Přehled zajišťovaných činností
Činnosti a postavení Útvaru projektového jsou upraveny v Organizačním řádu Rektorátu JU. Útvar projektový:
- Zajišťuje přípravu, realizaci a udržitelnost celouniverzitních projektů podporovaných zejména z dotačních prostředků EU, popř. jiné prioritní rozvojové oblasti JU podle pravidel stanovených poskytovatelem dotace,
- zajišťuje formální kontrolu před přijetím projektu, předprojektové poradenství, asistenci ve fázi zpracování projektové žádosti vč. přípravy rozpočtu projektu s ohledem na uznatelnost a neuznatelnost nákladů,
- zajišťuje povinné přílohy žádosti o projekt,
- zajišťuje dohled nad realizací – dodržování podmínek poskytovatele dotace, vymezování rizikových bodů, analýzy, evaluace, průběžné konzultace,
- zajišťuje výměnu informací mezi jednotlivými řešitelskými týmy a komunikaci mezi řešitelskými týmy a organizačními útvary rektorátu při realizaci projektů,
- poskytuje řešiteli a spoluřešiteli metodickou pomoc v oblasti administrace projektu,
- podílí se na přípravě podkladů k výběrovým řízením v rámci projektů,
- podílí se na vypracování Cost benefit analýzy (finanční analýza, ekonomická analýza u vybraných projektů),
- provádí monitoring projektů, kontroluje splnění formálních náležitostí monitorovacích a závěrečných zpráv projektů, které jsou předloženy součástmi JU,
- provádí kontrolu čerpání finančních prostředků dle rozpočtu projektu,
- spravuje evidenci projektů a projektové dokumentace ve své působnosti,
- vyhledává, zveřejňuje a upozorňuje na příležitosti získání projektů; aktivně informuje o existenci výzvy odpovídající zaměření součástí.
Další činnosti v oblasti rozvoj dle aktuálních požadavků vedení JU