Název přijímacího oboru

Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy - Anglický jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy

Fakulta Filozofická fakulta
Studijní program Německý jazyk se zaměřením na vzdělávání pro střední školy B0114A300109
Studium (forma, typ) prezenční, bakalářské
Akademický titul Bc.
Délka studia (roky) 3
Cíle studijního programu Studium v bakalářském studijním programu Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy tvoří celek s navazujícím magisterským programem Učitelství pro střední školy a společně jsou koncipovány jako komplexní strukturované studium (Bc. + Mgr.), jehož úspěšné zakončení vede k získání kvalifikace pedagogického pracovníka - učitele SŠ podle zákona č. 563/2004 Sb. Oba programy (Bc. + Mgr.) jsou předkládány k akreditaci zároveň. Struktura programů důsledně vychází z Rámcových požadavků na studijní programy, jejichž absolvováním se získává odborná kvalifikace k výkonu regulovaných povolání pedagogických pracovníků (Čj. MSMT-21271/2017-5a). V souladu s výše zmíněnými Rámcovými požadavky MŠMT zahrnuje bakalářský studijní program Německý jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání pro střední školy předměty oborové přípravy, dále základy oborových didaktik, základní disciplíny pedagogicko-psychologické a povinnou asistentskou praxi, kterou student realizuje na vybrané střední škole. Realizovaná praxe je rozdělena mezi obě oborové složky (asistence učiteli při výuce předmětu) a pedagogicko-psychologický základ (asistence při výchovné práci učitele a jeho činnosti orientované na vedení žáka a třídního kolektivu). Hlavním cílem studia na úrovni bakalářského studijního programu je připravit absolventy tak, aby se stali odborníky na vzdělávání v rámci dvou oborů (maior a minor) odpovídajícím budoucím aprobačním předmětům učitele. Zařazení oborových didaktik, pedagogicko-psychologických disciplín a asistentské praxe již v bakalářském studiu zajišťuje, že absolventi budou schopni uvažovat o poznatcích získaných studiem oborových předmětů ve vztahu k jejich praktickému využití v pedagogické praxi, např. ve výchovné práci či v roli asistenta pedagoga na střední škole (dle zákona o pedagogických pracovnících 563/2004 Sb. mohou absolventi bakalářské části učitelské přípravy zastávat pozice asistenta učitele, resp. vychovatele). Významná je také motivace studentů k nástupu do navazujícího magisterského studia tak, aby mohli své poznatky po absolvování magisterského studia využít ve výuce svých aprobačních předmětů na střední škole.
Odkaz na informace o přijímacím řízení http://www.ff.jcu.cz/uchazeci-o-studium/ucitelstvi-pro-stredni-skoly/nemecky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani-pro-stredni-skoly/nemecky-jazyk-se-zamerenim-na-vzdelavani-pro-stredni-skoly
Odkaz na e-přihlášku http://wstag.jcu.cz/EPrihlaska/CleanUrl?urlid=eprihlaska&global_idno=9109&rok=2021