrovat i na jednotlivé lekce.

„Chceme ženy motivovat a pomoci jim uspět. Všude kolem nás existují ženy, kterými se můžeme inspirovat a sdílet příklady dobré praxe nejen z Česka, ale i ze zahraničí,” říká Alžběta Králová, tvůrkyně projektu. Cílem je narovnání podmínek v pracovním prostředí a celé společnosti. Akademie chce vyzdvihnout i aktivně vytvářet ženské vzory a také napomáhat ke snižování platových rozdílů v Česku. Dle Eurostatu totiž ženy vydělávají v průměru o 20 % méně než muži, což činí rozdíl téměř 7,5 tisíc korun měsíčně. Ve srovnání s dalšími evropskými zeměmi se Česko dlouhodobě umisťuje na posledních příčkách žebříčku v rozdílech platů mezi muži a ženami.

Česko má mnoho úspěšných žen, ale málo se o nich ví. Projekt chce dostat více žen do byznysu i politiky

Projekt ženský byznys chce pomoci vyřešit 4 konkrétní problémy: podreprezentaci žen v řídících funkcích, platové rozdíly mezi muži a ženami, absenci ženských vzorů ve společnosti a malé povědomí o problému u veřejnosti. Akademie chce pozitivně motivovat firmy, normalizovat silné postavení žen v byznysu a politice. Cílem je ženy podporovat, aby se ucházely o manažerské pozice a volené funkce.

Proč název ženský byznys?

Název ženský byznys vyjadřuje, že se jedná o ryze ženskou záležitost. Program je určen všem ženám bez rozdílu věku a vzdělání – studentkám, zaměstnankyním, matkám na mateřské dovolené, podnikatelkám i těm, které s podnikáním chtějí začít. Stačí mít chuť učit se nové věci.

O projektu

Projekt vznikl z iniciativy Institutu politického marketingu (IPM) a podpořen byl také Velvyslanectvím USA v Praze. Ženský byznys není první osvětovou činností Institutu politického marketingu. V minulosti IPM realizoval například apolitický projekt Tvoje poprvé, jehož cílem bylo přilákat mladé lidi k volbám.

Ženský byznys na sítích Kromě webových stránek naleznete projekt a informace o něm také na sociálních sítích Facebook, Instagram nebo LinkedIn. Pro přihlášené slouží také uzavřená komunita na FB, kde si účastnice mohou navzájem radit, motivovat se a sdílet zkušenosti z praxe.

Přidat událost do kalendáře
iCal