Jihočeská univerzita odstartovala nové logo

„Nové logo znamená předěl v životě Jihočeské univerzity,“ uvedl rektor Libor Grubhoffer. Spolu s autorkou nového loga grafičkou Radkou Folprechtovou dnes v Českých Budějovicích představil jednotný vizuální styl univerzity a jejích osmi fakult. „Chceme tak nejširší veřejnosti sdělit, že jsme moderní univerzita, která navazuje na pozitivní věci z minulosti, a chce se dívat s patřičným optimismem do budoucnosti. To nejdůležitější, co si od zavedení nového loga a celého vizuálního stylu slibuji je, že obrovsky osloví naše studentky a studenty a také nás kantory a ostatní kolegy,” dodal Grubhoffer.

Moderní grafická identita univerzity vychází z historického odkazu jihočeského regionu. Folprechtová se inspirovala v heraldice pětilisté růže, jejíž motiv se opakuje v různých barevných a tvarových variantách v symbolech a logotypech všech osmi fakult.  „Logo je jedinečné svou jednoduchostí a čistotou, je velmi hravé a optimistické“ uvedla Folprechtová, která si na spolupráci s Jihočeskou univerzitou cení především vstřícnosti jednotlivých fakult. „Zkrátka se snažili všichni dohodnout, což nebývá při takovém počtu lidí okolo stolu úplně obvyklé,“ dodala Folprechtová. Podle Václava Lukeše z Centra strategických projektů Jihočeské univerzity logo plně respektuje jednotnost univerzity jako celku a přesto zachovává i vlastní autonomii fakult. Folprechtová zvítězila se svým návrhem letos v srpnu ve veřejné soutěži vyhlášené Jihočeskou univerzitou. Grafická designérka z Poděbrad má za sebou úspěšnou spolupráci mimo jiné i s firmami Pietro Filipi a Comfor.

Vedení univerzity a grafička dnes zároveň představili Manuál jednotného vizuálního stylu, který je návodem, jak převést novou grafickou symboliku do praxe. Před Jihočeskou univerzitou a jejími osmi fakultami teď stojí náročný úkol: přeměnit nový vizuální styl ve skutečnost. Loga univerzity a fakult postupně nahradí stávající symboly a objeví se například na poutači u vstupu do kampusu JU a na všech univerzitních a fakultních tiskovinách, propagačních předmětech, suvenýrech, v inzerci, internetové prezentaci, na osobních vozech a na novém prezentačním stánku univerzity.

Olga Krupauerová,
útvar marketingu JU
 
Fotografie z představení nového vizuálního stylu